Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-03-11, 19:48
Medlem
So_beautifuls avatar
på svt??

När börjar svt sända igen..
Jag bara väntar o väntar o vägrar hämta hem för det var mitt fredagsnöje

Har rekomenderat serien till massa vänner och kan inte förstå varför den inte blivit mer omskriven i sverige. Eller har den det??
Jag upptäckte den nu i höst när jag blev mamma så jag hämtade dom 2 första säsongerna men när kommer 4an<??
Citera
2008-03-11, 23:26
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prins_valle

Citera
2008-03-12, 18:42
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av So_beautiful
När börjar svt sända igen..

Jag upptäckte den nu i höst när jag blev mamma så jag hämtade dom 2 första säsongerna men när kommer 4an<??

Säsong 4 visades ju precis i SVT? När säsong 5 kommer vet jag inte, men den lär väl visas hösten/vintern 2008 fram till 2009 nån gång..
Citera
2008-03-12, 20:33
Medlem
skelögds avatar
känns nästan skönt att serien är över nu... känner mig jävligt mätt, sista säsongen var sämst
går väl nån månad sen börjar man om på säsong 1 eftersom allt annat är så kasst
Citera
2008-03-13, 18:37
Medlem
So_beautifuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
Säsong 4 visades ju precis i SVT? När säsong 5 kommer vet jag inte, men den lär väl visas hösten/vintern 2008 fram till 2009 nån gång..
ahaa var det 4an dom visade oki.. jag får helt enkelt hämta hem säsong 5 hinner ju börja jobba innan dom visar den.. får börja från säsong 1 igen..
Citera
2008-03-13, 19:07
Medlem
ufomammuts avatar
Någon som vet om HBO planerar att släppa en dvdbox med alla säsonger av Wire? Jag lär köpa!

För övrigt får man ju vara jävligt glad för att HBO faktiskt gick med på en femte avslutande säsong. Dom är jävligt dåliga ibland, alltså, HBO. Tänker på Deadwood och Carnivalé då, som lades ner innan man hunnit få något slags "closure". Tamigfan det elakaste man kan göra som tevebolag. Spenderat hundratals timmar framför TVn för att sen sluta bara så där. Som att sitta och titta på Gudfadern 2 i två timmar men att den sen bara tar slut för att filmbolaget inte hade råd att spela in den sista timme. Svin!
Citera
2008-03-13, 20:42
Medlem
Continental Ops avatar
har sett 8 ep:s in i SE01 nu igen, fan det blir bara bättre kan jag meddela, gick o la mig med bunk i rosa morgonrocken igår, sov mkt bra, He was very gentle

Det som slår en lite är att även om man har tyckt Marlo var en otäck jävel så var fan inte Stringer o Avon några duvungar heller även om man under SE04-05 tyckt att de var så jävla old-school o schyssta snubbar, Omars kille, säkerhetsvakten och Wallace o det kommer mer har jag för mig

Sen tycker jag att de här sidoplottarna med skolan o baltimore sun har varit lite tristare jämfört med SE01 där det bara är gangsta, snutromantik o lite spel bakom kuliosserna för hela slanten
Citera
2008-03-17, 17:45
Medlem
11ans avatar
Vilken perfekt avslutning!

Jag satt själv i hytten och såg det sista avsnittet, skrek "hurra hurra" tyst för mig själv med ett stort leende när jag insåg att det skulle bli en värdig avslutning på världens i särklass bästa tv-serie.

Citera
2008-03-17, 21:08
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11an
Vilken perfekt avslutning!

Jag satt själv i hytten och såg det sista avsnittet, skrek "hurra hurra" tyst för mig själv med ett stort leende när jag insåg att det skulle bli en värdig avslutning på världens i särklass bästa tv-serie.

Så oerhört vackert!
http://youtube.com/watch?v=rNxh5slKi6g
Citera
2008-03-17, 22:34
Medlem
Continental Ops avatar
avvaktar subs på ep 10 o har börjat från början igen. ettan tog jag i helgen. Det är bara bekräfta, best show on TV fortvarande, är nu inne lite på tvåan och det är lite trist att de rellar som finns ute har så jävla dålig bild på tvåan.
Har inte hittat nåt annat än fuckgov-rellen och såna som är exakt lika stora som den
Citera
2008-03-18, 17:45
Medlem
11ans avatar
Jag har försökt få vänner och bekanta att se på denna serien, tjatat, haft näst intill små föreläsningar om hur storslagen och fullständigt hårresande serien faktiskt är. Men jag lyckas inte så bra om jag skall vara ärlig, kanske det har med min ålder att göra? är 19 bast.

Jag börjar förstå att när jag först tittade igenom serien skapade jag någon slags
kärleks relation. När jag såg igenom hela serien igen blev jag mer och mer förälskad samtidigt som jag lärde känna "den" (kanske borde vara Hon med tanke på hur vacker "den" är, haha!)

Att inte tycka om The Wire är en förolämpning mot sig själv, och ett erkännande om sin brist på intelligens.
Citera
2008-03-20, 11:13
Medlem
lifers avatar

Och en av favoritscenerna är när Bunk smyger in på kontoret (när han ska hitta den där polismannens vapen som försvunnit istället för att lösa ett mord) och Landsman bara dyker upp bakom kontorsväggen med en mugg med sugrör och börjar slurpa som fan. "Thought you could hide from me, didn't you?"

Och såklart McNuttys och Bunks crime scene investigation Vaktmästarens blick är rätt obetalbar.
Senast redigerad av lifer 2008-03-20 kl. 11:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in