2013-07-17, 21:22
Medlem
thorfromasgards avatar
Jag har ändrat rubriken. En värmlänning kan ju också missförstå ett skånskt spöke och därför ge det en örfil, inte sant?
/TS
Citera
2013-07-17, 21:23
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Hänger du mycke på gröna lund??

Det händer men det är så otroligt dumt att tro att det är nån turist som blir "rädd" och i nödvärn slår till spöket. Det är 100% planerat och mena-flocken hetsar varandra. Efteråt skryter de internt om vem som vågade mest. Det är så det är.
Citera
2013-07-17, 22:21
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
"Det är ett beteende man ser i i samhället, att slå busschaufförer, lärare, spärrvakter, socialsekreterare. Jag tycker att det är jättekonstigt, säger John Ingemarsson."

Jo jag tackar jag.

Hahaha! Tänkte precis samma sak när jag läste artikeln. Det är inte så jättekonstigt längre, välkommen till Sverige 2013. Bra att fler och fler börjar se problemen.
Citera
2013-07-18, 00:10
Medlem
ORUNITIAs avatar
Jobbar där, Javisst är det så som många säger, att det är enormt mycket "gäng" där.
Jobbade även där hela dagen idag kanske vet mer, vem vet!
Citera
2013-07-18, 05:35
Medlem
frantiks avatar
Åh, detta trötta samtalsämne om vilken etnicitet GM besitter. Vad spelar det för roll? En annan människa slår en annan människa. Det spelar mer roll i sådana fall.

Jag personligen har tänkt många gånger på hur jag skulle ha reagerat i en situation där någon skrämmer mig i Spökhuset. Man går liksom omkring på hel spänn och sedan kommer någon och skrämmer livet ur en, kontentan kan då bli att man reagerar rent reflex/försvarsmässigt och nitar till den personen. Jag är inte från något arabland bör tiläggas.

Det känns som att personerna som säger att det är "gäng från Tensta som driver runt" och slåss, inte ens är i från Stockholmstrakten över huvud taget och därmed inte vet vad dom talar om.
Citera
2013-07-19, 20:31
Moderator
Siegfrids avatar
Mer detaljer från Fria Tider:
Citat:
Ursprungligen postat av Fria Tider
Misshandeln inträffade i tisdags efter att ett sällskap på sex personer kommit in i spökhuset. ”En av männen går då helt oprovocerat och utan förvarning fram till artisten och slår honom i ansiktet. ‘Spöket’ backar och säger till honom att sluta, vilket killen gör skrattandes. Spöket noterar också att några av killens kompisar står och skrattar”, skriver John Ingemarsson i anmälan.

Den anställde klarade sig utan allvarliga skador och uppges må efter omständigheterna väl. Efter att polisanmälan gjorts grep polisen en misstänkt gärningsman senare samma kväll.

Och:
Citat:
Ursprungligen postat av Fria Tider
När Fria Tider ringer upp stockholmspolisen berättar handläggaren vi talar med att personen som greps för misshandeln i tisdags är en man född 1988. När vi frågar om han är svensk, undrar handläggaren vad vi menar med ”svensk”. När hon får frågan om mannen är svensk medborgare och om han har ett typiskt svenskt eller utländskt namn, säger hon att det inte är relevant och vägrar sedan att besvara fler frågor.
http://www.friatider.se/ny-spokmissh...nd-anmald-idag

Ska denna tråd flyttas iom att polisanmälan gjorts?
Citera
2013-07-19, 20:46
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Bortförklaringar och återigen bortförklaringar. Då vet vi exakt vad det är för typ av person som har begått dådet. Det är sorgligt över hur pissigt media har blivit.

Den som ger sig in i leken får leken tåla. Jävla svin som ger sig på oskyldigt folk.
Citera
2013-07-19, 22:58
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Åh, detta trötta samtalsämne om vilken etnicitet GM besitter. Vad spelar det för roll? En annan människa slår en annan människa. Det spelar mer roll i sådana fall.

Jag personligen har tänkt många gånger på hur jag skulle ha reagerat i en situation där någon skrämmer mig i Spökhuset. Man går liksom omkring på hel spänn och sedan kommer någon och skrämmer livet ur en, kontentan kan då bli att man reagerar rent reflex/försvarsmässigt och nitar till den personen. Jag är inte från något arabland bör tiläggas.

