• 1
  • 2
2013-07-16, 23:42
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7757227

"Äktenskapslyckan blev kort. Innan jul flyttade paret till Sverige och Piteå, och den 35-årige mannen utvisas nu från landet efter att ha dömts för våldtäkt och misshandel mot sin hustru."

"2010 var en kvinna på semester med sina barn i Algeriet. Hon träffade där en man som hon gifte sig med 2011. I december 2012 flyttade mannen in i kvinnans hus i Piteå. Han ska då ha börjat ringa kvinnan på jobbet och krävt konstant kontakt med henne. När kvinnan försökt förklara för mannen att hon inte kunnat prata i telefon eller sitta vid datorn hela jobbdagarna har mannen blivit arg och hotat henne."

"Efter två sådana samtal var mannen fortfarande arg när kvinnan kom hem från jobbet. Paret bråkade och mannen slog kvinnan ett tiotal gånger i ansiktet. Efter att han även genom att med våld föra in ett finger i hennes underliv, genomfört två våldtäkter mot henne i maj och juni i år uppger kvinnan att hon ”förlorade hoppet om både mänskligheten och kärleken”.

"Tingsrätten bedömer brotten som så pass allvarliga att mannen utvisas ur landet och får inte komma tillbaka på 10 år. Han ska även avtjäna ett fängelsestraff på tre år och betala ett skadestånd om 160 000 kronor till kvinnan."

En semester förknippas oftast med glada minnen, har denna kvinna haft otur, eller får hon skylla sig själv för att det gick som det gick?
Citera
2013-07-16, 23:52
Medlem
Fromlandss avatar
Trist historia.
Kommentaren att hon "förlorade hoppet om både mänskligheten och kärleken" tyder på naivitet.
Är jag sugen på en bra begagnad bil så importerar jag inte en rostig peugeot från nordafrika och tappar hoppet om livet när den är skit jämfört med en volvo eller en tysktillverkad dito.
Citera
2013-07-16, 23:56
Medlem
LostGenerals avatar
Det kanske är bra att först lära känna människor ordentligt innan man gifter sig. Det var ju iallafall bra att idioten blir utvisad, synd bara att han får komma tillbaka om 10 år.
Senast redigerad av LostGeneral 2013-07-17 kl. 00:04.
Citera
2013-07-16, 23:58
Medlem
DoubleWoods avatar
Nu ska man väl förstås inte generalisera (på äkta svenskt PK-manér), men rent generellt har jag noterat att män från MENA har lite svårt med svenska kvinnor (eller ja, de 'övningskör' gärna på dem, men när de ska gifta sig så är det en ung oskuld från hembyn som gäller, det har jag noterat ganska många gånger) som har egen inkomst (medan de har saknar detta), egen bostad (medan de saknar detta), sin frihet och individualitet.

Face it, det svenska samhällets värderingar står på direkt kollisionskurs mot MENA-ländernas.

Trist för henne främst. Där ser man vad som kan hända när den heta kärleken falnar och ersätts av vardagen.

Han hade inte längre makten. Han gjorde vad han kunde för att återta den. Shit happens.
Citera
2013-07-17, 00:01
Medlem
Gails avatar
Hon får skylla sig själv, tycker inte ett dugg synd om henne. Muslimernas kvinnosyn är långt ifrån en nyhet. Man gör inte så här som kvinna om man inte är en idiot. Bara skit i det.
Citera
2013-07-17, 00:01
Medlem
AndraSorterings avatar
Det låter ju som hon har lärt sig lite där, men mannen? Skickas han hem helt ovetandes om VARFÖR man inte får göra det han har gjort??

Sitter han nu och tänker:

'Herregud (eller HerreAllah kanske?) - det vara min fru...hur jag våldtå min fru? - Min fru - min rättighet....aj, aj, aj - micke konstigt....micke konstigt'
Citera
2013-07-17, 00:07
Medlem
1nsanes avatar
Hur fan fungerar det här med skadestånd? Hur ska han kunna betala det? Sånna där as kostar ju bara massa pengar... Han blir ju utvisad sen... Kan någon förklara
Citera
2013-07-17, 00:21
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nsane
Hur fan fungerar det här med skadestånd? Hur ska han kunna betala det? Sånna där as kostar ju bara massa pengar... Han blir ju utvisad sen... Kan någon förklara

Han kommer aldrig betala nåt skadestånd. Hon får (kanske från sitt försäkringsbolag) från brottsofferfonden dvs svenska skattebetalare får stå för notan. Araben går därifrån skrattande. Hon ska vara glad att hon överlevde. Araben kommer tillbaks till Sverige för att söka asyl, kanske som ensamkommande flyktingbarn under nytt namn och ny ålder eller som anhörig. Han kommer dyka upp igen i Sverige 100% säkert.

Vill helst inte skriva det rakt ut men det handlar om en slampa som ställde till det, hon borde betala hög självrisk.
Citera
2013-07-17, 00:22
Medlem
CrilleKexs avatar
Hon verkar oerhört naiv. Hur fan kan han bara få 10 års utvisning? Så fort den tiden har gått ut så gifter han sig säkert med en ny och lika naiv svensk kvinna, som han sen våldtar så fort ha vill ha sin vilja igenom. Jävla pack helt enkelt.
Citera
2013-07-17, 00:26
Medlem
1nsanes avatar
Blir så jävla arg... Vadå 10 år utvisning? Har man begått så pass grova brott att man blir utvisad ska man aldrig få komma tillbaka.. Finns det människor som på riktigt tycker det är okej? Jag tror inte det, vem fan bestämde pch tyckte att 10 år räckte och av vilken anledning? Man har förbrukat sin tid här grovt och utnyttjad systemet
Citera
2013-07-17, 00:31
Medlem
I Algeriet är det tillåtet att våldta sin hustru, algeriern bör ha blivit både överraskad och förbannad på den svenska lagstiftningen.

Citat:
Våld mot kvinnor i hemmet bedöms vara ett markant problem i Algeriet. Detta faller under allmän strafflag.
Våldtäkt inom äktenskapet är inte straffbart.
Av sociala skäl är det mycket svårt för kvinnor som utsatts för övergrepp att driva en process, särskilt om förövaren är en familjemedlem. Enligt en rapport från det algeriska justitiedepartementet och uppgifter från olika kvinnorättsorganisationer, väljer 70 procent av alla kvinnor som utsätts för övergrepp i hemmet att avstå från att anmäla detta till polis.
http://www.manskligarattigheter.se/d...d/Algeriet.pdf
Senast redigerad av Batuta 2013-07-17 kl. 00:37.
Citera
2013-07-17, 00:34
Medlem
Gails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1nsane
Blir så jävla arg... Vadå 10 år utvisning? Har man begått så pass grova brott att man blir utvisad ska man aldrig få komma tillbaka.. Finns det människor som på riktigt tycker det är okej? Jag tror inte det, vem fan bestämde pch tyckte att 10 år räckte och av vilken anledning? Man har förbrukat sin tid här grovt och utnyttjad systemet

I andra länder utvisar man på livstid men inte i Sverige, i tex USA hade arabskräpet aldrig fått komma tillbaks (frågan är om han fått komma in). Vi är alldeles för snälla och tror på alla. Fast det här är inte arabskräpets fel, han behandlar bara kvinnor som han är uppfostrad. Det är 100% kvinnans fel, pk-hjärntvättad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in