Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-08-22, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Fan, jag letar efter ett klipp på en av alla sköna scener i "The Wire". När Omar pratar med Bunks och Bunks avslutar med "A man must have a code".
Verkar inte finnas på YouTube eller söker jag fel? Ingen skicklig jävel här på Flashback som kan lägga upp den? Skulle få många träffar, verkar som många har sökt på det "The Wire Omar A man must have a code" eftersom texten kommer upp i förväg, men inte något klipp på den scenen....

btw, en fråga som kanske tagits upp i den här ganska stora tråden innan (eller kanske inte för den är ganska oviktig:
"Grekerna" som säljer H. är inte greker, visar det sig. Det är bara nickname. Ingen vet någonting om dem, inte deras namn eller deras ursprung. Får vi tittare någon hint om deras bakgrund som jag har missat?

http://www.youtube.com/watch?v=1wmgghlEagA&feature=player_embedded

Du menar givetvis det klippet, nu hoppas jag att jag hamnar på din goda sida herr moderator :-P
Citera
2011-08-22, 05:48
Medlem
om det inte är den du menar så hittar du förmodigen den 0:52 in på denna video:

http://www.youtube.com/watch?v=-Sgj78QG9Bg
Citera
2011-08-22, 14:36
Medlem
VerbalHolograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
btw, en fråga som kanske tagits upp i den här ganska stora tråden innan (eller kanske inte för den är ganska oviktig:
"Grekerna" som säljer H. är inte greker, visar det sig. Det är bara nickname. Ingen vet någonting om dem, inte deras namn eller deras ursprung. Får vi tittare någon hint om deras bakgrund som jag har missat?
Det finns väl en del saker som pekar på vissa grejer, men det är aldrig något definitivt. När greken förhör sailor Sam så säger han "Turkish, huh? Don't worry patrioti, I got nothing against the turks, thats the old world. This is the new." när Vondas sedan skär halsen av turken så säger greken "Goddamn Turko. Bleeds like a lamb". Han kommer då sannolikt från ett land där man generellt ogillar turkar, men det kan vara lite svårt att säga så som turkarna har härjat runt balkan, men grekcypriot är väl en gissning. När Greken och Vondas sedan pratar om hur mycket heroinet de lämnat i hamnen för att ruttna är värt så pratar de om tolari, vilket var valutan i Slovenien då säsong två utspelar sig, om det har någon relevans vet jag inte.
Citera
2011-09-02, 14:24
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
"Clay Davis" kan ha den coolaste rösten i världshistorien. Fan vad grym den mannen är. Det är rätt fantastiskt hur de kunnat hitta så jävla många bra skådespelare. I andra serier kan man se dussininsatser hela tiden, men jag reagerade aldrig på att någon spelade dåligt i någon av säsongerna av Wire.

Mina favoritkaraktärer: Vondas, Chris, Avon B., Bodie, Nick Sobotka, Bunk, Freamon och givetvis Clay Davis.

Har kommit underfund med att Brother Mouzone är klockren han också
Citera
2011-09-05, 16:20
Medlem
Requiem21s avatar
Det bästa i hela serien är när Marlo snor klubbor framför en vakt.
You want it to be one way,but it's the other way..
Citera
2011-09-20, 00:07
Medlem
bens0n1s avatar
Varför dödade Marlo Proposition Joe i säsong 5?
Citera
2011-09-20, 18:14
Medlem
Joves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bens0n1
Varför dödade Marlo Proposition Joe i säsong 5?

Berodde väl på att det var Joe som gav Omar tipset om pokermatchen där han rånade bl.a Marlo.
Cheese var väl sugen på att klättra i rangordningen och berättade vad han visste för Marlo
Senast redigerad av Jove 2011-09-20 kl. 18:22.
Citera
2011-09-22, 03:47
Medlem
DSGSTNGs avatar
Klar med första säsongen nu efter att ha varit sjuk i några dagar. Tveklöst den bästa serien jag sett! Om det är någon som läser den här tråden utan att ha sett några avsnitt, tveka inte, kolla på skiten.
Citera
2011-09-22, 07:43
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
http://www.youtube.com/watch?v=1wmgghlEagA&feature=player_embedded
Makes me sick motherfucker how far we done fell.
Citera
2011-09-24, 23:14
Medlem
arakas avatar
kollar just nu på säsong 5. förjävligt att Omar blev skjuten!
Citera
2011-09-24, 23:24
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
kollar just nu på säsong 5. förjävligt att Omar blev skjuten!

Tyckte negern var jobbig när han råna Barksdale&co. Han skulle ha blivit skjuten tidigare i serien.
Citera
2011-09-24, 23:29
Medlem
VerbalHolograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jove
Berodde väl på att det var Joe som gav Omar tipset om pokermatchen där han rånade bl.a Marlo.
Cheese var väl sugen på att klättra i rangordningen och berättade vad han visste för Marlo
Mja, Marlo ville ta över 'the greek connect' från Joe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in