Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 15:57
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Hon är kvinna. Kvinnor är inte politiska utan hakar på de sociala sammanhang där de kan få bekräftelse för stunden. Den unga Wigh fick sin bekräftelse genom att vara lättfotad SD-tjej. Sedan blev detta dels för obehagligt, dels blev hon för gammal för att riktigt kunna fylla rollen, dels var det en sunkig roll till att börja med. När kvinnor åldras blir också (kortsiktig) trygghet viktigare, unga tjejer är mer risktagande i sin jakt på bekräftelse. Numera får Wigh alltså både sin bekräftelse och trygghet genom att vara mer konform med mainstreammedia.

Här får SD skylla sig själva när de trodde det var klokt att lansera kvinnor som politiker. Feminism lönar sig aldrig och de borde de ha känt till.

Socialliberalism är en variant av liberalism. Alla socialliberaler är liberaler, men alla liberaler är inte socialliberaler. Liberalism och konservatism är hur som helst varandras politiska motpoler, så det är ögonbrynshöjande med en liberal i ett socialkonservativt parti, oavsett liberalismens förled.

Grov överdrift. Paula Bieler har gjort mycket gott inom SD.
Citera
2018-07-25, 21:19
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur tänker du att ett parti ska bli framgångsrikt om man utesluter kvinnor? Du verkar vara en kvinnohatare och förblindad av det inte tar till dig att det funnits en hel del halvgalna män i partiet.
Kvinnor har massor av uppgifter och gör massor av berömvärda saker på olika områden. Men politik är inte ett sådant område.

Män inom politiken är ett problem när de är hel- eller halvgalna. Kvinnor inom politiken är ett problem även när de är helt normalt funtade kvinnor. De har inte där att göra, precis som män inte har att göra inom diverse kvinnliga domäner.
Citera
2018-07-25, 21:24
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Hon är kvinna. Kvinnor är inte politiska utan hakar på de sociala sammanhang där de kan få bekräftelse för stunden. Den unga Wigh fick sin bekräftelse genom att vara lättfotad SD-tjej. Sedan blev detta dels för obehagligt, dels blev hon för gammal för att riktigt kunna fylla rollen, dels var det en sunkig roll till att börja med. När kvinnor åldras blir också (kortsiktig) trygghet viktigare, unga tjejer är mer risktagande i sin jakt på bekräftelse. Numera får Wigh alltså både sin bekräftelse och trygghet genom att vara mer konform med mainstreammedia.

Här får SD skylla sig själva när de trodde det var klokt att lansera kvinnor som politiker. Feminism lönar sig aldrig och de borde de ha känt till.

Socialliberalism är en variant av liberalism. Alla socialliberaler är liberaler, men alla liberaler är inte socialliberaler. Liberalism och konservatism är hur som helst varandras politiska motpoler, så det är ögonbrynshöjande med en liberal i ett socialkonservativt parti, oavsett liberalismens förled.

Hon är mer än kvinna. Hon är en labil kvinna. Visa mig något värre än en labil kvinna.

Det har varit rätt tyst om henne. Hoppas hon fått professionelll hjälp. (ärligt menat)
Citera
2018-07-26, 01:00
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur tänker du att ett parti ska bli framgångsrikt om man utesluter kvinnor? Du verkar vara en kvinnohatare och förblindad av det inte tar till dig att det funnits en hel del halvgalna män i partiet.

Du inser att det här handlar om SD och deras anhängare va?
Citera
2018-07-26, 01:02
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du inser att det här handlar om SD och deras anhängare va?
Och?
Citera
2018-08-27, 08:33
  #282
Medlem
arbetets avatar
Hanna är Piratpartist numera. Här är lite Twitterutväxling där hon postar ett FB-inlägg som jag kommenterar (finns i Tweeten):


Hanna Wigh
‏ @hanna_wigh

Citat:
Jimmie Åkesson som statsminister ja eller nej fick jag som fråga av en vän. Jag svarade och delade det på min logg. Delar med mig av min morgondåsiga snabbversion av varför jag anser att det vore en katastrof eftersom trollen så jävla gärna vill att jag ska hålla käft #valet2018


arbetet
‏ @arbetet1

Citat:
Det verkar som de utstötta har gått till AfS. Det reser ju en del frågor. T.ex. var du hör hemma idag. Eller om vi verkligen får höra hela historien. #svpol #val2018 #dinröst

Hanna Wigh
‏ @hanna_wigh

Citat:
Haha faktiskt väldigt relevant fråga men för mig lite komisk då jag verkligen inte är lagd åt det hållet. Vet att 99% av alla fd SD råkar vara råextrema när de kommer ut ( men så var de ju inte i SD &#129488. Jag kommer rösta på piratpartiet men är inte medlem nånstans än iaf

https://twitter.com/hanna_wigh/statu...14046758318081
Citera
2018-12-26, 02:27
  #283
Medlem
Lundellins avatar
Hon var ju vettig i sin internkritik runt 2015. Men jag tyckte att det var dålig stil av henne att inte infinna sig i Riksdagen eller delta i arbetet där. Hon kunde ha lämnat platsen till någon som kunde uträtta saker där. Det är sådana politiker vi vill ha.
Citera
2024-01-13, 11:05
  #284
Medlem
Nu säljs Hannas bostad exekutiv auktion.
Citera
2024-01-13, 19:46
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Hon är mer än kvinna. Hon är en labil kvinna. Visa mig något värre än en labil kvinna.

Det har varit rätt tyst om henne. Hoppas hon fått professionelll hjälp. (ärligt menat)
Man bli lätt labil när partivänner attackerar en
En man som haft förtroendeuppdrag för " Sverigedemokraterna i Västsverige åtalas för att ha attackerat avhopparen Hanna Wighs hem.
Han misstänks ha slagit sönder och repat en bil – och kastat in en brandsläckare genom riksdagsledamotens köksfönster.


"Utanför det krossade köksfönstret är en träaltan och det ligger glaskross både innanför och utanför fönstret. Det finns färska blodspår även vid fönstret. Dels finns det blod på fönsterkarmen men även på glasskärvor som ligger i- och utanför fönstret. Det finns blodspår på en bok som ligger bredvid fönstret på ett bord. Brandsläckaren som är inkastad har även den blodspår på sig".

Har fått vård
Den åtalade mannen har under en längre tid vårdats inom rättspsykiatrin och efter attacken mot Hanna Wighs bostad inträffade fattades ett nytt beslut om att han skulle tvångsvårdas
Citera
2024-01-15, 09:46
  #286
Medlem
https://www.hemnet.se/bostad/gard-5r...android-mobile

Hon har kanske gått i konkurs?
Citera
2024-04-11, 17:30
  #287
Medlem
Nu kan hon även lägga till totalt djurförbud till sitt CV

https://gofile.io/d/Et7shx
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback