• 1
  • 2
2005-06-14, 23:10
Medlem
Har ett bra träd som ger bra med goda frukter varje år. Och det vore roligt för omväxlings skull att få ta del av frukterna och inte bara se på när kråkorna rensar trädet på någon dag..

Någon som vet något bra sätt hur man skrämmer bort dom?
Vore bra med samma system som Bush har runt vita huset där direkt något kränker luftrummet skjuts ner. Det är kanske lite väl dyrt så vet någon något billigare alternativ?

Att hänga upp en radio i trädet funkar de första timmarna men dom sluga kråkorna lär sig snabbt. Är det en bra idé och köpa ett gävär? Då lär dom sig ju inget iaf eftersom dom dör vilket är bra..
Citera
2005-06-14, 23:14
Medlem
Hispers avatar
Nät är nog det effektivaste men krångligaste metoden. Bökigt att få på plats och minst lika svårt att få bort men enligt mig det som är effektivast.
Citera
2005-06-14, 23:16
Medlem
ariers avatar
Bor du så att du kan dra av en salva med luftgevärsskott så dör dom ju inte. Men får förbannat ont och dör kanske ändå.
Men inte på din tomt Sen måste du vara där 24/7 för annars lär dom sig att brakarn åker in när du drar!

Mormor har lite sådana träd om kon verkar klara sig med att hänga upp lite banderoller i trädet.
Finns även doft påsar som man kan hänga upp.
Citera
2005-06-14, 23:19
Medlem
H.E.L.s avatar
Skjut en kråkjävel, flå den och häng den i körsbärsträdet. Då vågar inte de andra kråkorna sig dit (Hade inte jag gjort i alla fall om jag pallat äpple och såg en snubbe hänga i trädet).
Citera
2005-06-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Skjut en kråkjävel, flå den och häng den i körsbärsträdet. Då vågar inte de andra kråkorna sig dit (Hade inte jag gjort i alla fall om jag pallat äpple och såg en snubbe hänga i trädet).

Det där låter rimligt faktiskt... Fast jag gillar inte och skjuta kråkor.. Kan man inte hänga upp en Stinas kyckling eller något?

Nät är omöjligt att få upp då trädet är stort som satan.
Citera
2005-06-14, 23:39
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chigusa
Nät är omöjligt att få upp då trädet är stort som satan.

Är det det?
När jag var parvel hade vi samma problem med körsbären. Då drog farsan ihop nån sorts nätbur och det funkade vansinnigt bra. Det trädet var nog närmare 4 meter högt och med nästan samma diameter.
Citera
2005-06-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Är det det?
När jag var parvel hade vi samma problem med körsbären. Då drog farsan ihop nån sorts nätbur och det funkade vansinnigt bra. Det trädet var nog närmare 4 meter högt och med nästan samma diameter.

Hur gör man då? Och vad använder du för nät?
Citera
2005-06-15, 00:00
Medlem
InkoPinkos avatar
Jag hade plockat fram min 22:a och statuerat exempel.

Om man inte är vapenägare, så vet jag att folk provat med att hänga upp CD-skivor i trädet. Detta skall tydligen skrämma bort fåglar, men om det fungerar eller ej vet jag inte.
Citera
2005-06-15, 00:09
Medlem
Bråkmakarns avatar
Nät och lufgevär är ju av tradition ett sätt att hålla kråkor borta.. Betala ett par snorungar att ligga och vakta trädet med varsin luftbössa, men se för fan till att dom bara skjuter på kråkorna, och inte skjuter på allt möjligt, en luftgevärskula kan skada illa!
Citera
2005-06-15, 00:13
Medlem
Cd-skivor ska testas.
Får väl knalla iväg och köpa ett luftgevär, men skadar inte de lite väl mycket? Jag orkar inte ha en halvdöd fågel skrikandes runt huset som jag måste jaga ikapp för att få tyst på fanskapet..

Finns det någon annan ammunition eller annat vapen som bara ger kråkan en omgång utan att döda?
Citera
2005-06-15, 00:30
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chigusa
Cd-skivor ska testas.
Får väl knalla iväg och köpa ett luftgevär, men skadar inte de lite väl mycket? Jag orkar inte ha en halvdöd fågel skrikandes runt huset som jag måste jaga ikapp för att få tyst på fanskapet..

Finns det någon annan ammunition eller annat vapen som bara ger kråkan en omgång utan att döda?
En kompis farsa sköt alltid kråkor med luftgevär när jag var liten, dom dom i alla fall..
Citera
2005-06-15, 10:21
Medlem
Metoden med CD skivor fungerade för mig. Den fungerade så bra att hästarna som red förbi på vägen blev nervösa.. Tydligen är en CD skiva mycket farlig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in