Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-21, 23:37
  #13
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsfig
Är tillbaka med lite info. Var uppe och kollade igenom en större del av huset idag. Tyvärr verkar det inte som det tillhörde Mr. Krebs som jag tidigare trodde, men istället en man vid namn Mr. Van W. Laurn. Vi hittade en del sekretessbelagda dokument i hans sovrum om hur han hade blivit avskedad från sitt jobb som överste ingenjör för staden Arroyo Grande utan anledning, och hur han nu hade försökt stämma staden. Ganska mystiskt att alla hans dokument låg kvar i huset kan man tycka.
Iallafall så sökte vi igenom de flesta rummen i huset, och det mesta var som sagt ganska smutsigt och mögligt. Man såg tydligt att någon hade varit där innan, vilket jag inte trodde innan, eftersom det låg en del cigarett paket och öl flaskor lite överallt. Dock så var alla hans kläder kvar i garderoberna, samt tavlor, böcker m.m.

Lite besviken att det inte var som vi trodde från början, men samtidigt intressant att vi fick reda på historien bakom ägaren.

Har som jag lovade gjort ett album med lite bilder från huset som ni kan hitta här: http://imgur.com/a/GiHKS
Det kan ju varit möjligt att damen trodde att det var Krebs hus med tanke på hennes kommentar. Sedan ägde nog inte Krebs någon villa direkt...
Citera
2013-07-21, 23:47
  #14
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Finns ingen Street View på adressen.
400 Indian Knob Rd, San Luis Obispo, CA, USA

märkte det efteråt
Citera
2013-07-21, 23:54
  #15
Medlem
Intressant tråd, tack för det. Hoppas ni får fram lite historik kring detta ställe.
Citera
2013-07-22, 01:51
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det kan ju varit möjligt att damen trodde att det var Krebs hus med tanke på hennes kommentar. Sedan ägde nog inte Krebs någon villa direkt...

Måste ha varit så. Tänkte precis samma sak, för detta huset kan nog bli ganska fint om man fixar till det lite.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback