• 1
  • 2
2013-07-22, 17:41
Medlem
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/24...ad_8364838.svd

Intressant detta, jag tycker på sätt å vis att det är bra att omvärlden trycker på för att få lite förändring i dessa typ av länder. Är det någon som är lite mer insatt i fallet i sig?

Det står att hon åkt dit för falsk angivelse? Inte i några av de artiklar jag läst så har det framkommit vad hon ljugit om? Druckit alkohol utan licens? Vad menas med det? Jag trodde det var vissa områden (hotell) man fick dricka på i Dubai? Hur har den våldtagande kollegan förklarat sig?
Citera
2013-07-22, 17:47
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/24...ad_8364838.svd

Intressant detta, jag tycker på sätt å vis att det är bra att omvärlden trycker på för att få lite förändring i dessa typ av länder. Är det någon som är lite mer insatt i fallet i sig?

Det står att hon åkt dit för falsk angivelse? Inte i några av de artiklar jag läst så har det framkommit vad hon ljugit om? Druckit alkohol utan licens? Vad menas med det? Jag trodde det var vissa områden (hotell) man fick dricka på i Dubai? Hur har den våldtagande kollegan förklarat sig?
Hon har haft utomäktenskapligt sex - förbjudet
Hon har ljugit om våldtäkt - förbjudet
Citera
2013-07-22, 17:50
Medlem
Fickludds avatar
Hon blev våldtagen av en arab medan hon var berusad. Det är förbjudet.
Citera
2013-07-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Hon har haft utomäktenskapligt sex - förbjudet
Hon har ljugit om våldtäkt - förbjudet
Ja, men det var ju hon själv som anmälde våldtäkten? Vad har hon då ljugit om? Jag förstår inte.
Citera
2013-07-22, 19:01
Medlem
Jag gissar att de båda två varit fulla och har haft frivilligt sex i början. Därefter hade mannen sex med henne medan hon somnat. Det kan vara så att kvinnan var vaken men ville inte ställa upp på så sätt som han ville. Då kvinnan har säkert erkänt att hon har haft frivilligt sex annars skulle hon inte bli dömd. Jag har varit i Dubai och vet att icke muslimer kan dricka på sina hotell men får inte bete sig fulla när de går ut. Kvinnan måste vara full när polisen träffade henne. Det låter konstigt men alla länder har sina regler. Det som jag skrev är min uppfattning och ta inte det som fakta. Jag har bara varit i Dubai i två veckor.
Citera
2013-07-22, 22:07
Bannlyst
Så går det när man åker till ett annat land och tror det är som hemma, där man bara pekar på nån så vips blir denne våldtäktsman.

Jag antar att de har samma manshatalobbyister i Norge som i Sverige, så kommer hon till Dubai, ridande högt på sin häst utan att bry sig var hon befinner sig.

En läxa för rabiatfeministerna
Citera
2013-07-23, 00:50
Medlem
utan.att.stannas avatar
Förstår inte vad det är med skandinaviska kvinnor och deras måste knulla utomlands behavior? Kam dom inte bara ta med sig en kk eller pojkvän dit istället
Citera
2013-07-23, 01:30
Medlem
pramuss avatar
Dock är det väl mer eller mindre okey att våldta där nere. Kolla bara på deras sjuka muslimska lagar, han måste erkänna, eller minst 4 män måste vara vittnen. Sjuka vidriga muslimer och deras sjuka äckliga kvinnosyn, och dessa sitter det folk här i Sverige och tycker synd om och gullar med.
Citera
2013-07-23, 01:41
Medlem
Norskt luder åker ned super och tar arabkuk och skiter i alla lokala lagar för fittan är upplärd med att vara offer och van att förse sig med allt hon känner för. Bäst vore om hon fått snaska sig igenom året som det var tänkt och sedan blivit kvar.
Citera
2013-07-23, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Ja, men det var ju hon själv som anmälde våldtäkten? Vad har hon då ljugit om? Jag förstår inte.

Hen är själv blatte ev muslim, bara att ignorera hens tokigheter!
Citera
2013-07-23, 15:26
Medlem
Aja Bajas avatar
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...l#.Ue6BNG17BfQ

Hon har alltså först anmält för våldtäkt och sen tagit tillbaka anmälan och sagt att det var frivilligt sex. Inte så konstigt då att rättsfallet handlade om hennes falska anmälan.

Nu kanske det är som hon säger att hon verkligen blev våldtagen och tog tillbaka anmälan pga. dålig rådgivning, men hon har i vilket fall som helst ljugit för polisen.
Citera
2013-07-24, 01:04
Medlem
korkadnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Förstår inte vad det är med skandinaviska kvinnor och deras måste knulla utomlands behavior? Kam dom inte bara ta med sig en kk eller pojkvän dit istället

Menar du att det är skillnad på killar och tjejer vad gäller att knulla utomlands? Det är väl lika mycket killar som tjejer som knullar runt.
Personligen så skulle jag nog inte gå ut och dricka i ett land av vidriga män. Vet ej om de är muslimer eller vad felet är på dem men vet är man i Dubai eller något liknande land så bör man veta att man ska inte ha med män att göra...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in