• 1
  • 2
2013-07-15, 18:20
Medlem
spoilers avatar
Då var det dags igen - hur blir det i år?

"05.02 Göteborg. Ett tyskt fotbollslag som deltar i Gothia cup saknar både pengar och andra värdesaker. Stölden inträffade i skolan på Askims Kyrkväg där laget övernattar."

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....elare-bestulna

"2013-07-15 16:06, Stöld/inbrott, Göteborg

Fotbollslag som deltar i Gothia cup bestulet på Johannebergsskolan.

Det är ett lag från Skottland som haft inbrott i sitt boende på skolan. Flera personer har blivit av med datorprylar och kontanter."

http://www.polisen.se/Aktuellt/Hande...rott-Goteborg/

"På Gothia cups ungdomsdico, som inte har någon egentlig övre åldersgräns, förekommer sexuella trakasserier.

Idag sätter Gothia cup igång med över 37 tusen deltagare. Under turneringen finns möjlighet för spelarna att gå på ungdomsdisco, där det egentligen inte finns någon övre åldersgräns. En chans att få träffa andra spelare utanför planen, men också en plats där det förekommer sexuella trakasserier.

– Det har hänt ett fåtal gånger att mina kompisar har blivit tafsade på, eller jag har sett någonting. Men det har hänt, säger spelaren Nazenin Ali har själv besökt discona tidigare år.

Det är inte bara spelare som tafsar utan även äldre män i trettioårsåldern, berättar Ali."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5592447
Citera
2013-07-15, 18:33
Medlem
Det är väl bara att sätta en övre åldersgräns på diskot av samma skäl som man sätter en vanlig åldersgräns, även om det innebär färre intäkter. Vill minnas att jag läste en tråd om evenemanget förra sommaren, man kan nog räkna med lika mycket stök som förra sommaren.
Citera
2013-07-15, 18:39
Medlem
Vilka stjäl?
Citera
2013-07-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
Vilka stjäl?

Svenska blonda 14åringar med bakgrund i medelklass/övre medelklass-villaområden. Fotbollsspelare på dagen, ligister på kvällarna. Samma typ av människor som hänger på fragbite och Dreamhack. Vilka trodde du?
Citera
2013-07-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
Vilka stjäl?
Tjuvar.
Citera
2013-07-15, 20:21
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Idag sätter Gothia cup igång med över 37 tusen deltagare. Under turneringen finns möjlighet för spelarna att gå på ungdomsdisco, där det egentligen inte finns någon övre åldersgräns. En chans att få träffa andra spelare utanför planen, men också en plats där det förekommer sexuella trakasserier.

– Det har hänt ett fåtal gånger att mina kompisar har blivit tafsade på, eller jag har sett någonting. Men det har hänt, säger spelaren Nazenin Ali har själv besökt discona tidigare år.

Det är inte bara spelare som tafsar utan även äldre män i trettioårsåldern, berättar Ali."
Det är ju en kulturkrock som saknar motstycke. 14-åriga svenska Lady Gaga-skadade tjejer är halvnakna på dansgolvet och möter 17-åriga hormonstinna arabiska killar som aldrig sett en tjej utan burka. De förstnämnda har genom svensk media lärt sig att de sistnämnda är helt ofarliga och de sistnämnda tolkar allt som sexuella inviter...

Har ett flertal bekanta som arbetat som väktare under discot, och de berättar om mer eller mindre regelrätta våldtäkter där inne. Killarna dansar t ex i ring runt en grupp tjejer tills en tjej kommer från gruppen och då sluts ringen runt och ingen ser, och då händer det. Det tystas effektivt ner av organisationen och om väktarna säger något får de inte mer jobb där.

Helt obegripligt hur man kan skicka dit sin dotter.
Citera
2013-07-15, 23:33
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
14-åriga svenska Lady Gaga-skadade tjejer är halvnakna på dansgolvet och möter 17-åriga hormonstinna arabiska killar som aldrig sett en tjej utan burka. De förstnämnda har genom svensk media lärt sig att de sistnämnda är helt ofarliga och de sistnämnda tolkar allt som sexuella inviter...

