2013-07-21, 04:14
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Flertalet polispatruller och två ambulanser larmades vid midnatt till T-Bryggans parkering. Flertalet personer hade hamnat i våldsamt bråk och tre personer uppgavs vara misshandlade.

Citat:
Någon på platsen uppgav även att ett skott avlossats från ena sällskapet i samband med att bråket startade vid parkeringsplatsen.

Citat:
Enligt ett vittne på platsen skall bråket mellan de två sällskapen ha haft sin upprinnelse i när någon pratade med en flicka som tillhörde det andra sällskapet.

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=393085

Någon som vet mera om vilka de här sällskapen var?
Citera
2013-07-21, 04:46
Medlem
Enligt en vän som cykla förbi var det killar med nordiskt utseende och araber som var involverade. Minst en arab blev gripen.
Citera
2013-07-21, 04:50
Medlem
CarolSeavers avatar
Vart ligger Ribersborg, och vad är "T-Bryggans parkering"? Trodde jag kände till Malmö hyfsat bra, men alltid kan man lära sig något nytt.
Citera
2013-07-21, 05:00
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Vart ligger Ribersborg, och vad är "T-Bryggans parkering"? Trodde jag kände till Malmö hyfsat bra, men alltid kan man lära sig något nytt.

T-bryggans parkering är mittemot "Zlatans hus".

Låg en minigolf vid parkeringen förr i tiden.
Citera
2013-07-21, 05:13
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
T-bryggans parkering är mittemot "Zlatans hus".

Låg en minigolf vid parkeringen förr i tiden.

Ah, vid kallbadhuset, eller? Det är väl en finare del av Malmö?
Citera
2013-07-21, 05:56
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ah, vid kallbadhuset, eller? Det är väl en finare del av Malmö?

Nej, kallbadhuset ligger ett par hundra meter därifrån (närmare Turning Torso hållet), vid restaurangen.

T-bryggan sommartid är inte precis något högklassområde då det invaderas av allehanda andra stadsdelar.
Citera
2013-07-21, 08:13
Medlem
LeffeOes avatar
Det känns som att det är ziggisar eller MENA i farten igen! Är det någon som har info? Men det är ovanligt att svenskar ( ej nysvenskar) som slåss i grupp.
Citera
2013-07-21, 08:21
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:

Det ligger en återvinningsstation där. kallas för Zlatan plaza. Folk brukar bada på stranden en hundra meter därifrån. ganska fin strand och mysigt område annars.
Citera
2013-07-21, 09:58
Medlem
bagarn29s avatar
En sak är då klar, det är farligt att vistas på parkeringsplatser i Malmö.

Vilket gäng var det som sköt, MENA eller Norden? Mina fördomar säger att Norden samtalar med en MENA-flicka och sedan är det igång. Är det Norden-killar som var de skadade?
Citera
2013-07-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En sak är då klar, det är farligt att vistas på parkeringsplatser i Malmö.

Vilket gäng var det som sköt, MENA eller Norden? Mina fördomar säger att Norden samtalar med en MENA-flicka och sedan är det igång. Är det Norden-killar som var de skadade?

Det var araber som blev gripna så sannolikt var det dom som var drivande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in