• 1
  • 2
2013-07-23, 01:06
Medlem
T0xicitys avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17176138.ab

Citat:
De tre vännerna från Uddevalla åkte på semester till det populära resmålet Alanya i Turkiet i förra veckan. Under resan ska den 18-åriga kvinnan ha insjuknat under helgen, enligt uppgift till Aftonbladet.
Hon ska ha drabbats av matförgiftning och fått kraftiga kräkningar efter att ha ätit dålig mat.
Vid 14-tiden i går avled 18-åringen efter att hennes hjärta stannat.
– Flickan togs till sjukhus. Den enda information jag fått är att hennes liv inte gick att rädda, säger Nina Hornevall, Sverigechef för Apollo.
Kvinnan ska ha haft diabetes, men det är ännu oklart om detta kan ha spelat in.

Vet någon namnet på personen? Någon som vet mer än det som står?
Bor nämligen i Uddevalla och blev väldigt nyfiken om vem det är. Har inte hört något mer än detta bland mina vänner.
Citera
2013-07-23, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17176138.ab

Vet någon namnet på personen? Någon som vet mer än det som står?
Bor nämligen i Uddevalla och blev väldigt nyfiken om vem det är. Har inte hört något mer än detta bland mina vänner.
Bor också i Uddevalla och fick en kall kår genom ryggen (är i samma ålder som tjejerna) när jag läste artikeln, trots att ingen jag känner är nere i Alanya just nu - vad jag vet i alla fall. Skulle vara schysst om någon visste namnet på tjejen och kunde berätta.
Citera
2013-07-23, 02:40
Medlem
Lobengulas avatar
Normalt sett så dör inte så unga personer utan förklaring.

Tydligen hade hon diabetes och då är det inte så kul om man bingedricker enorma mängder sprit och missköter blodsockret. Med all sannolikhet så är misskötsel av diabetes orsaken. Icke desto mindre tragiskt.
Citera
2013-07-23, 03:49
Bannlyst
Anna har jag hört att tjejen heter. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Citera
2013-07-23, 04:40
Medlem
Indiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcdahlen
Anna har jag hört att tjejen heter. Någon som kan bekräfta eller dementera?

Det stämmer inte.
Citera
2013-07-23, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Normalt sett så dör inte så unga personer utan förklaring.

Tydligen hade hon diabetes och då är det inte så kul om man bingedricker enorma mängder sprit och missköter blodsockret. Med all sannolikhet så är misskötsel av diabetes orsaken. Icke desto mindre tragiskt.

En liten fråga här. Hur mycket kunskap har du om diabetes?
Eftersom du gör misskött diabetes = död på en gång.

Missköter du diabetesen rejält. Så att det blodsocker blir relativt högt. Då blir det ju bättre om du dricker mängder med sprit. Då spriten sänker blodsockret rätt rejält vid större mängder.

Det är snarare dom som sköter sin diabetes ganska bra / bra som går i fällan och stryker med när dom dricker. Okunskap eller att man inte riktigt vet vad man hållit på med. Eller att man somnat innan man fått i sig något att äta.

Men dog hon av en kraftig hypoglykemi så har hon ju också varit medvetslös. Då borde man väl inte göra kopplingen mot matförgiftning? För även om sjukvården i Turkiet inte är den bästa i världen. Så saknar dom nog inte kunskap inom detta område så grovt iaf
Citera
2013-07-23, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonajme_
En liten fråga här. Hur mycket kunskap har du om diabetes?
Eftersom du gör misskött diabetes = död på en gång.

Missköter du diabetesen rejält. Så att det blodsocker blir relativt högt. Då blir det ju bättre om du dricker mängder med sprit. Då spriten sänker blodsockret rätt rejält vid större mängder.

Det är snarare dom som sköter sin diabetes ganska bra / bra som går i fällan och stryker med när dom dricker. Okunskap eller att man inte riktigt vet vad man hållit på med. Eller att man somnat innan man fått i sig något att äta.

Men dog hon av en kraftig hypoglykemi så har hon ju också varit medvetslös. Då borde man väl inte göra kopplingen mot matförgiftning? För även om sjukvården i Turkiet inte är den bästa i världen. Så saknar dom nog inte kunskap inom detta område så grovt iaf

Med tanke på hur man misstänker att livsstilen kan vara på en sån resa är det inte omöjligt att en kraftig keto-acidos ligger bakom dödsfallet.

Festar hårt, sköter inte blodsockret under flera dagar.
Vaknar en dag och är bakis, går upp och kräks, går och lägger sig igen. Mår som en röv..."nä jag stannar på hotellet, är så jävla bakis...." Sen visar det sig att det inte alls var en bakfylla..
Citera
2013-07-23, 05:50
Medlem
Sigstens avatar
Man får intrycket att det har gått väldigt fort enligt artikeln. Går det verkligen så fort att dö av matförgiftning? Måste ha varit kraftigt förgiftad mat då tycker man?
Citera
2013-07-23, 06:41
Medlem
Gubbslungans avatar
Fram med lite info, känner en tjej i 18-års åldern som är det.. Kom igen nu!!
Citera
2013-07-23, 07:34
Medlem
Lite knappt med detaljer i AB. Det saknas tex detaljer om hur tidsförloppet var, dvs om hur länge hon var dålig innan hon avled. En gissning är att hon först blev magsjuk, mådde illa och avstod från mat. Kanske hoppade hon då över sitt insulin och glömde, när hon var dålig, att kolla av sitt blodsocker. Hon kan sedan mycket väl ha utvecklat ketoacidos, vilket måste sägas vara den just nu bästa gissningen.

Lite förvånande, med tanke på att tjejen hade diabetes, att man inte tidigt lyckats få henne till sjukhus.
Citera
2013-07-23, 07:35
Medlem
christerys avatar
Det jag läst i nån annan tråd, nånstans under natten är att hon eventuellt led av allergi och fick i sig något som tydligen inte uppgavs finnas i käket.

Typ nötter osv kan vara dödliga men då brukar personen ha en spruta med sig som jag fattat - men det var nog eventuellt spekulationer så jag låter det stanna vid att det kan vara en tänkbar förklaring till det våldsamma förloppet.
Citera
2013-07-23, 08:15
Medlem
crillecrilles avatar
Vem är det som har dött?
Senast redigerad av crillecrille 2013-07-23 kl. 08:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in