Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-16, 11:02
  #1
Medlem
Jag har varit skriven i Sverige samt arbetat och skattat där sedan 23 år tillbaka, men arbetar tillfälligt i Norge under ett års tid. Lade nyligen in en ansökan om blancolån hos Lendo via telefon och blev försäkrad om att min arbets/boendesituation inte skulle vara ett hinder. Fick sedan beviljat lånet och fick ett lånelöfte ifrån Wasa Kredit som bad mig skicka med ett lönebevis tillsammans med underskrivet lånelöfte.

Ringde idag Wasa som meddelade att lånet avvisats pga. att jag inte kan redovisa någon inkomst i Sverige.

Lendo vill nu inte ta emot någon ny låneansökan utan bad mig vänta ett halvår. Undrar därför om någon har förslag på banker jag kan kontakta som sannolikt skulle godta premisserna samt tips på tillvägagångssätt för att få igenom lånet.

Att söka i Norge utan att vara skriven är fullständigt uteslutet. Får inte ens mobilabonnemang utan att skriva in mig i denna löjliga kommuniststat.

Tips/erfarenheter uppskattas!
Citera
2013-07-16, 17:34
  #2
Medlem
Jag skulle kolla om jag kan ta lån till boende. På alla fysiska banker så var det inget problem med jobb i Norge. Bara man kan vissa att man har inkomst och hur mycket den är så är det inget problem.

Samtliga banker som inte har kontor ville inte ha mig som låntagare.

Hoppas det är svar på frågan
Citera
2013-07-18, 12:11
  #3
Medlem
Vet att SEB, GE Money Bank, Danske Bank och sannolikt Swedbank godtar Dansk inkomst, då borde också Norsk godtas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback