2013-07-23, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swedishmeatballs
Det är ett fenomen som är väldigt väldigt utbrett, micro och mysmari är inte direkt de enda som fungerar på just detta vis.

Var person med lite livserfarenhet kan nog med handen på hjärtat intyga att detta är oerhört, oerhört vanligt bland det kvinnliga folket.

jag säger inte att du har HELT fel, bara att dina generaliseringar är väldigt grova och att de därmed är felaktiga, att du är kass på logiskt tänkande och att du helt saknar en vetenskaplig metod. D.v.s. samma saker som du kritiserar kvinnor för.
2013-07-23, 13:50
Medlem
Citat:
Jag ska ge det ett försök att förklara för dig mysmari, sen släpper jag det - Förstår du inte nu så är det helt enkelt ingen ide.

TS använder samantha fox som ett enkelt exempel för att beskriva en poäng varav där män idag inte tillåts visa sin sexualitet - sin attraktion för det motsatta könet på samma vis som förut - Då blir dom genast satta i ett fack av: "perversa grisar", "gubbslem (??)", "kåta gubbar" eller vad man nu vill kalla dom.

Med andra ord: TS beskriver ett fenomen, han ger ett enkelt exempel på detta fenomen - Ett exempel som ni hakar upp er på vilket gör att tråden går helt åt helvete.

Frågor?

Man kan alltså visa sin sexualitet genom att ha en nakenbild i sin plånbok och det fick man förr utan att skämmas för att man tyckte att nakenbilden man bar med sig var sexig och het. Nu för tiden får man skämmas för det får man veta av TS.

Saken diskuteras och frågeställningen om det är så att flertalet av vuxna män nånsin har burit omkring nakenbilder i sina plånböcker och känt att de är accepterade men numera så är de inte accepterade.

Jag tror inte att det här är ett stort problem för män. Och den attityden verkar TS bitter över. Kanske han inte förstått tidigare att han är rätt ensam att definiera sin sexualitet genom att ha nakenbilder av kvinnor i sin plånbok.

Något annat sätt att visa sin sexualitet pratar han inte om alltså är topic nakenbilder i plånboken, i synnerhet av Samantha Fox.

Citat:
Ett tips till hur man vinner över extrema feminister som hatar män är:

Förklara upp en bild på hur det var förr. Hur män gick runt med bilder på en naken Samantha Fox i plånboken utan att skämmas och stå upp för att männen tyckte att hon var sexig och het.

Dagens extrema feminister tycker att tjejer som Samantha Fox är "löjliga" eftersom de är avundsjuka och/eller svartsjuka på någon nivå. Därför säger tjejer saker som att "tider förändras" och att "bilden på hur män ska se på tjejer borde förändras". "Män som gillar bilder på Samantha Fox är äckel". Dock vet vi män att våra begär helt enkelt är våra begär. Det är så våra drifter som män fungerar. Vi män älskar bröst och rumpa på en snygg tjej. That's the way it is. Det har ingenting med att göra hur vi växer upp eller vilka normer som råder i samhället.

Vilka män här kan stå upp för sina drifter och begär utan att känna sig skyldig?
Senast redigerad av mysmari 2013-07-23 kl. 13:53.
2013-07-23, 13:52
Medlem
Citat:
Jag ska ge det ett försök att förklara för dig mysmari, sen släpper jag det - Förstår du inte nu så är det helt enkelt ingen ide.

TS använder samantha fox som ett enkelt exempel för att beskriva en poäng varav där män idag inte tillåts visa sin sexualitet - sin attraktion för det motsatta könet på samma vis som förut - Då blir dom genast satta i ett fack av: "perversa grisar", "gubbslem (??)", "kåta gubbar" eller vad man nu vill kalla dom.

Med andra ord: TS beskriver ett fenomen, han ger ett enkelt exempel på detta fenomen - Ett exempel som ni hakar upp er på vilket gör att tråden går helt åt helvete.

Frågor?
Så vilket exempel borde ha diskuterat istället för det som angavs? Fanns det bättre exempel som inte omnämndes i tråden som borde ha diskuterats istället?
2013-07-23, 13:52
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
I ärlighetens namn så bör det uppmärksammas att din logik är bristfällig. Dina generaliseringar är galet felaktiga: TVÅ kvinnor -> en majoritet av kvinnor -> alla kvinnors natur.

Ja, på den punkten är jag enig. Möjligtvis kan man prata om ett fenomen som kanske är vanligare bland kvinnor än bland män, men det återstår att bevisas. Många kvinnor är naturligtvis utmärkta debattörer, signaturen Vimur är ett exempel som ploppar upp i huvudet direkt. Hon brukar alltid komma med knivskarpa analyser och diskutera sakinnehållet.

Jag hoppas och tror inte att Micro och mysmari är representativa för hela kvinnosläktet.
2013-07-23, 13:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Frågor?
Ja, har du ens läst trådstarten?

Har du läst TS fortsatta argumentering?

Varför visar man vad man har i plånboken för andra?

Varför har somliga män ett sådant kissnödigt behov av att kleta sina böjelser i ansiktet på andra?

Om man inte klarar att hålla sin sexualitet privat utan har ett behov att trycka den på ointresserade kvinnor så får man faktiskt finna sig att betraktas som en snuskhummer/ett pervo.
2013-07-23, 13:54
Medlem
[quote=swedishmeatballs|44440023]
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa

Det är ett fenomen som är väldigt väldigt utbrett, micro och mysmari är inte direkt de enda som fungerar på just detta vis.

