Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-25, 00:44
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerran
...men som någon tidigare nämnde är den ibland lite tempofattig.

Är det inte lite av värdet med The Wire? Finns ju anabolpumpade kriminalserier och filmer, så det räcker och bubblar över.

Mycket bra serie, men skönt att den slutade i tid. 5:e säsongen är bitvis riktigt dålig och med en sjätte hade det nog blivit kraschlandning.

Trist att det verkar gått illa för Snoop - helt klart favoriten i hela serien. Marlo och Omar - seriefigurer; Snoop - genuint obehaglig rätt ur verkligheten.
Senast redigerad av Cohiba 2011-09-25 kl. 00:54.
Citera
2011-09-25, 17:45
Medlem
Jerrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Är det inte lite av värdet med The Wire? Finns ju anabolpumpade kriminalserier och filmer, så det räcker och bubblar över.

Mycket bra serie, men skönt att den slutade i tid. 5:e säsongen är bitvis riktigt dålig och med en sjätte hade det nog blivit kraschlandning.

Trist att det verkar gått illa för Snoop - helt klart favoriten i hela serien. Marlo och Omar - seriefigurer; Snoop - genuint obehaglig rätt ur verkligheten.
Jo, absolut. Jag tycker att serien är grym. Men det finns nog många som inte skulle orka kolla på serien just pga tempot.
Citera
2011-09-26, 17:23
Medlem
"vad gör de nu"

http://www.huffingtonpost.com/2011/09/23/the-wire-actors-where-are-they-now_n_978234.html
Citera
2011-10-09, 19:37
Medlem
BlodigDelfins avatar
NU JÄVLAR! De flesta nya dramaserierna jämförs med denna hela tiden, och mina vänner snackar ofta om den, så nu jävlar är det min tur! hoppas den är så bra som det sägs
Citera
2011-10-20, 23:51
Medlem
Magsloops avatar
För den som är intresserad börjar SVT reprisera The Wire imorgon.

"Seriestart fredag 21 oktober kl 23.45 i SVT2 och på SVT Play
Avsnitten sänds sent på fredagar och lördagar i SVT2. Den startar med ett dubbelavsnitt fredag 21 oktober, och sänds därefter med ett avsnitt varje fredag och två på lördagar".
Citera
2011-10-21, 00:13
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Requiem21
Det bästa i hela serien är när Marlo snor klubbor framför en vakt.
You want it to be one way,but it's the other way..

Älskar när han säger det! Så jävla kallt, och scenen blir starkare när man får se slutet på avsnittet..

Har säkert sagt det här hundra gånger i tråden men det här är den bästa serien någonsin, jag finner verkligen inget negativt i den, jag älskar den och jag älskar att man slipper att jävla skitsnack som i andra serier där man ska slänga in klyschor och massa bullshit, här är det pang på rödbetan och jag fullkomligt älskar det. Jag funderar starkt att kolla igenom den en tredje gång..
Citera
2011-10-21, 00:17
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerran
Serien är grymt bra, men som någon tidigare nämnde är den ibland lite tempofattig. Speciellt i början på varje säsong där varje avsnitt känns som en evighet. Man ska inte förvänta sig för mycket adrenalin och cliffhangers från den här serien, men som sagt är den väldigt bra och välgjord.

Det är underbart att man slipper cliffhangers, dåliga serier behöver cliffhangers för att hålla kvar publiken och The Wire visar att bra serier inte behöver sånt för att hålla en intresserad.
Citera
2011-10-21, 00:47
Medlem
TaxMonkeys avatar
Marlo är en jävligt intressant karaktär ändå, tyckte inte det första gången jag såg igenom serien. Verkligen Stalin som han hade varit om han varit en svart knarklangare.

http://www.youtube.com/watch?v=T0K-tfJLiFE
Citera
2011-10-21, 16:05
Medlem
NirvanAs avatar
Är säsong 2 bra jämfört med säsong 1 te-.x? Ska Mcnulty jobba som polis på sjön hela säsongen? Känns segt....
Citera
2011-10-22, 01:08
Medlem
saijas avatar
Tänkte bara tipsa om att The Wire har börjat sändas på svt2 fredagsnätter. De är på avsnitt två!
Citera
2011-10-22, 01:30
Medlem
VerbalHolograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är säsong 2 bra jämfört med säsong 1 te-.x? Ska Mcnulty jobba som polis på sjön hela säsongen? Känns segt....
Säsong två är den bästa av de fem.
Citera
2011-10-22, 09:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerbalHologram
Säsong två är den bästa av de fem.

Japp. Hamnhistorien är suverän. Det är lite nu som serien skapas och The Wire-världen expanderar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in