2013-07-18, 17:33
Medlem
Det kom upp ngon reklam p ngon sida med ngot som heter MacKeeper och tnkte de kan man vl testa... den skte igenom datorn och hittade att jag inte har ngot antivirusprogram r de ndvndigt?

Den hittade ven att 1700 filer p datorn var ondiga och ven ngot annat... alla stod p "Kritiskt".

Finns de ngot annat jag kan gra utan att betala fr denna... knner inte fr att formatera i ondan!

Tacksam fr fina tips!

Mvh
Torget
Citera
2013-07-18, 17:35
Medlem
tzjs avatar
Av installera den skiten. Din Mac tar hand om sig sjlv. Jag har inte anvnt aktiva virusprogram p min Mac p 4 r.

Sker igenom en gng om ret med ClamXav.

Kprd - Mac: Brbart --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera
2013-07-18, 17:40
Medlem
tzjs avatar
Testa att starta datorn i skert lge. Hll nere shift vid uppstart och logga in p datorn. Lt den st ngra minuter i fred, sedan startar du om som vanligt igen.

Mycket ledigt utrymme kvar p hrddisken?
Citera
2013-07-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Av installera den skiten. Din Mac tar hand om sig sjlv. Jag har inte anvnt aktiva virusprogram p min Mac p 4 r.

Sker igenom en gng om ret med ClamXav.

Kprd - Mac: Brbart --> Programvara - Mac OS
/Moderator

Sorry trden kom kanske lite fel n virusprogram skall ju inte vara ndvndigt...

Citat:
Testa att starta datorn i skert lge. Hll nere shift vid uppstart och logga in p datorn. Lt den st ngra minuter i fred, sedan startar du om som vanligt igen.

Mycket ledigt utrymme kvar p hrddisken?

Japp har inte mycket skit p datorn konstigt nog... men bara en sn sak om jag skall kolla bilder osch lite pill s r de rtt ofta den dr lilla frgglada tnkarsaken kommer upp... fett segt
Citera
2013-07-18, 17:49
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frolundatorg
...
Japp har inte mycket skit p datorn konstigt nog... men bara en sn sak om jag skall kolla bilder osch lite pill s r de rtt ofta den dr lilla frgglada tnkarsaken kommer upp... fett segt

Badbollen.

Prova sker start som sagt.
Citera
2013-07-18, 17:51
Medlem
Citat:
Badbollen.

Prova sker start som sagt.

Dum frga men varfr skulle de bli bttre om jag starta skert? :P

Kan PC har bara en mac nr jag sitter och surfar i soffan... den r behagligare s urskta min okunnighet hehe
Citera
2013-07-18, 17:52
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frolundatorg
Dum frga men varfr skulle de bli bttre om jag starta skert? :P

Kan PC har bara en mac nr jag sitter och surfar i soffan... den r behagligare s urskta min okunnighet hehe

En sker start p din Mac gr underverk. Den tar automagiskt hand om grejer i datorn som jvlas och lser problemen med andra ord. Det r en ypperlig metod att anvnda faktiskt.

Startar du skert s gr datorn en liten "diagnos" och stller saker till rtta igen.
Citera
2013-07-18, 17:57
Medlem
Citat:
En sker start p din Mac gr underverk. Den tar automagiskt hand om grejer i datorn som jvlas och lser problemen med andra ord. Det r en ypperlig metod att anvnda faktiskt.

Startar du skert s gr datorn en liten "diagnos" och stller saker till rtta igen.

Skall testa detta... tack s ypperligt fr hjlpen! terkommer om de inte lser sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in