2013-07-18, 17:33
Medlem
Det kom upp någon reklam på någon sida med något som heter MacKeeper och tänkte de kan man väl testa... den sökte igenom datorn och hittade att jag inte har något antivirusprogram är de nödvändigt?

Den hittade även att 1700 filer på datorn var onödiga och även något annat... alla stod på "Kritiskt".

Finns de något annat jag kan göra utan att betala för denna... känner inte för att formatera i onödan!

Tacksam för fina tips!

Mvh
Torget
Citera
2013-07-18, 17:35
Medlem
tzjs avatar
Av installera den skiten. Din Mac tar hand om sig själv. Jag har inte använt aktiva virusprogram på min Mac på 4 år.

Söker igenom en gång om året med ClamXav.

Köpråd - Mac: Bärbart --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera
2013-07-18, 17:40
Medlem
tzjs avatar
Testa att starta datorn i säkert läge. Håll nere shift vid uppstart och logga in på datorn. Låt den stå några minuter i fred, sedan startar du om som vanligt igen.

Mycket ledigt utrymme kvar på hårddisken?
Citera
2013-07-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Av installera den skiten. Din Mac tar hand om sig själv. Jag har inte använt aktiva virusprogram på min Mac på 4 år.

Söker igenom en gång om året med ClamXav.

Köpråd - Mac: Bärbart --> Programvara - Mac OS
/Moderator

Sorry tråden kom kanske lite fel nä virusprogram skall ju inte vara nödvändigt...

Citat:
Testa att starta datorn i säkert läge. Håll nere shift vid uppstart och logga in på datorn. Låt den stå några minuter i fred, sedan startar du om som vanligt igen.

Mycket ledigt utrymme kvar på hårddisken?

Japp har inte mycket skit på datorn konstigt nog... men bara en sån sak om jag skall kolla bilder osch lite pill så är de rätt ofta den där lilla färgglada tänkarsaken kommer upp... fett segt
Citera
2013-07-18, 17:49
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frolundatorg
...
Japp har inte mycket skit på datorn konstigt nog... men bara en sån sak om jag skall kolla bilder osch lite pill så är de rätt ofta den där lilla färgglada tänkarsaken kommer upp... fett segt

Badbollen.

Prova säker start som sagt.
Citera
2013-07-18, 17:51
Medlem
Citat:
Badbollen.

Prova säker start som sagt.

Dum fråga men varför skulle de bli bättre om jag starta säkert? :P

Kan PC har bara en mac när jag sitter och surfar i soffan... den är behagligare så ursäkta min okunnighet hehe
Citera
2013-07-18, 17:52
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frolundatorg
Dum fråga men varför skulle de bli bättre om jag starta säkert? :P

Kan PC har bara en mac när jag sitter och surfar i soffan... den är behagligare så ursäkta min okunnighet hehe

En säker start på din Mac gör underverk. Den tar automagiskt hand om grejer i datorn som jävlas och löser problemen med andra ord. Det är en ypperlig metod att använda faktiskt.

Startar du säkert så gör datorn en liten "diagnos" och ställer saker till rätta igen.
Citera
2013-07-18, 17:57
Medlem
Citat:
En säker start på din Mac gör underverk. Den tar automagiskt hand om grejer i datorn som jävlas och löser problemen med andra ord. Det är en ypperlig metod att använda faktiskt.

Startar du säkert så gör datorn en liten "diagnos" och ställer saker till rätta igen.

Skall testa detta... tack så ypperligt för hjälpen! Återkommer om de inte löser sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in