Killarna dansar t ex i ring runt en grupp tjejer tills en tjej kommer från gruppen och då sluts ringen runt och ingen ser, och då händer det. Det tystas effektivt ner av organisationen och om väktarna säger något får de inte mer jobb där.

Så jävla sant. Kulturkrock? det är ju rena rama Apdjur som väller in till staden.
Synd att man inte kunde närvara i år, hade gärnat vara på plats
Citera
2013-07-15, 23:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Har ett flertal bekanta som arbetat som väktare under discot, och de berättar om mer eller mindre regelrätta våldtäkter där inne. Killarna dansar t ex i ring runt en grupp tjejer tills en tjej kommer från gruppen och då sluts ringen runt och ingen ser, och då händer det. Det tystas effektivt ner av organisationen och om väktarna säger något får de inte mer jobb där.

Så, organisationen får reda på våldtäkterna och tjejen uppmanas att inte anmäla? Jag tror inte dina väktarkompisar talar sanning. (Vet i och för sig inte vad dina kompisar menar med "mindre regelrätt våldtäkt"?)
Citera
2013-07-16, 08:48
Medlem
perfectos avatar
Citat:
Det är ju en kulturkrock som saknar motstycke. 14-åriga svenska Lady Gaga-skadade tjejer är halvnakna på dansgolvet och möter 17-åriga hormonstinna arabiska killar som aldrig sett en tjej utan burka. De förstnämnda har genom svensk media lärt sig att de sistnämnda är helt ofarliga och de sistnämnda tolkar allt som sexuella inviter...

Kan ju berätta att det du snackar om är rent och skärt skitsnack.
Jobbat på Gothia flera gånger, och det finns ingen nertystning angående sådana här saker!
Citera
2013-07-16, 12:25
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfecto
Jobbat på Gothia flera gånger, och det finns ingen nertystning angående sådana här saker!

Damage control Perfecto

Antingen är du helt blind eller så har du ingen inblick.

Gothia Flopp är ju den störtsta sanitära katastrof som drabbar Göteborg!
Citera
2013-07-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perfecto
Menar du att det inte ser ut så som den ovan dig beskrev det eller menar du att allt sådant som sker kommer till allmänhetens kännedom via media?
Citera
2013-07-16, 14:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Menar du att det inte ser ut så som den ovan dig beskrev det eller menar du att allt sådant som sker kommer till allmänhetens kännedom via media?

Frågan var ju inte riktigt ställd till mig, men jag tar mig friheten och svarar ändå. Jag menar att det inte ser ut så som ChristianX's vaktkompisar beskriver situationen.

Med en liten brasklapp: Hans vaktkompisar berättar tydligen om mer eller mindre regelrätta våldtäkter. Jag har ingen aning om vad en "mindre regelrätt våldtäkt" är.

Skulle en misstänkt våldtäkt (i juridisk mening) ske på ett dansgolv under Gothia Cup och det skulle komma medierna till kännedom så skulle de skriva om det. Det är inte självklart att medierna får reda på det om våldtäkten inte anmäls, men jag är säker på att ledningen för Gothia Cup inte uppmanar sina deltagare att inte anmäla en våldtäkt. För övrigt så har jag svårt att se varför en misstänkt våldtäkt ska gå vägen via cupledningen innan det når polisen. I teorin kan det kanske ha hänt i något enskilt fall, men det är knappast ledningen för fotbollscupen som en tjej vänder sig till då hon funderar på om hon ska anmäla våldtäkten eller ej.

Med det sagt så ska man förstås inte förneka att det under Gothia Cup sker en mängd brott, vilket kanske heller inte är så konstigt då tiotusentals unga samlas på samma plats i några dagar (också på en genomsnittlig musikfestival sker en del brott). För tre år sedan anmäldes också en misstänkt våldtäkt, just i samband med Gothia Cup:

http://www.expressen.se/gt/flicka-va...ia-cup-pojkar/

Misstankar som i och för sig försvagades efter att kvinnan hade läkarundersökts och man hade lyckats identifiera männen och hört dem:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-gruppvaldtakt
Senast redigerad av Troian 2013-07-16 kl. 14:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in