Citat:
Ursprungligen postat av
Reddot
Då är det lurre om jag registrerar mitt företag i tex Norge men bedriver verksamhet i Sverige och anställer bara negrer?
Norge är ett förhållandevis dåligt exempel i sammanhanget, då jag är övertygad att den överhängande majoriteten av svenska nationalister vill ha ett mycket nära samarbete - för att inte tala om en enad nation - med andra nordiska el. skandinaviska länder, men varför i hela världen skulle ett ickesvenskt företag få lov att bedriva verksamhet i Sverige, om de dessutom, som kronan på verket, inte ställer upp på svenska företagsregler (om vi nu antar att det bör eller kommer att finnas en företagsregel som du beskriver, som förbjuder just ickesvenskar från att få jobb, något jag finner sådär lagom barockt)?
Ett företag som bedriver verksamhet i Sverige måste naturligtvis allra minst ha en svenskregistrerad filial och en svensk ansvarig representant, och även följa svensk lagstiftning och svenska företagsregler. Oavsett vad man tycker om trådens huvudfråga så är detta för mig helt självklart, oavsett lagstiftning, regleringar eller företagsregler.