Var person med lite livserfarenhet kan nog med handen på hjärtat intyga att detta är oerhört, oerhört vanligt bland det kvinnliga folket.
Ajaj. Nu är du inne på Bjursas akilleshäl, livserfarenhet.

Tråden är både spot on och komisk. Micro har ju till och med öppet gått ut i en intervju att hon ser sitt debattdeltagande här som en kamp. Många intressanta trådar har trollats bort från topic med hennes debattdestruktiva inläggstaktik. Mysmari tror jag allvarligt talat bara är dum i huvudet, på rikssvenska.
2013-07-23, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Ja, på den punkten är jag enig. Möjligtvis kan man prata om ett fenomen som kanske är vanligare bland kvinnor än bland män, men det återstår att bevisas. Många kvinnor är naturligtvis utmärkta debattörer, signaturen Vimur är ett exempel som ploppar upp i huvudet direkt. Hon brukar alltid komma med knivskarpa analyser och diskutera sakinnehållet.

Jag hoppas och tror inte att Micro och mysmari är representativa för hela kvinnosläktet.
Håller med om Vimur, en av de intressantaste skribenterna på Flashback. Men ett undantag gör ingen regel. Generellt har feministiska debattörer här ägnat sig åt samma nonsens som Micro och mysmari, kolla in the Kicks, kolugn tex.
Senast redigerad av lillskrot 2013-07-23 kl. 14:03.
2013-07-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, har du ens läst trådstarten?

Har du läst TS fortsatta argumentering?

Varför visar man vad man har i plånboken för andra?

Varför har somliga män ett sådant kissnödigt behov av att kleta sina böjelser i ansiktet på andra?

Om man inte klarar att hålla sin sexualitet privat utan har ett behov att trycka den på ointresserade kvinnor så får man faktiskt finna sig att betraktas som en snuskhummer/ett pervo.

Ja och det var ju därför jag ställde frågan om varför han känner att han måste få applåder för att han visar upp nakenbilderna han har i plånboken?
2013-07-23, 14:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Efter att nu sett svaren som micro och mysmari ger i denna tråd är det längre inte något jag funderar över - nej - jag är nu fullkomligt övertygad om att en överväldigad majoritet av kvinnor helt enkelt saknar förmågan till en seriös saklig debatt. Det är ungefär som att dom helt enkelt inte är menade till det, det är ej i deras natur.

Man blir ärligt talat creeped out när man skriver en tråd om detta ämne - skapar en frågeställning - för att sedan av kvinnorna BEMÖTAS med samma fenomen som man just beskriver i trådstarten

Förstår kvinnorna på fullaste allvar inte själva att det ENDA dom gör är att ytterligare bevisa poängen och fullkomligt spika fast den i marken när dom agerar på detta sätt?

Kolla bara på de första svaren man fick av micro och mysmari:

Som någon tidigare skrev:

1. TS (jag) är dum
2. Gnäller
3. Är nyregistrerad och bör därmed ej tas seriöst
4. Är patetisk
5. "Jag skrattar åt dig"
6. Random-irrelevant-härskarteknik/förnedran.

Det är ju helt sant - endera skulle du under lång tid suttit och läst mina inlägg och "irriterat" dig men inte klarat att bemöta något, eller också är du en fegis som inte vågar framträda under ditt normala nick..

Jag vet ju vilken slutsats som ligger närmast till hands att dra.

Dessutom startar du tråden med samma upprördhet som syns i andra tråden över att kvinnor blir äldre och syns på bild .. oerhört patetiskt att lägga på mig att du och han inte kan hantera tanken på det.

Att allt skulle landa i att du uttrycker ett generellt kvinnoförakt är inte särskilt förvånande .. det är ju exakt samma tema som tråden du upprört dig över går ut på också ...

"Stackars män som inte får bre ut sig på bekostnad av andra buhu".
2013-07-23, 14:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Håller med om Vimur, en av de intressantaste skribenterna på Flashback. Men ett undantag gör ingen regel. Generellt har feministiska debattörer här ägnat sig åt samma nonsens som Micro och mysmari, kolla in the Kicks tex.
Ja, och dina inlägg håller ju alltid så väldigt hög kvalitet och saknar helt spår av irrationella svängar av personpåhopp och anekdoter om ditt kön...

Jupp..
2013-07-23, 14:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Ja och det var ju därför jag ställde frågan om varför han känner att han måste få applåder för att han visar upp nakenbilderna han har i plånboken?
Ja och dessutom med den lysande debatt-tekniken "alla män" .. hahahaha

Jaja, det är väl upprörande när man bara har trams att komma med att inte tas på allvar förstås ..
2013-07-23, 14:14
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja och dessutom med den lysande debatt-tekniken "alla män" .. hahahaha

Jaja, det är väl upprörande när man bara har trams att komma med att inte tas på allvar förstås ..

Jag försöker förstå hur du tänker. Tråden har ett riktigt genomarbetat diskussionsunderlag, och det enda du kan komma med är konstiga smileys, ad hominem och oneliners. Ser du inte att det fullständigt underminerar den eventuella trovärdighet som du kanske fortfarande har i vissa (nytillkomna) debattörers ögon? Det enda stödet du får är från mysmari, en dam som, av hennes läsförmåga att döma, förmodligen inte avslutat gymnasieskolan.

Eller menar du på fullaste allvar att du tycker du bemöter argumenten i trådstarten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in