Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-23, 00:10
Medlem
Zaqwers avatar
Köpte en HTC One för en månad sen. Det första jag la märke till var hur mycket snabbare det gick när man skrev sms, bokstäverna dök upp på skärmen nästan innan jag tryckt på tangenterna kändes det som iaf för den var så mycket snabbare än min gamla HTC Sensation.

Men efter bara två veckors användande så började den sega ner sig mer och mer och nu är den långsammare än min gamla mobil jag använde i två år. Skriver jag en mening så ligger det som syns på skärmen ett eller två ord efter hela tiden.

Har installerat väldigt få appar så det borde inte sega ner den.
Vad kan det annars bero på?
Senast redigerad av Zaqwer 2013-07-23 kl. 00:13.
Citera
2013-07-23, 01:01
Medlem
TheShapes avatar
Har själv en HTC One och inte alls upplevt det du beskriver. Att ett program kan frysa och i sin tur sega ner den är sällan telefonens fel, utan dåligt optimerat program.

Kom ut en uppdatering för nån vecka sen till den. Pröva köra in den (såvida du inte har rootat och slängt i en custom rom)?
Citera
2013-07-24, 19:27
Medlem
Zaqwers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Har själv en HTC One och inte alls upplevt det du beskriver. Att ett program kan frysa och i sin tur sega ner den är sällan telefonens fel, utan dåligt optimerat program.

Kom ut en uppdatering för nån vecka sen till den. Pröva köra in den (såvida du inte har rootat och slängt i en custom rom)?

Tack! Det hjälpte faktiskt att uppdatera och nu är den nästan som ny igen! En till fundering, kan telefonen bli segare av att man har många sms sparade? Har en hel del, 16000, som jag förde över från gamla mobilen.
Citera
2013-07-25, 09:18
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaqwer
Tack! Det hjälpte faktiskt att uppdatera och nu är den nästan som ny igen! En till fundering, kan telefonen bli segare av att man har många sms sparade? Har en hel del, 16000, som jag förde över från gamla mobilen.

Tänkte precis nämna att det kom ut en närmare 450mb stor uppdatering igår (4.2.2). Ska rätta till en del buggfixar, optimera kameran samt nya tillägg.

Nja, kan jag inte tänka mig, angående SMS - på moderna telefoner. Min (numera väldigt gamla) Nokia N95 blev väldigt seg med tiden pga. alla sms, men de körde trots allt Symbian 60. Android har det nog bättre optimering för indexering, och det är trots allt en quadcore med 2gb minne under skalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in