Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-28, 21:15
Medlem
Fula Gubbens avatar
The Wire känns alldeles för viktig och kvalitativ för att tanka hem, någon som vet något om när säsong 5 börjar sändas i Sverige? Letade igenom SVTs site för någon vecka sedan och då stod inte ett smack om detta.

/ Wee-Bey
Citera
2008-01-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
orka ladda från bukten med sina ALLTID felande Seeder/leecher stats

Finns på tvtorrents.com

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
The Wire känns alldeles för viktig och kvalitativ för att tanka hem, någon som vet något om när säsong 5 börjar sändas i Sverige? Letade igenom SVTs site för någon vecka sedan och då stod inte ett smack om detta.

/ Wee-Bey

Skulle gissa på hösten 2009.

Avsnitt fyra finns ute nu, till er som skippade den läckta versionen.

Edit: Subtitle till S05E01
Senast redigerad av Chayim 2008-01-28 kl. 21:39.
Citera
2008-01-28, 23:55
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chayim
Edit: Subtitle till S05E01
Tack fan! det här blev man på humör av
9 to go!
fan va skönt å va tillbaka i stan igen
"don't sleep on Marlo, he up on some shit"
Citera
2008-01-29, 22:05
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
orka ladda från bukten med sina ALLTID felande Seeder/leecher stats

Citat:
Ursprungligen postat av chayim
Finns på tvtorrents.com

uh duuuuuuuuuuuuuuuh!!!!!!!!!

tog upp bukten eftersom nån pratade om den. skulle inte slösa en Kb av min uppkoppling där
Citera
2008-01-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Tack fan! det här blev man på humör av
9 to go!
fan va skönt å va tillbaka i stan igen
"don't sleep on Marlo, he up on some shit"

Hur kan du inte gilla Landsman?
Alltid roligt att se honom slicka röven ren på Rawls och bråka lite smått med McNulty. Sen var snäll mot Bubbles och Ziggy
Citera
2008-01-30, 07:50
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Alltid roligt att se honom slicka röven ren på Rawls och bråka lite smått med McNulty. Sen var snäll mot Bubbles och Ziggy
Landsman o framförallt Ziggy verkar vara de mest impopulära karaktärerna överlag om man läser på IMDB i trådar om "which character u like the least?" så det är ingen ovanlig åsikt. Marlo har jag fått intrycket blir allt mer impopulär också.

Bunk, Lester, Avon, Stringer och Omar verkar däremot vara husgudar överallt på forum och jag tycker nog alla de är oerhört sympatiska karaktärer som är lätta att gilla

slökollade lite på tvåan igår utan subs o Mc Nulty e fan arg nu
Citera
2008-01-30, 08:47
Medlem
gugglianos avatar
Citat:

i fuckin hate that fat fuck!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tål inte hur han smörar, ex.
mcNulty får en åthutning i denna stil:
Rawls: "I think it's fair to say i'm a reasonable guy"
Landsman(som bara sitter med för att smöra): "That you are sir, very reasonable indeed sir"
McNulty(fortfarande tyst, men himlar med ögonen)
Rawls:"but this time you're about to make me lose my mind, and that has never happened"
Landsman:"No, sir, it sure hasn't"
osv. osv.

osså skrattar han alltid sitt fettoskratt när nån får ett svårlöst fall, medan han själv läser porr och äter chips.

ok. det är en rollfigur, men va fan, han kan väl göra nåt rätt?
Citera
2008-01-30, 19:47
Medlem
Continental Ops avatar
det som stör mig o många andra är att han e för överdriven, ok Omar är inte nån snubbe från verkligheten heller men han är åtminstone cool och oförutsägbar, Landsman känns bara som ett lite taffligt buskisinslag i en annars lysande serie, jag menar, tror vi på att det sitter snubbar på homicide o läser porr på dagarna på kontoret?
Citera
2008-01-30, 20:42
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

/ Wee-Bey
Går man in på The Wires sida på svt.se och klickar på "Kommande" så är det helt tomt så jag skulle tro att det tar ett bra tag. Att tanka går ju utmärkt, förvisso är de TV-sända avsnitten inte i HDTV men smaskar man upp PDTV-rellar på sin TV via datorn så blir det ju likvärdigt med SVT i alla fall. Även screenerserna utav de ännu ej sända avsnitten var i hygglig kvalité.

Någon som hört eller sett något om avsnitt åtta och framåt?
Citera
2008-01-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
det som stör mig o många andra är att han e för överdriven, ok Omar är inte nån snubbe från verkligheten heller men han är åtminstone cool och oförutsägbar, Landsman känns bara som ett lite taffligt buskisinslag i en annars lysande serie, jag menar, tror vi på att det sitter snubbar på homicide o läser porr på dagarna på kontoret?

Ni vet väl att Landsman "finns på riktigt"? Central karaktär i den dokumentära boken "Homicide: A Year on The Killing Streets" som David Simon skrev när han jobbade på the Baltimore Sun. Fantastiskt bra bok som starkt rekommenderas. Landsman har förstås fått lite extra karaktärsdrag som gör sig bra i TV men det där med porrtidningar och okvonvetionella förhörsmetoder har jag för mig är direkt från verkligheten.

Nuförtiden verkar han inte jobba heltid som polis, kolla in Lieutenant Dennis Mello...
http://www.hbo.com/thewire/cast/
Citera
2008-02-02, 00:37
Medlem
Continental Ops avatar
fan ja kan inte hålla mig borta från IMDB
vet inte vad spoilern är men nu ligger det en tråd där det står i rubriken
Det krävdes en del viljestyrka för att låta bli att klicka på den
Citera
2008-02-02, 14:11
Medlem
Continental Ops avatar
Har hittat subs på andra avsnittet nu, finns på tvsubtitles.net, hade tyvärr fel version av själva avsnittet så jag måste ladda om det, så jag tar inget ansvar för att de funkar i nuläget men det gör de nog, verkar va en bra sajt att hålla koll på för kommande avsnitt oxå. EDIT: subsen funkade

http://www.tvsubtitles.net/tvshow-72-5.html
Senast redigerad av Continental Op 2008-02-02 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in