2013-07-23, 12:27
Medlem
M-muppigasts avatar
Jag köpte en ZTE blade III eller vad mobilhelvetet heter för ungefär ett halvår sen och då fick man med någon telia säker mobil-app som hjälper mot virus, stöld osv.
MEN, man skulle skriva in en kod som man ska skriva in när man byter skärmlås, avinstallerar appar osv.
då skrev jag in någon kod som jag nu glömt bort.
Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2013-07-23, 12:29
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-muppigast
Jag köpte en ZTE blade III eller vad mobilhelvetet heter för ungefär ett halvår sen och då fick man med någon telia säker mobil-app som hjälper mot virus, stöld osv.
MEN, man skulle skriva in en kod som man ska skriva in när man byter skärmlås, avinstallerar appar osv.
då skrev jag in någon kod som jag nu glömt bort.
Någon som kan hjälpa mig?

Hjälper säkert inte.. men kolla dina sms om det finns kvar där, för man får ju ett sms med koden.
Citera
2013-07-23, 12:32
Medlem
M-muppigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Hjälper säkert inte.. men kolla dina sms om det finns kvar där, för man får ju ett sms med koden.

nää, där fanns koden inte.
Lite ointelligent av telia om dom skickar säkerhetskoden till medd om någon snor mobilen och lyckas få upp mobilen..
Citera
2013-07-25, 11:45
Medlem
M-muppigasts avatar
nehe, ingen kunde.
Citera
2013-07-25, 12:09
Medlem
miikoss avatar
Har för mig att man måste gå till en Telia butik eller återförsäljare och uppvisa legitimation.
Citera
2013-11-08, 21:14
Medlem
owitsyous avatar
Har samma problem. Helt värdelöst.

Gick till en teliabutik;
Personen fattade inte vad jag menade men googlade iaf och fick inte upp någonting (precis som jag inte fick upp något på google innan jag åkte dit, suck...) sedan sa han att jag skulle fabriksåterställa mobilen och hoppas att alla appar (inkl. SäkerSurf) försvann. "Okej" svarade jag och åkte hem. När jag skulle återställa mobilen behövde jag dock säkerhetskoden, så det var ju kört.

Ringde till telia; de fattade inte heller ("har aldrig hört något liknande förut") och bad mig ringa Samsung support (fråga mig inte varför). Självklart säger de att jag borde ringa upp telia igen och efter många om och men så skickades ett mail till mig där jag skulle byta kod. Fick dock inte tillbaka något mail så det är fortfarande inte löst. Orkade inte ringa upp Telia-människorna igen.

HAR NÅGON SVAR PÅ DETTA SÅ VORE DET VÄLDIGT BRA FÖR SNART ÅKER MOBILEN I VÄGGEN?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in