Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-19, 13:55
  #13
Medlem
jag jobbade på sydsvenskan under juholt-affären, har ingen aning vad folk sa här då.

vad jag trycker på är att det inte finns någon konspiration. jag har aldrig suttit i ett möte med någon chef på någon tidning jag arbetat för, där chefen ska ha sagt: vi måste få det och det partiet att vinna valet, eller vi måste avsätta den och den politikern för att rädda hans parti.

du hör ju själv hur knasigt det låter.
Citera
2013-07-19, 13:57
  #14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan-Habul-AB
jag har skrivit det i den andra tråden, men det tål att upprepas här också. ni har väl inte missat håkan juholt. sen kan vi nämna omar mustafa. lars ohly, centerpartiets idéprogram. littorin. plus en massa andra skandaler med medlemmar i andra partier i huvudrollen.

Vi har läst dessa artiklar. Dock erkänner er Lena Mellin att SD särbehandlas:

Citat:
Björn Hägers slutsats är att journalisterna anser att SD är ett främlingsfientligt parti vars framgångar är att beklaga, och att medierna kan anklagas för att vara partiska och orättvisa i bevakningen av SD genom att hålla tillbaka, granska hårdare eller lyfta fram kritiker som delar journalisternas uppfattning. Som Lena Mellin påpekade finns det inget parti som anser sig vara rättvist behandlat av medier, men att SD behandlas annorlunda var panelen ganska enig om.

http://www.medievarlden.se/blogg/axe...ndling-i-media

Ni har kanske varit lite vänligare på senare år, sett till tonläget, men i samband med valet 2010, och dessförinnan så var det ett ganska hårt språk som ni använde er av i era artiklar. Ett exempel:

Citat:
SVERIGE SLÄPPTE IN HATET
Så har Sverigedemokraterna putsat på sin smutsiga fasad – och tagit plats i riksdagen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...cle12513703.ab

Detta kombinerat med en bild ur en nazistisk NSF-demonstration, fastän SD inte är ett nazistparti.

I samband med det införde ni också er "Vi gillar olika" kampanj, som syntes på precis varenda artikelsida ett tag, i syfte att sparka på SD. Detta var inte journalistisk utan det var att vara en tydlig politisk motpart till SD.
Citera
2013-07-19, 13:57
  #15
Medlem
Balkan-Kings avatar
Kenan Habul, hvorfor gør du haram på aftonbaldet. Stop med at være en hayvan turker .
Hvad me' at granske turkiske folkmordet på Armener, i stedet giver du dig på en ligegydlig svensk parti. Du er dårlig muslim .
__________________
Senast redigerad av Balkan-King 2013-07-19 kl. 14:00.
Citera
2013-07-19, 14:00
  #16
Medlem
MrBONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan-Habul-AB
en sak som ni inte verkar förstå är att varje enskild händelse värderas utifrån sitt nyhetsvärde.

jag har inte jobbat under almedalsveckan, så jag vet inte hur resonemanget gick, men de misstänkta var inte vänsterpartister. hade de haft en ställning motsvarande den som personen i det aktuella sd-fallet hade i sitt parti, hade förmodligen annan nyhetsbedömning gjorts.

jag lovar att jag hade slagits för att vi ska bevaka det på samma sätt.

jag har skrivit det i den andra tråden, men det tål att upprepas här också. ni har väl inte missat håkan juholt. sen kan vi nämna omar mustafa. lars ohly, centerpartiets idéprogram. littorin. plus en massa andra skandaler med medlemmar i andra partier i huvudrollen.

Kan du upplysa dina medarbetare om att erat nyhetsvärde allt som oftast är lika med NOLL och att individerna som bedömer erat "nyhetsvärdet" inte kan vara annat än äckliga svenskfientliga landsförrädare..
Citera
2013-07-19, 14:02
  #17
Medlem
jag har sagt det förr, vi har anledning till självkritik vad gäller sd. det är lätt att vara efterklok, men den här "tiga ihjäl-inställningen" är korkad. vi ska inte tiga ihjäl samhällsfenomen. jag tycker att sd är oerhört fascinerande som parti, att förvandla ett gäng knäppa bssare till landets kanske tredje största parti på två decennier är politisk historia.


under tiden på sydis har jag bla bevakat en sdu-demo i malmö där folk kastade ägg på almqvist och polisen fick rädda honom undan lynchning. men vi skrev om det, hur det var.
Citera
2013-07-19, 14:03
  #18
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
SD blir inte värre behandlade av media utan skämmer ut sig en jävla massa mer än alla andra partier. Inget annat parti hade kunnat ha sina medlemmar springande runt på stan fulla med järnrör och få vara kvar i partiet. En av dem ska ju till och med satsa på EU-valet istället.
Citera
2013-07-19, 14:04
  #19
Medlem
Sumo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan-Habul-AB
du menar på fullt allvar att AB:s chefer bestämde sig för att grilla juholt för att rädda sossarna?



