2013-07-14, 19:16
Medlem
Reddots avatar
Ni som vill att svenska arbeten ska gå till svenskar. Varför ska jag inte få anställa vem jag vill? Varför ska staten komma och peka på vem som är duglig som städare och ej?
Citera
2013-07-14, 19:22
Medlem
Flaskhalsats avatar
Problemet är att staten betalar invandrarens lön upp till 80% om du anställer honom före svensken. Då konkurreras svensken ut.
Citera
2013-07-14, 19:55
Medlem
Varför ska jag som svensk betala skatt som bygger vägar, elsystem, avlopp etcetc. till företag som skiter i anställa svenskar?

Företag som t.ex anställer invandrare som städare borde betala vägskatt osv.
Citera
2013-07-14, 21:03
Medlem
SuicideNotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Varför ska jag som svensk betala skatt som bygger vägar, elsystem, avlopp etcetc. till företag som skiter i anställa svenskar?

Företag som t.ex anställer invandrare som städare borde betala vägskatt osv.

Tycker du inte att dessa företag bidrar till samhället även fast det kan vara några negrer som jobbar där?

Det fetstilta förstår jag inte alls. Vad har blatteanställningar med vägarna att göra?
Citera
2013-07-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reddot
Ni som vill att svenska arbeten ska gå till svenskar. Varför ska jag inte få anställa vem jag vill? Varför ska staten komma och peka på vem som är duglig som städare och ej?

För att du lever och verkar i Sverige som är svenskarnas land. Du kan få anställa vilka svenskar du vill men du får inte anställa billiga utlänningar och definitivt inga icke-vita. Vill du anställa negrer så står det dig fritt att starta ett företag i ett negerland, såvida negrerna släpper in dig och vill ha dig i deras land.
Citera
2013-07-15, 01:34
Medlem
ambisckos avatar
Företagare som propagerar för invandring av låglönearbetare är minst lika stora landsförrädare som de politiska makthavarna. Om det tvunget ska finnas en sådan arbetskraftsinvandring (vilket det naturligtvis inte ska) är det minsta man kan begära att de företagare som tjänar på denna invandring också betalar alla kostnader som är knutna till den. Arbetskraftsinvandringen innebär en nettokostnad för svenska skattebetalare pga extra satsningar på språkträning, välfärd, bostadsbyggande och grundläggande infrastruktur, samt utbildning för arbetskraftsinvandrarnas barn. När företagen som lobbar för liberala invandringslagar inte betalar dessa kostnader måste vanliga skattebetalare göra det samtidigt som de tvingas lönekonkurrera med invandrarna. Allt detta för att en girig företagare vill sko sig på sitt folks bekostnad. Dessa företagare är att betrakta som free-riders och är därför inte ett dugg bättre för samhället än de bidragsparasiter som de ofta klagar på.
Senast redigerad av ambiscko 2013-07-15 kl. 01:40.
Citera
2013-07-15, 02:02
Medlem
Reddots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
För att du lever och verkar i Sverige som är svenskarnas land. Du kan få anställa vilka svenskar du vill men du får inte anställa billiga utlänningar och definitivt inga icke-vita. Vill du anställa negrer så står det dig fritt att starta ett företag i ett negerland, såvida negrerna släpper in dig och vill ha dig i deras land.
Då är det lurre om jag registrerar mitt företag i tex Norge men bedriver verksamhet i Sverige och anställer bara negrer?
Citera
2013-07-16, 13:43
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Då är det lurre om jag registrerar mitt företag i tex Norge men bedriver verksamhet i Sverige och anställer bara negrer?

Norge är ett förhållandevis dåligt exempel i sammanhanget, då jag är övertygad att den överhängande majoriteten av svenska nationalister vill ha ett mycket nära samarbete - för att inte tala om en enad nation - med andra nordiska el. skandinaviska länder, men varför i hela världen skulle ett ickesvenskt företag få lov att bedriva verksamhet i Sverige, om de dessutom, som kronan på verket, inte ställer upp på svenska företagsregler (om vi nu antar att det bör eller kommer att finnas en företagsregel som du beskriver, som förbjuder just ickesvenskar från att få jobb, något jag finner sådär lagom barockt)?

Ett företag som bedriver verksamhet i Sverige måste naturligtvis allra minst ha en svenskregistrerad filial och en svensk ansvarig representant, och även följa svensk lagstiftning och svenska företagsregler. Oavsett vad man tycker om trådens huvudfråga så är detta för mig helt självklart, oavsett lagstiftning, regleringar eller företagsregler.
Citera
2013-07-16, 13:48
Medlem
Citat:

Nej, då kommer du förhoppningsvis att kastas i fängelse eller avrättas. I Sverige ska det bo svenskar, inte negrer som arbetar på din fabrik.

I de flesta normala nationer så är det idag svårt eller omöjligt att lagligt anställa utlänningar som i ditt perversa vansinnesexempel. Så var det även i Sverige fram tills för några få år sedan då de globalistmaffiastyrda borgaräcklen gjorde Sverige världsunikt (bland vita nationer men förmodligen även världsunikt bland jordens alla länder) genom att införa fri arbetskraftsinvandring från hela världen.
Senast redigerad av Varnagel 2013-07-16 kl. 13:51.
Citera
2013-07-16, 21:38
Medlem
Reddots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Nej, då kommer du förhoppningsvis att kastas i fängelse eller avrättas. I Sverige ska det bo svenskar, inte negrer som arbetar på din fabrik.

I de flesta normala nationer så är det idag svårt eller omöjligt att lagligt anställa utlänningar som i ditt perversa vansinnesexempel. Så var det även i Sverige fram tills för några få år sedan då de globalistmaffiastyrda borgaräcklen gjorde Sverige världsunikt (bland vita nationer men förmodligen även världsunikt bland jordens alla länder) genom att införa fri arbetskraftsinvandring från hela världen.
Gästarbetare/"turister" som avlöser varandra? Förklara varför en äkta turist inte ska få extraknäcka någon timma på min framtida fabrik.
Citera
2013-07-16, 21:42
Avslutad
Citat:
Gästarbetare/"turister" som avlöser varandra? Förklara varför en äkta turist inte ska få extraknäcka någon timma på min framtida fabrik.
Då är han ingen turist.
Citera
2013-07-16, 21:50
Medlem
Citat:

En turist som jobbar på en fabrik?

Allt är väl möjligt antar jag, men varför behöver du just negrer till detta ändamål? Jag ser själv inget problem med att anställa andra européer om Sveriges arbetslöshet når en viss nivå, kanske 2% eller något mer vetenskapligt.

Det viktiga är att medborgaren ska ha förtur till samtliga jobb, kanske genom att det är högre avgifter för anställa icke medborgare så medborgare blir attraktivare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in