• 1
  • 2
2005-06-15, 18:36
Medlem
prinsviktors avatar
Nu i festivaltider funderar jag på vad alla brukar ha med som mat. Blev en massa köbemat förra året på Roskilde och det har jag icke råd med i år. Jag önskar därför att ni listar bra mat man kan ha med sig. Tack.
Citera
2005-06-15, 19:04
Medlem
överste surkåls avatar
Ravioli brukar många ha vad jag vet, billigt och bra. Annars kan du ju göra fyllda baquetter att ta med, då slipper man ju hålla på att pillra med stormkök.
Citera
2005-06-15, 19:06
Medlem
Pellenezs avatar
*musik -> mat&dryck*
Citera
2005-06-16, 01:52
Medlem
onits avatar
1. ÖL
2. Bröd i någon form (mättande, om än lite trist utan pålägg)
3. Frukt
4. Godis
5. Blåbärssoppa (magen håller sig lugn)
6. Fikon (mättande och näringsrikt)

Middagen brukar köpas på området och bestå av alltifrån mos med ketchup till en rejäl "nacho-tallrik".
Citera
2005-06-16, 02:25
Medlem
Villons avatar
Överlag tycker jag matpriserna på området brukar vara okej... Käkar man pasta eller nåt man står sig på brukar det räcka med två mål mat. Sen går det ju ner en del öl. Det viktigaste är nog att tänka på vätskebalansen.
Citera
2005-06-16, 15:11
Medlem
Capones avatar
Bullens korv på konserv. Är man lite halvpackad går det utmärkt att äta dem råa.
Citera
2005-06-19, 19:53
Medlem
Arons avatar
hashbullar
Citera
2005-06-19, 19:56
Medlem
persikohalvor på burk
burkpotatis
burkmajs
nudlar
Citera
2005-06-19, 20:15
Medlem
cosmic_dancers avatar
frukt
hårtbröd
pålägg
godis
blåbärs/nyppon soppa

Sen behöver man inte så mycket mer. Man kan äta gratis godis och frallor inne på områderna och sen räcker det kanske att man köper mat en gång om dagen
Citera
2005-06-20, 00:29
Medlem
På Sweden Rock 1999 åkte vi in till Sölvesborg och handlade på torget, sedan wokade vi kyckling, blekingska grönsaker och äggnudlar i ostronsås på campingen. Det blev bra, rena kemiska krigföringen med alla de dofterna bland bakfulla rockers med VArma koppen och formfranska....de satt och nosade som yrvakna grävlingar. Fordrar att man tar med wok och ett gammalt gasolkök..
Citera
2005-06-20, 00:39
Medlem
MorrissonEs avatar
På srf nu senast hade vi med oss nått helt underbart, färdiglaga militärmat. Gröna vakumpåsar stora som en hand ungefär innehålande Pasta bolognese, Nötgryta och Curry Kyckling i pulver sås. Det va bara att hutta i lite kokande vatten, röra om och sen äta direkt ur påsen. Väldigt gott och lättlagat, rekomenderas.
Citera
2005-06-20, 13:34
Medlem
Jaa

Citat:
srf nu senast hade vi med oss nått helt underbart, färdiglaga militärmat. Gröna vakumpåsar stora som en hand ungefär innehålande Pasta bolognese, Nötgryta och Curry Kyckling i pulver sås.

SR2000 äger! Man håller sig mätt så jävla länge och det innehåller ju dessutom kaffe, havrekex, tuggumin och våtservetter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in