Flashback bygger pepparkakshus!
2002-12-02, 17:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Efter man "brukat" t.ex E bör man ju ta nåt som främjar serotoninet t.ex 5-htp,remeron eller nåt serotonin höjande,nu till saken ho, efter man "brukat" tjack vad ska man ta då som går få tag i via lagligväg(ni fattar va ja menar nu va tror det e dopaminet man ska höja igen typ?),läste lite här och såg nån rekomodera (l-fenylalanin "dlpa") läste lite om detta och hittar ingenstans det står det skulle "stimulera" dopaminet..so hit me om ni vet nåt!!

klipper in lite om fenylalanin:
RX OPTIMIZER stimulerar utsöndringen av bla adrenalin (det sk stridshormonet) och testosteron. Påverkar kroppens kvävebalans possitivt vilket betyder ökad muskeltillväxt och styrka. Ökar avsevärt din styrka, uthållighet och återhämtning under träning. Används även av kroppen vid proteinbildningen.

L-Fenylalanin är en essentiell aminosyra. Omvandlas i kroppen till Tyrosin, som är en nödvändig substans för bildandet av adrenalin, tyroxin och hårpigmentet melanin. Tyroxin påstås motverka den form av depression som förknippas med p-piller. Anses också minska aptiten och kan på så sätt vara till hjälp för bantare. Det har hjälpt personer drabbade av oro och depressioner som inte kunnat botas med mediciner. L-Fenylalanin kan inte tas upp av kroppen om den har C-vitaminbrist. L-Fenylalanin kan höja blodtrycket. Om man har högt blodtryck eller dåligt hjärta är det bäst att rådgöra läkare innan man använder L-Fenylalanin.

Per tablett :
L-Fenylalanin 1000 mg
C-vitamin 50 mg
B.6-vitamin 5 mg
Citera
2002-12-05, 10:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Lekman som jag är så kommer jag med en kvalificerad gissning. Det finns nog inte så mycket att göra annat än att låta det gå ur kroppen och att äta och sova. Så vitt jag vet så är inte amfetamin lika toxiskt som MDMA och fluoxetin (prozac) ska ha en skyddande effekt på seretoninreceptorerna. Men under ett tjackrus ska det inte ske några större skador på hjärnan, därför är nog det bästa man kan göra att sova. Ta en sömntablett, att man känner sig knäckt på avtändning beror nog ganska mycket på att man är "slut". Skulle möjligtvis kunna vara Effexor då som kan hjälpa lite. Den medicinen går ju på dopamin noradrenalin och serotonin.
Citera
2002-12-06, 00:27
äldre konto (old)
Ej medlem
Ja först och främs på AT'n ska du ju få i dig någon typ av föda tex, macka, fil eller något enkelt och dricka mycket.
Sen bara ta det lugnt och käka någon/några rohypnol då somnar du garanterat. (propavan) fungerar också men inte lika bra, iaf inte på mig.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in