2013-07-19, 14:32
Medlem
PH-kalk ska tydligen terstlla kroppens PH-vrde och vara bra fr hy, hr, mot diverse lindriga sjukdomssyptom.

Nn som provat?
Citera
2013-07-19, 17:16
Medlem
Numes avatar
r du man br du inte inta stora mngder kalcium, p.g.a. mycket kad risk fr prostatacancer (eller vad det var).

Visst kan det vl vara bra att gra kroppen mer basisk, inte fr jag vet men har ju hrt en del snack ifrn diverse bodybuilders (min farsa) om att undvika verdrivet mycket c-vitamin och s.. Men sitta och ta ljliga mngder basiska saker?

Dolomit innehllar samma sak, finns vl p diverse hlsokostbutiker. Tror jag betalade max 200:- fr 400g pulver. Knappt anvnt det. Skulle aldrig betala fr marknadsfrning.
Citera
2013-07-19, 22:53
Medlem
nozinans avatar
Annars r det ju billigare att andas lite snabbare ett tag s du blir basisk alldeles gratis
http://encyklomedica.se/fysiologi/syra-basbalans/
Citera
2013-07-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superhemlizzz
PH-kalk ska tydligen terstlla kroppens PH-vrde och vara bra fr hy, hr, mot diverse lindriga sjukdomssyptom.

Nn som provat?

Ja jag har gjort med ph-kalk/magnesiumpulver.. min mage slog bakut ver detta. Det sgs att det man har problem med som uppkommer just av frsurning triggas igng fr att sedan frsvinna ju mer basisk kroppen blir men jag stod inte ut med min mage. Jag brjade dricka bikarbonatvatten istllet och ppelcidervinger. kpte ph-stickor och testade vrdet i varje morgon i 2 veckors tid. Sen fr man titta efter vad urin ska ligga p i ph vrdet. jag var kraftigt frsurad. mitt vrde lg p 5,9 normalt p morgon urin och det ska ligga p runt 6,8. problemet var att nr jag kom ver 7,0 s fick jag urinvgsinfektion s fr basiskt r inte heller bra.
Senast redigerad av Jija 2013-07-28 kl. 16:21.
Citera
2013-07-30, 21:37
Medlem
skunkjobbs avatar
Kroppen reglerar sitt pH-vrde alldeles utmrkt utan att man behver stoppa i sig ngra tillskott av ngot slag. Blodet kan bli frsurat genom fdointaget i s.k. metabolisk acidos som r det man dr av vid metanolfrgiftning. Metanol r inte surt i sig men bryts i kroppen ned till myrsyra.

Det finns dremot inga normala livsmedel vars pH kan pverka blodets pH, varken rabarber, citroner eller kalktabletter. t, drick och var glad och lt dig inte luras av krmarna som vill slja ondiga preparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in