Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Jag bar ned en gammal 32" tjock-TV själv för två trappor, sista trappan så släpade jag den på en matta för att spara ryggen. Så ja, mattförslaget kan funka, men passa dig så den inte skenar så att säga... Det är lätt att den åker av, att man tappar kontrollen över ekipaget eller att det tar tvärstopp så TV:n rullar iväg. Det är verkligen ena jävla åbäken de där tjock-apparaterna. Tror den jag hade vägde över 50 pannor precis som TheShape säger. Ett annat alternativ är att ta ett trappsteg i taget med en pirra om du har tillgång till en sån?
Det är så behändigt med nyare apparater, där lyfte jag upp vår 42" på stativet själv och har burit runt på den utan problem. Den väger nog drygt hälften så mycket...
Tack för svar, ni är så snälla här på Flashback!
Det var det jag tänkte på, att den kan skena, ser framför mig hur jag hittas mosad mellan väggen & tv´n, känns som ett ytterst fånigt sätt att dö på!
Skönt att höra att nya är så pass lätta, införskaffandet av en ny tv känns betydligt lättare än bortforslandet av en gammal!!