Citat:
Ursprungligen postat av
c^2
Angående folket tycker jag det är lustigt att man kritiserar ett helt folk som vissa gör. Jag känner trevliga människor över hela landet och jag tror inte folk är sämre i Stockholm än på andra ställen bara för att vissa påstår det. Det är inte min upplevelse. Däremot träffar man mer människor i Stockholm, så om 5 % av alla är idioter så blir det i absoluta tal mätt givetvis fler i Stockholm. Kan inte dra detta åt någon för eller nackdel.
Så är det väl säkert, och som vanligt ingår väl någon form av rädsla för det man inte känner igen...
Jag, som aldrig bott någon annanstans än i Skåne, föredrar det eftersom man oftast slipper den där extrema kylan. Speciellt som att jag jobbar utomhus nattetid som tidningsbud är det skönt att slippa köldknäppar på -30, även om vi var i närheten vintern 2010. De senaste fem åren eller så har vi haft ruskigt kalla vintrar med skånemått mätt, med snö konstant från december till april. Hoppas det vänder igen och vi slipper sånt i framtiden.
Snö var nåt väldigt ovanligt när jag var barn. Vissa vintrar kom ingen snö alls och andra kom lite snö under några dagar som sedan fort försvann igen. Det är egentligen först i vuxen ålder som de här snö hela vintern-vintrarna förekommit i mitt liv.