• 1
  • 2
2013-07-17, 22:19
Medlem
Tjena. har säkert under ett års tid haft en "knöl" i högra ljumsken ( den är lixom precis innan pungen/skaftet på kuken börjar lite åt höger) Under långa perioder går den ner sig nästan totalt och det är typ bara lite hård hud där, och ibland (typ 2 eller 3 gånger sen jag först upptäckte knölen) så "expanderar" den som typ en stor finne. Ömt som fasiken eftersom det ständigt skaver när man går. Jag kan trycka ut lite ljus/vattenliknande var osv men svider som fan isfl. Har även haft nån liknande knöl/superfinne i armhålan skall tilläggas, men det var bara 1 gång. ( har rakat kuk/ljumske/armhåla förr, kan det vara något där som spökar?) Någon som har nån information att dela med sig av? Har försökt googlat osv..
Citera
2013-07-17, 22:55
Medlem
Drabbas inte av panik nu, men det där låter helt klart som en cancerknöl. jag är lessen.
Citera
2013-07-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namnedrygt
Drabbas inte av panik nu, men det där låter helt klart som en cancerknöl. jag är lessen.
Nja. Lugn nu. Bör kanske läggas till att jag är 19 år också. Besökte vårdcentralen för min knöl i armhålan där han menade på att det kunde va en cysta eller ett inåtväxt hårstrå. Fick nån sketen jävla kräm som inte hjälpte ett skit så därför tänkte jag fråga här
Citera
2013-07-17, 22:57
Medlem
MeanMEs avatar
Ring vårdcentralen ögona böj.
Citera
2013-07-18, 00:32
Medlem
Aseeltares avatar
Låter som ett bråck.
Citera
2013-07-18, 01:41
Medlem
CrownImperials avatar
låter som en helt vanlig körtel. Om du är orolig så gå till vårdcentralen. Better safe than sorry!
Citera
2013-07-18, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrownImperial
låter som en helt vanlig körtel. Om du är orolig så gå till vårdcentralen. Better safe than sorry!
Isånna fall har då jag inga vanliga körtlar. nä cancer är det troligaste.
Citera
2013-07-18, 02:13
Medlem
CrownImperials avatar
Citat:

Jaså?
Det kan också vara så att du har rakat dig och fått en hårsäck inflammerad. De kan skapa problem som inte är allvarliga men kan ta en tid att försvinna. Inflammationen kan täppa igen en taljkörtel vilket gör att det blir en vätskesamling. Oftast är de hårda som sten. Dessa går att torka ut eller sticka hål på. Det kommer blod och var så var noga med att rengöra. Om det är en sådan kan de behöva tömmas flertalet gånger för att öppna upp körtelgången.
Citera
2013-07-18, 10:31
Medlem
ParadiseRoads avatar
Citat:
En cancertumör som växlar i storlek? Du måste skämta. Har du inte bättre koll än så bör du kanske undvika att slänga ur dig uttalanden som kanske gör folk oroliga i onödan.
Citera
2013-07-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParadiseRoad
En cancertumör som växlar i storlek? Du måste skämta. Har du inte bättre koll än så bör du kanske undvika att slänga ur dig uttalanden som kanske gör folk oroliga i onödan.
det är väl bättre att vara ärlig med honom så att han kan ta vara på den sista tid han troligtvis har i detta liv, och ja cancertumörer roterar i storlek. min kompis hade exakt samma problem som denna kille, och han dog senare i höstas
Citera
2013-07-18, 13:58
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
det är väl bättre att vara ärlig med honom så att han kan ta vara på den sista tid han troligtvis har i detta liv, och ja cancertumörer roterar i storlek. min kompis hade exakt samma problem som denna kille, och han dog senare i höstas

Du vet, det är möjligt att du är ärlig men det hjälper inte när du UPPENBART inte vet vad du pratar om. Allt som TS berättar tyder på att det rör sig om en återkommande inflammation i en hårsäck (lokalisation, hur problemet beskrivs etc), inget i det TS berättar tyder på att det rör sig om cancer.
Citera
2013-07-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du vet, det är möjligt att du är ärlig men det hjälper inte när du UPPENBART inte vet vad du pratar om. Allt som TS berättar tyder på att det rör sig om en återkommande inflammation i en hårsäck (lokalisation, hur problemet beskrivs etc), inget i det TS berättar tyder på att det rör sig om cancer.
men snälla lilla människa. Det är det faktum att den växlar i storlek och varar som tyder på cancer, en inflammerad hårsäck växlar inte i storlek. Det kan ju bli förödande för TS om vi bara ignorerar detta uppenbara cancerfall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in