Vart väldigt full igår och tyckte att det skulle vara soft att ta en taxi. Ringde taxi, han kom, han skjutsade hem mig. Men när det är dags att betala vart det problem. Jag har åkt taxi den sträckan förut och då har det alltid kostat mindre än 400kr. Men inatt skulke han ha 500spänn. Jag förklarar att jag bara har 400kronor på mig. Då tar han fram en lapp och frågar efter mitt namn, nummer och adress. Jag svarade ärligt och sen så släppte han ut mig och körde iväg. Kommer han att anmäla mig eller vad handlade det där om? Ska nog lägga till att jag var väldigt smutsig och smutsade ner hela sätet i taxin så han vart arg över det också. Vad kommer han att göra?
Jag var somsagt väldigt berusad och är inte 100 på vad som exakt hände men det är såhär jag minns det. Kanske är fel forum del men jag är väldigt orolig över det här :/ så mod får flytta den isåfall.
Anmälan för 100 kr? Knappast troligt och knappast värt besväret.
Ring upp taxibolaget, förklara situationen, be att få komma i kontakt med chauffören ordna så att du kan möta upp honom/henne och betala 100 kr samt ge en bra extra dricks som plåster på såren och saken torde vara ur världen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!