Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Har kollat på alla fem säsonger nu på två veckor, fyfan vad bra. Hade sett the corner innan och tycker att denna är mycket bättre faktiskt, det sätt som de visar karaktärerna, man känner för varje person, tyckte fan synd om omar när han dödades

Men vilka trådar det finns, Mcnulty knullar som ett djur, det dricks i varje avsnitt, och senator davies med hans jävla "SHIIIIIIEEET" haha så otroligt skön serie, den levde upp till mina förväntingar, är nog det bästa jag sett ärligt talat

Edit: Glömde en sak, "OMAR COMMING"

Haha word, kul att du nämnde The Corner med, men för mig var det tvärt om, såg the wire och sedan the corner.

Ayo, lesson here, Bey. You come at the king, you best not miss.
Citera
2010-04-02, 15:09
Medlem
En sjuk grej med serien var att man sympatiserade med hänsynslösa mördare och knarklangare. Är det någon som kan säga att dom inte älskade hela Barksdale-familjen/imperiet?! Dom hade så många sköna typer, Avon, Stringer, Wee-Bey D'angelo, Wallace och Bodie, för att nämna några. Sen så kan man jämföra Braksdale-gänget med Marlo Stanfields crew. Som var så sjukt svåra att gilla. Dom gav mig inte alls samma känsla som Barksdale crewet (vilket säkert var poängen också).

"This is me, yo, right here.." - Wallace
Citera
2010-04-02, 15:14
Medlem
olllies avatar
Läste att en av killarna bakom The Corner och The Wire nyligen gick bort. R.I.P David Mills och tack för ditt arbete bakom en storartad serie.
Citera
2010-04-02, 15:25
Medlem
j0h2ns avatar
Citat:
En sjuk grej med serien var att man sympatiserade med hänsynslösa mördare och knarklangare. Är det någon som kan säga att dom inte älskade hela Barksdale-familjen/imperiet?! Dom hade så många sköna typer, Avon, Stringer, Wee-Bey D'angelo, Wallace och Bodie, för att nämna några. Sen så kan man jämföra Braksdale-gänget med Marlo Stanfields crew. Som var så sjukt svåra att gilla. Dom gav mig inte alls samma känsla som Barksdale crewet (vilket säkert var poängen också).

Jaja, ramble ramble, favoritserien..
Citera
2010-04-02, 15:25
Medlem
VerbalHolograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Läste att en av killarna bakom The Corner och The Wire nyligen gick bort. R.I.P David Mills och tack för ditt arbete bakom en storartad serie.
Läste också det, föll ihop på set under produktionen av Simons nya serie, Treme.

Vila i frid.

Citat:
Ursprungligen postat av J0h2n
Snoop för smågrejer som när hon handlar spikpistolen
"so what man, you earnt that buck like a motherfucker, keep that shit man"
Senast redigerad av VerbalHologram 2010-04-02 kl. 15:36.
Citera
2010-04-02, 15:31
Medlem
j0h2ns avatar
Läste det jag med dessvärre, skrev några avsnitt under första säsongen enligt IMDB. Vila i frid!
Citera
2010-04-02, 19:38
Medlem
avazzas avatar
Rest in peace
Citera
2010-04-13, 01:13
Medlem
Efter att ha sett serien en andra gång kan jag säkert säga att denna serie är absolut det bästa jag sett inom film/serier.

peace
Citera
2010-04-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firran
Helt otroligt bra serie!

Höll sig på samma nivå i 5 säsonger också! Makalöst

Måste vara ett enormt nostalgi skimmer på dom ögonen isåfall, för förstår inte hur man kan påstå att säsong 5 håller samma klass som övriga 4.
Citera
2010-04-13, 16:30
Medlem
Caligula Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Måste vara ett enormt nostalgi skimmer på dom ögonen isåfall, för förstår inte hur man kan påstå att säsong 5 håller samma klass som övriga 4.

Nej, säsong fem är helt klart sämre än de tidigare fyra. Trots det är den ju såklart väldigt bra. Fan vad jag saknar den här serien!
Citera
2010-04-13, 17:52
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligula Jones
Nej, säsong fem är helt klart sämre än de tidigare fyra. Trots det är den ju såklart väldigt bra. Fan vad jag saknar den här serien!

Tycker fyran är den mindre bättre av dem, femman var bättre! Dock är alla säsonger så jävla, jävla bra.
Citera
2010-04-14, 01:37
Medlem
EdoubleEs avatar
För mig är detta världens bästa tv-serie genom tiderna. Inget annat har för mig känts så äkta och engagerande. Samhällskritik på extremt hög nivå, likaså skådespelarinsatser, regi, manus m.m. har sett igenom allt minst 4 ggr.

Det finns så många fruktansvärt bra karaktärer men ska jag nämna en så måste det bli "Omar Little", karaktären är som de flesta i serien (ca 80%) baserad på verkliga människor. Men i Omars fall har dom gjort en mix mellan 3 olika legendariska stickup-boyz ur Baltimores historia. En gay, en som aldrig svär och en som låg i "krig" med den verkliga Avon barksdale.

En annan av mina favoriter är bubbles, speciellt hur överjävligt bra skådisen andre royo spelar.

BTW, är här någon annan som har sett föregångaren till the wire, the corner? Det var en miniserie som var halvt dokumentär och halvt drama, bland annat får man se han som spelar lester freeman som en riktigt långt nergången jonkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in