• 1
  • 2
2013-07-21, 23:47
Medlem
Åkte in på en enskild väg idag, pratade telefon och var inte uppmärksam, precis när jag passerade skylten såg jag den. Började vända direkt men typiskt så åker en pikebil förbi och ser detta. Konversationen; P: polisen, J: jag.

P: Märkte du att du körde in en enskild väg?
J: Ja, jag gjorde det, men märkte det precis när jag passera den, försökte sedan vända direkt.
P: Vi måste tyvärr rapportera det här.
J: Nu tar du det lite för hårt va? Det var inte så att jag körde igenom hela vägen, utan försökte vända direkt, några meter efter. (Vägen var för övrigt helt död, åkte inga bilar alls)
P: Men skojar du med mig eller? Du körde fortfarande in i en enskild väg, du får väl fan vara uppmärksam.
J: Aja, var väl lite slarvig, får nog svälja detta. Vad ligger boten på? Den är väl inte över 1000? Jag är student och får inget bidrag nu under sommaren. (jag både studerar och har ett jobb vid sidan men försökte undvika böterna).
P: Det var väl synd det, men det ändrar inget. Du får skylla dig själv.
J: Jag ser ingen anledning till varför du ska vara så uppkäftig.
P: Nu lugnar du ner dig! Du bestämmer fan inte hur jag ska vara.
J: Jag är hur lugn som helst, det ser du väl?
P: Bäst så, för din egna skull. (Här var det droppen)

Polisen kollar mitt körkort, gör ett alkoholtest, kollar min bil, både om den är registrerad men även i bilen ifall jag hade några vapen eller något.

J: Men ta skriv ut boten någon gång, det ser ut som det är första gången du skriver ut en sådan. Är du nybörjare på jobbet?
P: Den är på väg, snart ska du få din saftiga bot.
J: Det är lugnt, det är ändå era skattepengar som betalar den (dom var två poliser). Har inte haft ett jobb hela mitt liv, liksom varför ha när andra betalar åt dig? (som jag nämnde läser jag både på universitet och jobbar, detta var mer för att provocera).

Poliserna ger arga blickar, en vill ingripa den andra är lugnare, tänker nu att jag vill fortsätta provocera så dom gör bort sig, var en hel del folk som var nyfikna och kollade.

J: Ni får ju fan ta och flytta bilen era amatörer, ni ser ju att bilar kommer framför oss, dom kommer inte förbi tack vare er leksaksbil.

Poliserna blev helt knäppt tysta och osäkra och flyttade bilen

Boten var färdig och jag åkte därifrån.

Helt ärligt var känslan FANTASTISK fastän jag fick böteslappen. Känslan var så oerhört skön att kunna provocera dom uppkäftiga kuksugarna. Syftet med tråden är väl att sprida detta, att alla som blir dåligt behandlade av polisen ska göra likadant, för jag antar att jag inte gjorde något brott? Jag provocerade precis under gränsen.

Nu vill jag utveckla detta, jag vill gärna diskutera hur långt man kan gå med detta innan man är skyldig för ett brott. Kan man till exempel säga att poliserna är bögar? Ni fattar poängen, hur långt kan man gå?
Senast redigerad av Balkanpsyko 2013-07-21 kl. 23:49.
Citera
2013-07-21, 23:57
Medlem
Varför skrev du på boten?, man får köra på enskilda vägar.
Eller har du blandat ihop trafikmärkena nu?
Citera
2013-07-21, 23:59
Medlem
Thyrsoss avatar
Skitsnack!

Varför skulle du få böter för att köra in på enskild väg?
Var det vägsamfällighetens egna poliser som stod där i sin piket eller?

Vilken bullshit?
Citera
2013-07-22, 00:01
Medlem
ArturoBandinis avatar
På allvar nu, du tror väl inte att du är det första uppkäftiga hjonet de mött? Du begriper väl att de bara garvar åt dig? De få poliser jag känner har rätt kul åt sådana som du.
Citera
2013-07-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mbcd
Varför skrev du på boten?, man får köra på enskilda vägar.
Eller har du blandat ihop trafikmärkena nu?

Alltså det var en enskild väg, jag åkte mot den. Var lite dåligt formulerat.
Citera
2013-07-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
På allvar nu, du tror väl inte att du är det första uppkäftiga hjonet de mött? Du begriper väl att de bara garvar åt dig? De få poliser jag känner har rätt kul åt sådana som du.

Nej, såg inte ut så, inte på en av dom iallafall. Såg ut som en av dom ville bita av mitt huvud. Vad jag njöt! Kan någon hålla sig till ämnet? Hur långt kan man gå med att provocera innan man ger sig in i ett brott?
Citera
2013-07-22, 00:07
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkanpsyko
Nej, såg inte ut så, inte på en av dom iallafall. Såg ut som en av dom ville bita av mitt huvud. Vad jag njöt! Kan någon hålla sig till ämnet? Hur långt kan man gå med att provocera innan man ger sig in i ett brott?

Jag lovar dig, deras arbetskamrater njöt ännu mer när de satt i omklädningsrummet och skrattade åt Allanballan-CPt deras kollegor hade mött.
Citera
2013-07-22, 00:10
Medlem
cammos avatar
Citat:

Du kanske borde lära dig svenska eller nått?

Menar du enkelriktad väg?
Citera
2013-07-22, 00:10
Medlem
sladds avatar
Citat:

Du menar inte enkelriktad?
Citera
2013-07-22, 00:12
Medlem
Herr-Bogsvalls avatar
Citat:

Det är möjligen inte så att det var en enkelriktad väg?
Citera
2013-07-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sladd
Du menar inte enkelriktad?

ENKELRIKTAT! Så var det!
Citera
2013-07-22, 00:13
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
ENKELRIKTAT! Så var det!

Hahahaha. Det här blir ju bara bättre och bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in