Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-07-17, 20:18
Medlem
thorfromasgards avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17152191.ab

Citat:
Mannen blev rädd och ville gå ut. I det här fallet tror jag att det berodde på missförstånd och problem med språket, säger John Ingemarsson, vd för MM Entertaiment som anställer skådespelare som agerar spöken på Gröna Lund.
Senast redigerad av thorfromasgard 2013-07-17 kl. 20:43.
Citera
2013-07-17, 20:39
Medlem
Gails avatar
Nyhetsrapporteringen var i sann pk-anda "rädda besökare som slår till". Vi vet alla att det handlar om arab-gäng som gjort detta till nån sorts intern sport. Titta på alla förortsgäng som drar runt på grönan, speciellt under kvällar.
Mena-pack. Bara en tidsfråga innan det går över till grov misshandel. Mena-packet vet att de kan göra vad som helst utan konsekvenser, dessutom har de en försmak till att förnedra sin offer. Stackars brassar.
Citera
2013-07-17, 20:40
Medlem
AIKDaniels avatar
Bör man inte vara ganska medveten om vad man ger sig in i då man går in i spökhuset? Det är inte direkt så att spökena går runt och säger "bu" och sedan skrattar lite och klappar en på ryggen. Hoppas att personen kommer dömas ganska hårt då det bör räknas som våld mot tjänsteman(?), tragiskt.

OT: Det står inte någonstans att det var en invandrare som har slagit spöket? Sluta dra vilda gissningar och försök klanka ner på invandrarna då ni inte har en aning om ifall personens ursprung är från Sverige eller något annat.

Lämna det utanför nu så kanske vi kan försöka diskutera det som hänt och inte personens ursprung.
Citera
2013-07-17, 20:41
Medlem
GanjaMoons avatar
det är så komiskt hur desperat aftonbladet i slutet försöker bortförklara mångkulturens extremt negativa påverkan på det svenska samhället ,nej vadå vi vet inte vad etta beror på,det kan ju inte ha med massinvandringen att göra nej nej ,har varit i spökhuset på gröna lund när jag var barn,jag var i 10 års åldern och kommer fortfarande ihåg dessa spöken,fan det inte ett dugg skrämmande häller mest för jag förstog att det självfallet inte är på riktigt och inget att vara rädd för,kul att jag som 10 åring hade en större mental mognad än denna vålds invandrare,men det säger en del om invandringen och mörker främlingars mentalitet
Citera
2013-07-17, 20:42
Medlem
Jag vet vet inte hur det ligger till på Gröna Lund, vilka som jobbar på Spökhuset o.s.v. - men att det var en vuxen man som fick panik och ville gå ut oroar mig, liknande saker på tivolin har man man ju klarat av galant sedan man slickade glass och hade en propeller på kepsen.
Citera
2013-07-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Nu har blatterierna nåt spökhuset också. Såklart dessa små efterblivna, empatilösa araber och patrask ser det som urkul att ge sig på dessa arbetare. Sen kan de skylla på att de vart rädda, missförstånd osv etc; viola! - ansvarsfrihet!

Mångkulturen förstör vårt samhälle vart än den visar sig.
Vart i artikeln framgår det att det rörde sig om att invandrare slog spöket?

Här har ni en artikel där det framgår att spökena då tillhörde en brasiliansk artistgrupp.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/spo...d-misshandlas/

"Sommaren 2012 blir en anställd i Spökhuset slagen i ansiktet av en besökare. Artisten, som polisanmäler händelsen, kommer från den brasilianska artistgruppen Up Leon. Men det är inte första gången en anställd blir misshandlad i Spökhuset. 2011 berättar två artister för en polis att det är väldigt vanligt att de blir slagna i samband med att de skrämmer folk. I polisanmälningar från tidigare år kan man läsa om hur anställda blivit sparkade i underlivet, slagna i magen och fått tandflisor utslagna. DN har kontaktat ett tjugotal av de brasilianska artister som arbetat på Gröna Lund genom åren. De flesta har inte velat berätta om sitt arbete. En artist som från början ville medverka och berättade hårresande historier om sin arbetsplats, ångrade sig och vågade inte vara med i artikeln, rädd för konsekvenserna."

Det går alltså inte att helt säkert påstå att det rör sig om invandrare som misshandlat bara för att det var problem med språket. Det kan röra sig om en rågblond svensk man som inte förstod en utländsk arbetare.
Citera
2013-07-17, 20:47
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag vet vet inte hur det ligger till på Gröna Lund, vilka som jobbar på Spökhuset o.s.v. - men att det var en vuxen man som fick panik och ville gå ut oroar mig, liknande saker på tivolin har man man ju klarat av galant sedan man slickade glass och hade en propeller på kepsen.

Snälla du skojar va? Spökena är brasilianska gästarbetare. Gm är arab-gäng som har det som hobby. Var inte så naiv. Hela gröna lund fylls av såna skitgäng från Tensta mm.
Citera
2013-07-17, 20:47
Medlem
GoatPunks avatar
Finns väl ganska stor chans att det var en turist?
Citera
2013-07-17, 20:48
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Finns väl ganska stor chans att det var en turist?

Det var också min gissning.
Citera
2013-07-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gail
Snälla du skojar va? Spökena är brasilianska gästarbetare. Gm är arab-gäng som har det som hobby. Var inte så naiv. Hela gröna lund fylls av såna skitgäng från Tensta mm.
Nej, ett skämt är roligt. Jag utgår från vad som skrevs i artikeln och i trådstarten. Har du mer information om gängen? Tror du att de har kopplingar till det/de tidigare fallet/fallen?
Citera
2013-07-17, 21:11
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Nej, ett skämt är roligt. Jag utgår från vad som skrevs i artikeln och i trådstarten. Har du mer information om gängen? Tror du att de har kopplingar till det/de tidigare fallet/fallen?

Tycker du ska avlägga ett besök på gröna lund så förstår du. I pk-media framgår det naturligtvis inte. Du kan alltid fråga de brasilianska spökena direkt. Självklart intervjuar inte media dem eftersom de skulle säga sanningen, brassarna skulle tyvärr strunta i pk-lagen i Sverige. Det är mena-ungar som drar runt i flock och söker bråk, de har märkt att spökena är enkla offer. Alla anställda på grönan vet hur det ligger till.
Citera
2013-07-17, 21:14
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gail
Tycker du ska avlägga ett besök på gröna lund så förstår du. I pk-media framgår det naturligtvis inte. Du kan alltid fråga de brasilianska spökena direkt. Självklart intervjuar inte media dem eftersom de skulle säga sanningen, brassarna skulle tyvärr strunta i pk-lagen i Sverige. Det är mena-ungar som drar runt i flock och söker bråk, de har märkt att spökena är enkla offer. Alla anställda på grönan vet hur det ligger till.

Hänger du mycke på gröna lund??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in