Det känns som att personerna som säger att det är "gäng från Tensta som driver runt" och slåss, inte ens är i från Stockholmstrakten över huvud taget och därmed inte vet vad dom talar om.

Vad ska du in i Spökhuset att göra om du inte vill bli skrämd? Poängen med Spökhuset ÄR just att man som besökare ska bli skrämd. Är du inte redo för det får du ge fan i att gå dit. Det finns inget försvar för att misshandla oskyldiga människor.

Det är just det här som är problemet. Folk som ständigt går runt och väntar på en anledning att få slå andra på käften. Det är ett samhällsproblem oavsett gärningsmännens etnicitet men det blir förstås extra allvarligt när gm är invandrare eftersom såna här incidenter skapar onödiga motsättningar mellan infödda svenskar och invandrare. Om de nu vill slippa allt rasisttjafs kanske de skulle ändra sitt eget betéende i förebyggande syfte? De förstör ju inte enbart för de som blir misshandlade, de förstör även för sig själva och för alla de invandrare som inte går runt och slår ned folk eftersom den sistnämnda gruppen klumpas ihop med ligisterna.

Folk som gör sig skyldiga till den här typen av oprovocerad misshandel borde f.ö. dömas mycket hårdare än de görs idag för att markera hur allvarligt samhället ser på problemet. Man ska inte komma undan med skyddstillsyn, lite böter/skadestånd eller nån månads fängelse.
Senast redigerad av Cineasten 2013-07-19 kl. 23:03.
Citera
2013-07-20, 00:01
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2013-07-20, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Bör man inte vara ganska medveten om vad man ger sig in i då man går in i spökhuset? Det är inte direkt så att spökena går runt och säger "bu" och sedan skrattar lite och klappar en på ryggen. Hoppas att personen kommer dömas ganska hårt då det bör räknas som våld mot tjänsteman(?), tragiskt.

OT: Det står inte någonstans att det var en invandrare som har slagit spöket? Sluta dra vilda gissningar och försök klanka ner på invandrarna då ni inte har en aning om ifall personens ursprung är från Sverige eller något annat.

Lämna det utanför nu så kanske vi kan försöka diskutera det som hänt och inte personens ursprung.

Kan ha varit en skåning som jobbade som spöke iofs, men jag tror nog det var en blatte.

Vad som hänt? Spöke jobbade som spöke, blatte vart rädd men för att inte visa sig "svag" inför sina polare slog han ner spöket. Rätt enkelt logik om man vet hur blattarna fungerar.

Frågan man bör ställa sig är ju vad personen gjorde där inne överhuvudtaget om man är skrajsen av sig.
Och jag förstår inte hur språkproblem kan vara något relevant alls, menar dom att spökerna kommer fram och berättar läskiga historier på andra språk?
Senast redigerad av Unbannable 2013-07-20 kl. 02:04.
Citera
2013-07-20, 09:44
Medlem
patriot100s avatar
Vi var på Gröna lund för några dagar sedan och det var överfyllt med mena-folk.
Sannolikheten att det var ett arabgäng som misshandlade "spöket" är stor eftersom deras favoritsysselsättning är att bråka speciellt om dom är i numerärt överläge.

Etniciteten på gärningsmännen är viktig eftersom vi svenskar vill inte kopplas ihop med det invandrarrelaterade våldet. Det handlar om en nationell självkänsla helt enkelt.
Citera
2013-07-20, 10:22
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot100
Vi var på Gröna lund för några dagar sedan och det var överfyllt med mena-folk.
Sannolikheten att det var ett arabgäng som misshandlade "spöket" är stor eftersom deras favoritsysselsättning är att bråka speciellt om dom är i numerärt överläge.

Etniciteten på gärningsmännen är viktig eftersom vi svenskar vill inte kopplas ihop med det invandrarrelaterade våldet. Det handlar om en nationell självkänsla helt enkelt.

Bra poäng där, det stämmer att det är viktigt att belysa vilka det är som gör detta och inte hela tiden skylla på att det lika gärna kunde vara en svensk. Jag vill inte bära hundhuvudet för några brott begågna av invandrare. Basta!
Liseberg i Göteborg har för övrigt samma problem med förortsbegåvningar som inte kan gå på rad i grupp utan att hota eller misshandla. Det kanske är vad de räknar in som nöje i nöjespark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in