• 1
  • 2
2013-07-15, 15:13
Medlem
Hej alla.

Jag är just nu så ledsen och förbannad - på mig själv! Jag är så himla trött på att vara elak mot mig själv. Jag blir ibland riktigt respektlöst och illa behandlad och tillåter mig att bli det för att jag inte vågar säga ifrån.

Det som jag ska berätta nu är helt sjukt.

För två år sedan lite drygt var jag tillsammans med mitt ex. Han var verkligen helt fantastisk på alla sätt och vis. Han blev, enligt honom själv så jävla kär i mig och han sa att han aldrig hade känt liknande för någon. Vi bor en bit ifrån varandra och på nyårafton hälsade jag på i hans stad när vi var så nykära och hade varit tillsammans i 1-2 månader. Han hade köpt rosor till mig kommer jag ihåg.

Vi var på en fest med min kompis och hennes syskon med respektive. Under kvällen när alla hade blivit lite fulla så säger en av tjejerna på festen till alla killar något i stil med "blygdläppar som är 3 cm långa", (kommer inte exakt ihåg hur hon sa men med dom orden i alla fall). Mitt ex vänder sig då om till en av killarna han sitter bredvid och säger "precis som min tjejs" och så börjar dom skratta. Han trodde han sa det tyst men det gjorde han inte. Jag hörde och blev jättesårad! Jag har aldrig hört något illa om min fitta tidigare. Killar har även sagt att den är snygg (om nu fittor kan vara det hehe). Det otroliga med detta är i alla fall att jag höll käften. Jag sa ingenting och kände hur jag blev alldeles iskall. Under åren har jag börjat tänka rejält på hur jag ser ut där nere men jag tycker själv att det inte ser så hemskt ut. Visst har jag blygdläppar som kanske är 1 cm men inte så som han sa.

Det sjuka är att allt flöt sedan på som vanligt och jag fortsatte vara tillsammans med honom (!) när jag hade åkt hem sedan så gick han direkt in på en dejtingsida och sen tog det slut mellan oss några månader senare. Men inte för att jag gjorde slut utan för att HAN gjorde det!

Kan ni hjälpa mig hur jag ska kunna våga sätta ner foten och bli tuffare? Jag skäms vad jag ska säga nu men för två veckor sedan umgicks jag med mitt ex igen och bodde hos honom. Hur kan jag göra så här mot mig själv? Men jag antar att jag skriker efter uppmärksamhet Jag vet vad han har gjort mot mig men ändå vill jag ha hans uppmärksamhet. Jag är så tragisk! Under tiden vi umgicks kunde han säga saker som "ät upp nu", lite irriterat men med ändå lite på skoj, när jag var mätt. Verbal misshandel skulle man kunna säga, har hört att detta kan vara tecken på att han senare kan bli våldsam. Mycket riktigt. I sängen började han bli våldsam ibland. När vi kom hem från festen på nyårafton den gången slog han mig flera gånger när vi hade sex. Han slog mig även en gång nu när jag var där och hälsade på men bara när vi hade sex. Annars är han lugn och snäll. Men han ljög för mig denna gången också. Men jag är för snäll för att säga något. Jag höll käften!

Det jobbiga är att jag vet att han är en sådan bra kille utåt sätt. Alla säger hur fantastisk han är och jag ser ju att han är det med alla vi har träffat. Han är riktigt väluppfostrad och ordentlig på vissa punkter.

Men hur kan man vara så elak att man (medans man är tillsammans) säga sådär om sin flickväns utseende till en annan kille? Det sa han för två år sedan och jag har bara förträngt och hoppas på att det ska bli bra men nu när jag kommit hem från honom så poppar dessa minnen upp. Känns konstigt att detta har kommit ikapp mig nu. Kan ni hjälpa mig med att komma på hur jag ska sluta tänka på honom (för ja, tragiskt nog så gör jag det ändå trots allt han har sagt och gjort).
Citera
2013-07-15, 15:16
Medlem
Sereenas avatar
Herre min skapare, väx upp för i hevlevte istället för att sitta och snörvla över ett jäkla skämt!

Om killen är våldsam så gå drar man, pallar du inte det så sök hjälp istället för att sitat här och fiska "tyck synd om mig" poster, helt fel forum för det.
Senast redigerad av Sereena 2013-07-15 kl. 15:19.
Citera
2013-07-15, 15:16
Medlem
jag försvarar inte denna idiotjävels beteende. Dock kan jag förklara tror jag.
han har problem med att behöva göra dig ledsen eftersom han känner sig tuff och stark då. ungefär som en mobbare i lågstadiet.
att han tänder på att spöa dig när ni knullar hör inte ihop med det första tycker jag, då det enbart är en sexuell tändspole för honom.

Att han slår dig utanför sängen är ett jävla otyg och du borde anmäla honom och dumpa fortare än satan
Citera
2013-07-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Herre min skapare, väx upp för i hevlevte istället för att sitta och snörvla över ett jäkla skämt!

Om killen är våldsam så gå drar man, pallar du inte det så sök hjälp istället för att sitat här och fiska "tyck synd om mig" poster, helt fel forum för det.

