2013-07-19, 23:11
Medlem
237s avatar
Börjat leka med Windows Movie Maker, det där basic som ingår. Tyvärr installerade jag en tid efter ett ljudprogram, som följde med när man köpte en mick (Samson). Sedan dess vill inte Windows Media Player eller Movie Maker veta av mina film-klipp, pga att clippen är MOV. Gjorde programmet "Tror det heter Cakewalk) att alla filer blev MOV, eller går det att skaffa kodec så tjuriga WMM kan köra MOVs?
Citera
2013-07-19, 23:49
Medlem
QuickTime Alternative, codec som gör att VMP spelar upp .mov.
Citera
2013-07-20, 01:08
Medlem
Använd inte Windows Movie Maker, det är ett väldigt dåligt program för videoredigering och dylikt.
Jag rekommenderar att du tankar hem Sony Vegas och använder det istället.
Citera
2013-07-20, 01:43
Moderator
vhes avatar
Jag tänker göra ett vågat antagande, och hävda att detta är ett Windowsproblem.

Programvara - Övriga operativsystem --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2013-07-21, 14:31
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
QuickTime Alternative, codec som gör att VMP spelar upp .mov.

Provad, och du hade rätt, men likväl vill inte WMM acceptera MOV.

När jag installerade det där ljudprogrammet (som sagt, följde med en mick jag köpte, så ingen downloadat skit där man måste avklicka "Toolbar" och annat.

Förvandlades alla mina filmer till formatet MOV av installationen, eller råkade jag genom att inte läsa alla klausuler godkänna att WMM inte längre vill ta sig an MOV?

Ljudprogrammet är avinstallerat, men problemet med WMM % MOV kvarstår ...
Citera
2013-07-21, 15:09
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantoten
Använd inte Windows Movie Maker, det är ett väldigt dåligt program för videoredigering och dylikt.
Jag rekommenderar att du tankar hem Sony Vegas och använder det istället.

Hej!

Tack för tipset! Dock är jag totalt n00b på området, och tänkte medvetet börja med enkla (och kanske därmed tyvärr också "dåliga") program. Kollade upp Sony Vegas, och det verkar ju inte vara någon tvekan om att det är kvalitet all the way, men det kostade, eller var trials där man måste regga sig och skit ... så jag investerar nog i det när jag är mer säker på att intresset kommer bestå.

Nåt tips på ett bra gratis-program, som är fritt från malware osv? Ju mindre finesser desto bättre.
Just nu

Har VLC-player något inbyggt videoredigeringsprogram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in