Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-07-16, 22:24
Medlem
Brukar chatta och smsa med en kille, dock ej träffats än, men vi kan prata om det mesta. Problemet är bara att han tror att jag är sur om jag inte skriver någon smiley i varje meddelade. Min förra pojkvän var likadan och jag fattar inte varför? Har förklarat flertal gånger att jag inte är sur, men det verkar inte hjälpa. Smileys är trevligt och jag använder det ofta, men det innebär ju inte att jag blivit sur bara för jag vet inte skriver det i varje mess. Hur ser ni på saken? Hur ska jag få folk att förstå?
Citera
2013-07-16, 22:27
Medlem
barkies avatar
Ännu ett av dessa jävla virus som sprids i vårt samhälle. Han är en jävla osäker typ som du antagligen inte kommer ha något långvarigt med. Se det som ett varningstecken.
Citera
2013-07-16, 22:30
Medlem
Jag tycker inte det är ditt ansvar att andra inte kan läsa vanlig svenska. Uttrycker man sig väl är det sällan smileys behövs.
Citera
2013-07-16, 22:48
Medlem
Snöjs avatar
Han är väl bara van med smileys. Det gör ju skillnad på hur texten "ser ut", och utan smileys ser det allvarligare ut - även om det är en helt vanlig mening med samma innebörd. Men det tolkas annorlunda med eller utan smileys, av alla; men förmodligen speciellt till det negativa om alla man någonsin skrivit med använder smileys in absurdum. Man skulle kunna dra parallellen till att många har svårt för att tyda sarkasm i textform.

T.ex:
Citat:
1: Hej
2: Hej.
1: Vad gör du?
2: Inget. Du?
1: Klipper gräset! Fyfan vad roligt det är
2: Jaha vad bra att du gör det.
1: Javisst! Vill du ses sen?
2: Nej jag kan inte, ska jobba.
1: Jaha.. Efter det?
2: Får se, hör av mig sen.
1: Okej.. Är du trött/sur/vill inte?
2: Nej jag använder bara inga smileys eller utropstecken. Jag är jätteglad. Tjoho.
Citera
2013-07-16, 22:56
Medlem
ugglor-i-mossens avatar

Jag gillar dem, dessa underbara mini ansikten, men visst blir det för mycket ibland ...
Senast redigerad av ugglor-i-mossen 2013-07-16 kl. 22:59.
Citera
2013-07-16, 23:21
Medlem
lah-mis avatar
Säg till honom, igen, att du helt enkelt inte är så mycket för att skriva smileys men att du absolut inte är sur för det. Men att du kanske blir om han fortsätter tjata om det
Citera
2013-07-17, 00:10
Medlem
Hade ett ex som tyckte likadant när jag inte orkade använda smileys. Slutade oftast med helt onödiga bråk.
Tog slut efter fyra månader efter ett sådant gräl när jag inte orkade mer. Hon var en väldigt osäker, bekräftelsesökande tjej.
Citera
2013-07-17, 10:05
Medlem
Haha hur gamla är personerna som blir sura om de inte får smileys i alla meddelanden?
Citera
2013-07-17, 10:09
Medlem
om du skriver sjukt många smilegubbar i varje meddelande och seden helt plötsligt slutar, är det väl klart att man undrar?
Citera
2013-07-17, 10:15
Bannlyst
Haha ja jag missbrukar smileys så brukar få samma respons om jag inte använder smileys helt plötsligt. Det är ju bara att förklara att man inte tänkte på det bara.

Däremot är det faktiskt många tjejer som använder smileys för att beskriva sin sinnesstämning så inte så konstigt att han undrar.
Citera
2013-07-17, 10:25
Medlem
Vad betyder den här smileyn? : )))
Citera
2013-07-17, 10:32
Medlem
Moll-Es avatar
Får alltid höra att jag låter sur/tvär/kall när jag kommunicerar med mina vänner via sms, chatt eller liknande eftersom jag inte använder mig av smileys. Är lite konstigt att "vuxna" människor på 25-30 år vill att man ska använda sig av smileys i varenda mening.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in