Vad är det som är ett skämt?

Citat:
Ursprungligen postat av herr-money
jag försvarar inte denna idiotjävels beteende. Dock kan jag förklara tror jag.
han har problem med att behöva göra dig ledsen eftersom han känner sig tuff och stark då. ungefär som en mobbare i lågstadiet.
att han tänder på att spöa dig när ni knullar hör inte ihop med det första tycker jag, då det enbart är en sexuell tändspole för honom.

Att han slår dig utanför sängen är ett jävla otyg och du borde anmäla honom och dumpa fortare än satan

Nej alltså han har aldrig slagit mig utanför sängen. Men han är ju annars så snäll och glad och underbar. Han är en sån kille som hans mamma avgudar. Hon pussar honom när dom träffas och allt och han blir som en liten pojke, så jag förstår inte hur det går ihop med att han då var elak mot mig eftersom han inte har en konstig relation med sin mamma.
Citera
2013-07-15, 15:26
Medlem
chilipreppers avatar
Hur gammal är du Ts, 28? Är man inte tillräckligt gammal för att styra sitt eget liv och ta sina egna beslut då? Om du inte tycker att man ska behandla andra som ditt ex behandlade dig så träffa inte en idiot igen. Inte svårare än så. Skulle min snubbe börja fitta sig nu skulle han fan åka ut.

Mitt ex sa till mig att jag luktade knark, jag gjorde slut och träffade en kille som talar om för mig hur jävla gott jag luktar varje dag. Så ska det vara.
Citera
2013-07-15, 15:36
Medlem
nnnipzs avatar
Alltså... Det han sa var ett skämt.
Citera
2013-07-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliprepper
Hur gammal är du Ts, 28? Är man inte tillräckligt gammal för att styra sitt eget liv och ta sina egna beslut då? Om du inte tycker att man ska behandla andra som ditt ex behandlade dig så träffa inte en idiot igen. Inte svårare än så. Skulle min snubbe börja fitta sig nu skulle han fan åka ut.

Mitt ex sa till mig att jag luktade knark, jag gjorde slut och träffade en kille som talar om för mig hur jävla gott jag luktar varje dag. Så ska det vara.

85 står för något annat men jag är 26 så det är ingen större skillnad. Tack för att du delade med dig av detta. Konstigt nog så har jag varit så kär i honom trots allt som hänt så det är svårt. Men jag vet ju att jag förtjänar bättre. Det jobbiga är bara hur han kan göra så här mot mig ifrån början??

Kommer han va likadan mot hans nästa flickvän också liksom?
Citera
2013-07-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Alltså... Det han sa var ett skämt.

Jag tycker inte att det var ett roligt skämt och något som man kanske inte säger om man är tillsammans?
Citera
2013-07-15, 15:41
Medlem
Just ja en till sak som bör nämnas är att hans storasyster var rädd för honom när dom var små. Kan det ha samma verkan på hans tjejer nu tro?
Citera
2013-07-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvinna85
85 står för något annat men jag är 26 så det är ingen större skillnad. Tack för att du delade med dig av detta. Konstigt nog så har jag varit så kär i honom trots allt som hänt så det är svårt. Men jag vet ju att jag förtjänar bättre. Det jobbiga är bara hur han kan göra så här mot mig ifrån början??

Kommer han va likadan mot hans nästa flickvän också liksom?
Men vadfan har du med det att göra? Vad han gör mot sin nästa flickvän? Släpp det. Om du vill ha en snäll kille, fixa en snäll kille. Sådana finns, tror mig, bara ni kvinnor som alltid drar er till de "elaka".
Citera
2013-07-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvinna85

Jag är just nu så ledsen och förbannad - på mig själv!

Du är en konflikträdd människa. Raka motsatsen till mig, men det finns många fördelar med den du är.
Tycker inte du skall försöka bli någon annan, men du bör nog öva dig i att kommunicera saker som för dig själv är viktiga. Som tum-regel skulle jag säga att saker som du senare tycker är så viktiga att du radar upp dem när du väl blir tillräckligt arg, bör kommuniceras direkt istället. Tycker inte du skall spy galla. Det är nog inte din stil. Det viktiga är att saker kommer fram i tid.

Hövligt kan t o m vara effektivare! En kvinna som vågar visa sig lite sårbar, kan man bara älska. Testa!
Citera
2013-07-15, 15:45
Medlem
enKamels avatar
men alltså..hur mycket slog han dig när ni hade sex? var det bitchslaps när det var som vildast eller käftsmällar? hur reagerade du när han slog dig första gången, sa du ifrån och att du inte gillade det? har du inte sagt nåt kan han ju faktiskt ha fått intrycket att du gillade det, men gillar man lite våldsammare sex är det ju alltid bäst att ta upp det innan man börjar, så att alla är med på det liksom.

fittgrejen ska du försöka släppa, jag gissar att det var ett (osmakligt) skämt bara. lätt hänt när man är full. hade du tagit upp det hade han säkert bett om ursäkt?

men nu till själva problemet, hur blir du mer självsäker och vågar stå upp för dig själv? jag tror att terapi kan vara en bra början, faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in