2013-07-22, 23:03
Medlem
Jag förmodar att detta är båg. Vill kolla om ngn hört talas om det här. Jag såg på passagen.se för ganska längesen att det var typ engelska namn som gick ut med att de lånar ut pengar. Jag sitter alltså med skuld till kronofogden och till inkasso och vill köpa det gamla huset vi hyr i dagsläget. Hyresvärden vill ha 240000 för det, billigt kan man tycka men väldigt mycket när man inte har något. Boendekostnaden skulle bli så mycket billigare också med ett lån. Jag mailade en sån där adress i alla fall. Fick svar härom dagen att de vill ha mitt personnr, banknamn, clearingnr, kontonr så skulle de sätta över pengarna snarast. Jag skrev att jag var orolig och undrade vart pengarna kom ifrån. Jag fick ett svar att det var ifrån England och Sydafrika och att de hade avtal med regeringen. Det verkar översatt från typ google eller nåt för det är lite svårt att förstå.Man blir sugen må jag säga. Därför vill jag veta vad ni tror, om någon fullföljt detta eller om ni hört talas om det.
Citera
2013-07-22, 23:14
Medlem
Skräddaren säger nej! Det dummaste du kan göra är att ge ut dina konto och personuppgifter till random snubbe
Citera
2013-07-22, 23:21
Medlem
jag har sökt på personens namn men inget har kommit upp. Har sökt på personer som lånar ut pengar så här men inget kommer upp, d verkar konstigt!
Citera
2013-07-22, 23:55
Medlem
Lån på officiell väg redan det medför sina risker. Ingen idé att chansa på lån via dylika rör. Om det är Google Translate-översatt och de behöver ditt personnummer kan det nog antas vara båg.
Citera
2013-07-23, 00:10
Medlem
Snackss avatar
Folk över 35 borde inte få använda internet utan övervakare...

Självklart är detta en scam.
Citera
2013-07-23, 00:26
Medlem
Desperata människor gör ofta ogenomtänkta saker. Bluff rakt igenom - se upp!
Citera
2013-07-23, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BERTA2
Jag förmodar att detta är båg. Vill kolla om ngn hört talas om det här. Jag såg på passagen.se för ganska längesen att det var typ engelska namn som gick ut med att de lånar ut pengar. Jag sitter alltså med skuld till kronofogden och till inkasso och vill köpa det gamla huset vi hyr i dagsläget. Hyresvärden vill ha 240000 för det, billigt kan man tycka men väldigt mycket när man inte har något. Boendekostnaden skulle bli så mycket billigare också med ett lån. Jag mailade en sån där adress i alla fall. Fick svar härom dagen att de vill ha mitt personnr, banknamn, clearingnr, kontonr så skulle de sätta över pengarna snarast. Jag skrev att jag var orolig och undrade vart pengarna kom ifrån. Jag fick ett svar att det var ifrån England och Sydafrika och att de hade avtal med regeringen. Det verkar översatt från typ google eller nåt för det är lite svårt att förstå.Man blir sugen må jag säga. Därför vill jag veta vad ni tror, om någon fullföljt detta eller om ni hört talas om det.

Driver du med oss?
Klart som fan att det är scam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in