Flashback bygger pepparkakshus!
2013-07-16, 12:48
Medlem
techno_the_kings avatar
Köpte mig för några veckor sen ett par Vagabondskor för 800kr (tygmaterial och "gummisula"och dessa skor börjar redan få hål i sulorna, samma sak var det förra året när jag köpte mig ett par Levisskor för 500kr, dessa skor höll knappt en månad innan det blev stora hål i sulorna.
Funderar starkt på att ta kontakt med Vagabond för det känns ju jävligt skit att ett pass så par dyra skor inte håller mer än några veckor innan man får slänga dom.

För mer än 11 år sen så köpte jag mig ett par "finskor" av okänt märke och dessa skor kostade mig hela 99kr på rea och dessa skor har jag gått i i mer än sammanlagt 5 år och de håller än idag, visst sulan är kraftigare sula än på märkesskorna jag köpte men de håller än och kostade inte en halv förmögenhet.

Kan man reklamera skorna till Vagabond eller hur fungerar det hela?
Citera
2013-07-16, 12:50
Medlem
anekis avatar
Självklart kan du reklamera dessa, men Vagabond är väl ändå inte kvalitetsskor?
Citera
2013-07-16, 13:03
Medlem
mindgasms avatar
du kanske kan se i vilket land dessa "kvalitetsskor" är tillverkade!, kan ju ge en hint om kvalitet och tillverkningskostnad....
Citera
2013-07-16, 13:15
Medlem
Hickerss avatar
Kontakta i första hand butiken där du köpt skorna. Om det är en nätbutik - ring! Se till att ha kvitto med dig. Har du inte kvittot kanske du betalade med kort o kan skriva ut kontotransaktionerna. Det är viktigt att du kan visa när skorna köptes. Lycka till o stå på dig!
Citera
2013-07-18, 19:52
Medlem
Förstår inte ditt problem, det är ju bara att gå dit och byta ut skiten eller få pengarna tillbaka och nästa gång köper du riktiga märkesskor som kostar minst 1000 kr, typ Ecco vilket är det enda märke jag använder, bra kvalitet samt det viktigaste, grymt sköna att gå i.

Att köpa skor på Din Sko eller dyligt är likvärdigt med att misshandla sina fötter.
Citera
2013-08-23, 15:22
Medlem
Är ju utan tvekan ett produktions fel eller något som gått snett. Gå in och få dig ett par nya, ska inte vara något problem. Ni tror väl inte själva att av alla likadana skor som säljs så går dem sönder efter ett par veckor och ingen reagerar?
Citera
2013-08-27, 21:24
Medlem
Vagabond skor? Skitskor enligt mig.
Levis är inget bra skomärke! Ett tips är att köpa skor ifrån märken som är kända för just SKOR!
Nike, Adidas, Reebok och puma gör enligt mig bra kvalitetsskor.
Citera
2013-08-27, 22:49
Medlem
Bakfotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Vagabond skor? Skitskor enligt mig.
Levis är inget bra skomärke! Ett tips är att köpa skor ifrån märken som är kända för just SKOR!
Nike, Adidas, Reebok och puma gör enligt mig bra kvalitetsskor.

TS är nog snarare på jakt efter ett par vardagsskor än ett par sportiga sneakers.

Märkena du nämnde gör bra skor för idrott.
Citera
2013-08-27, 22:59
Medlem
MasterBaits avatar
Vagabond är varken märkesskor eller kvalitetsskor. Inte heller är Adidas, Nike eller Levis kvalitet. Det är vanliga billiga skräpskor. Köp ett par Prada istället. Hade ett par hela tio år. Det kallar jag kvalitet. Köpte dom då för ynka 2800, alltså 280 spänn per år medan vanliga skor håller typ max 2 år, alltså typ 1000 kr per år. Kvalitet lönar sig i längden. Jo, det handlar ju om kvalitet, inte direkt om märken.
Citera
2013-08-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfoten
TS är nog snarare på jakt efter ett par vardagsskor än ett par sportiga sneakers.

Märkena du nämnde gör bra skor för idrott.

Sneakers är vardagsskor idag. Adidas Originals och Nike Sportswear används inte för att träna i längre.

Men ska han ha ett par vardagliga skor med bra kvalité får han nog köpa ett riktigt skomärke iallafall och lägga ut 1-2 tusen. Sen är skor en förbrukningsvara som inte håller för evigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in