2013-07-15, 23:39
Medlem
Veniconess avatar
40-talisterna måste vara den mest kufiska generation som existerat i Sverige. 1997 skojade jag med 40-talister på min dåvarande arbetsplats och blev därefter trakasserad av dessa 40-talister. Jag sade bland annat att hela 68-rörelsen var hjärndöd smörja, att abort borde vara förbjudet med hänvisning till att kvinnan inte äger rätt att bestämma över sin egen kropp, att det var de som öppnat våra gränser för invandrare osv. Detta kunde de inte tåla utan blev oresonligt upprörda.

I helgen var jag på fest hos bekanta och blev återigen trakasserad av 40-talister. Jag skojade med dem och sa att de var lata jävlar utan arbetsmoral och att de yngre generationerna som har svårt att komma ut på arbetsmarknaden idag är mycket mer dugliga. Detta kunde de inte ta på ett vettigt sätt utan blev tjuriga.

Sist men inte minst blev jag trakasserad av Mikael Wiehe. Jag såg honom live i Göteborg 2010 och ropade till honom under hans mellansnack att han var en fet, hycklande kommunist som inte borde få uppträda i ett demokratiskt land. Han blev förbannad och bad mig dra åt helvete.

40-talisterna saknar både självinsikt, arbetsmoral, humor och sunt förnuft. De är lata, skitiga jävlar som bara slickat skeden efter sin föräldrageneration som byggt upp det här landet.

Vill höra fler exempel om 40-talister som inte kan ta ett skämt.
Citera
2013-07-15, 23:47
Medlem
TheHmms avatar
Jaja, min morfar kan väl vara lite gnällig ibland... men han har rätt i mycket av vad han säger.

Dock har de inte fostrats in i samma "acceptera andra och deras åsikter mentalitet" som vi påtvingats.
Citera
2013-07-16, 00:09
Medlem
Detta stödjer ju bara ditt argument att de är hjärndöda
Citera
2013-07-16, 01:51
Medlem
håller med, däremot är vi 80 talister bra, vi jobbar och står i så det står härliga till och gör rätt för oss, för unga för att vara gammla och lata, och för gammla för att vara unga och lata.
Citera
2013-07-16, 08:06
Medlem
Gwildors avatar
Trollar du eller vad fan snackar du om? Klar de blir irriterade, det hade jag också blivit av att behöva vistas i närheten av en dryg retard som tror att han är rolig
Citera
2013-07-16, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Trollar du eller vad fan snackar du om? Klar de blir irriterade, det hade jag också blivit av att behöva vistas i närheten av en dryg retard som tror att han är rolig
hördudu, 40 talisterna gnäller över ww2 precis som dagens negrer gnäller över sina krig som dom flydde från, dom om några förtjänar dödsstraff. är man född 40, var man 4 44, och kunde således vara en utmärkt barnsoldat, men icket, gnälla på yngre gäller......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in