Du menar på fullt allvar att det inte var så?
Uppenbart att det fanns krafter som ville bli av med Juhult och aftonbladet bidrog mycket till hans avgång. Tyckte fasen synd om gubben tillslut..

Ni granskar inte alla lika, så snälla sluta upprepa att ni gör det.
Vi ser väl hur det ligger till.
Citera
2013-07-19, 14:04
  #20
Medlem
Balkan-Kings avatar
Har I nogensidne hørt nogen en turke i Sverige sig at folkmordet på Armener var et turkisk planeret massemord? NEJ aldrig, turkerne her i Norden er de værste nazionalister og "sieg heil" facister .
Ligeså snart Turkiet spiller fodboldkamp så er der gedeslagting og kalas, stor del af turkerne er bare en masse snævertsynede facister, stol på hvad jeg fortæller jer.

At fråga hvad Kenan Habul mener om "svenske rasister" eller SD er som at fråga Erdogan hva' han tænker om de Kristne.
__________________
Senast redigerad av Balkan-King 2013-07-19 kl. 14:11.
Citera
2013-07-19, 14:06
  #21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan-Habul-AB
jag jobbade på sydsvenskan under juholt-affären, har ingen aning vad folk sa här då.

vad jag trycker på är att det inte finns någon konspiration. jag har aldrig suttit i ett möte med någon chef på någon tidning jag arbetat för, där chefen ska ha sagt: vi måste få det och det partiet att vinna valet, eller vi måste avsätta den och den politikern för att rädda hans parti.

du hör ju själv hur knasigt det låter.

Du ser själv Aftonbladet-reporterns uttalande, länkat ovan. I den senare bandade intervjun med Anders Helin (som du kan lyssna på) så förnekar han inte att journalisten ska ha sagt så, att man hoppas att Juholt avgår. Jag tror inte uttalandet från journalisten var något extremt som sådant, AH säger ju bara "Ja.", och heller inte att det var typiskt AB - utan att de hade kunnat sägas i de flesta större mediehusen hösten 2011. Så att du då jobbade på Sydsvenskan spelar kanske inte så stor roll.

Men nej, jag tror inte det är en konspiration. Snarare att det finns risk att en sådan kultur uppstår.
Citera
2013-07-19, 14:08
  #22
Medlem
Pellejonsons avatar
SD är ett gäng våldsverkare, våldtäktsmän och främlingsfientliga snubbar som dessutom sitter i vår riksdag som Sveriges tredje största parti. Varför skulle man inte skriva om de i media? Det är ju riktigt underhållande att läsa om hur dessa bönder gör bort sig gång på gång...
Citera
2013-07-19, 14:08
  #23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
SD blir inte värre behandlade av media utan skämmer ut sig en jävla massa mer än alla andra partier. Inget annat parti hade kunnat ha sina medlemmar springande runt på stan fulla med järnrör och få vara kvar i partiet. En av dem ska ju till och med satsa på EU-valet istället.

Precis vad jag säger. SD behandlas för varsamt i media.
Citera
2013-07-19, 14:09
  #24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan-Habul-AB
jag har sagt det förr, vi har anledning till självkritik vad gäller sd. det är lätt att vara efterklok, men den här "tiga ihjäl-inställningen" är korkad. vi ska inte tiga ihjäl samhällsfenomen. jag tycker att sd är oerhört fascinerande som parti, att förvandla ett gäng knäppa bssare till landets kanske tredje största parti på två decennier är politisk historia.


under tiden på sydis har jag bla bevakat en sdu-demo i malmö där folk kastade ägg på almqvist och polisen fick rädda honom undan lynchning. men vi skrev om det, hur det var.
Lika facinerande som att AB och S på ett drygt halvt sekel gått från att vara nazistvänlig och för rasbiologi?

Har du någon länk till artikeln du skrev eller liknade den rapporteringen från SvPs möte i Halmstad nyligen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback