Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-06-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Tänkte köpa DVD-boxen. Är det värt det? Bilden jag haft på datorn (laddat ner från TPB) har varit helt okej. Är det lika bra/bättre på DVD? Är det bra extramaterial? Har alltid varit en pirat men denna serie känner jag att man måste betala för som tack för alla fantastiska avsnitt.

Jag skulle inte köpa boxen om jag var du, bilden är tyvärr inte mycket bättre än de flesta rippar som finns tillgängliga på Piratebay. Dessutom är den svenska texten på DVD-utgåvorna genomgående riktigt kass (om du nu använder dig av denna). Extramaterialet är inget direkt att tala om, några kommentatorspår och nån featurette per säsong.
Citera
2012-06-25, 13:33
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerkäft
Jag skulle inte köpa boxen om jag var du, bilden är tyvärr inte mycket bättre än de flesta rippar som finns tillgängliga på Piratebay. Dessutom är den svenska texten på DVD-utgåvorna genomgående riktigt kass (om du nu använder dig av denna). Extramaterialet är inget direkt att tala om, några kommentatorspår och nån featurette per säsong.
Hm det var tråkigt Skulle kunna se med engelsk text iofs. En av de bästa grejerna med serien är ju hur dem snackar så skulle störa mig på dålig översättning. The Wire i blu-ray hade varit nåt. Får rensa lite på datorn så man får plats med hela serien då. Är rädd för att jag kommer fastna bara, typ ligga hemma och se serien om och om igen för just nu betyder inget annat i livet lika mycket som denna serie, blir helt varm i hjärtat över att det finns talangfulla personer som gör en sån här bra serie och stör mig på att inte varenda jävel sett den.

Är lite rädd för Felicia Pearson dock om man kör på rip från TPB... http://www.youtube.com/watch?v=2qXFxsXhZW4&feature=channel
Citera
2012-06-25, 14:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Hm det var tråkigt Skulle kunna se med engelsk text iofs. En av de bästa grejerna med serien är ju hur dem snackar så skulle störa mig på dålig översättning. The Wire i blu-ray hade varit nåt. Får rensa lite på datorn så man får plats med hela serien då. Är rädd för att jag kommer fastna bara, typ ligga hemma och se serien om och om igen för just nu betyder inget annat i livet lika mycket som denna serie, blir helt varm i hjärtat över att det finns talangfulla personer som gör en sån här bra serie och stör mig på att inte varenda jävel sett den.

Är lite rädd för Felicia Pearson dock om man kör på rip från TPB... http://www.youtube.com/watch?v=2qXFxsXhZW4&feature=channel
Citera
2012-06-25, 15:22
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Haha men seriöst är rädd för att jag kommer stänga in mig i mitt rum och kolla på serien om och om igen och förlora allt socialt umgänge. Kommer aldrig kunna se någon annan dramaserie iaf. Försökte kolla lite på Game of thrones (typ 5-6avsnitt) men det är ju ett skämt i jämförelse och blev bara mer sugen på The Wire när man såg Carcetti i den serien.

Efter säsong två ville jag att de skulle sätta dit greken och trodde att man skulle göra det också när han äntligen dök upp i säsong 5. Istället satte man dit Chris och Marlo klarade sig men hoppade in i "the game" direkt igen. Vondas och greken som är the big guys fortsätter sitt arbete utan att polisen varit nära att sätta dit dem. Istället för att göra ett coolt slut som det hade varit i någon annan serie där man spränger greken i luften låter man inte ens polisen jobba på att sätta dit honom och drogerna fortsätter att flöda, pundarna fortsätter att punda. "Larry let's go home" livet går vidare. Genialiskt.
Citera
2012-06-25, 15:48
Medlem
NirvanAs avatar
Sopranos är ändå lite lite bättre vad ni andra än säger
Citera
2012-06-25, 16:01
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fan heller, inte ens hälften så bra. Har iofs bara sett första 2 sässongerna men det är egentligen ren skit i jämnförelse. Tycker även Oz är mycket bättre. Men visst är sopranos välgjord den också.
Citera
2012-06-25, 18:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Fan heller, inte ens hälften så bra. Har iofs bara sett första 2 sässongerna men det är egentligen ren skit i jämnförelse. Tycker även Oz är mycket bättre. Men visst är sopranos välgjord den också.
Wire > Sopranos > OZ.
OZ är inte daterat men klarar inte tidens tand lika bra som Sopranos kommer göra, tror jag.
Sedan är det såklart bättre än True Blood, The Walking Dead exempelvis.

Har döpt om de flesta i min telefon efter Wire-karaktärer. Då är en serie bra i mina ögon.
Citera
2012-06-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Håller med, Sopranos är strået vassare. Kan tycka att vissa delar i the wire kan vara något dryga som tex att följa politikerna, journalisterna i s5 osv, visst det är absolut inte dåligt men inte alls lika intressant och underhållande som att följa boysen i "hooden" imo

I Sopranos däremot är alla säsonger klockrena och det finns inga delar som är ointressanta att följa.
Det gör att jag sätter Sopranos på 1a plats och the Wire på 2a.

Sopranos har åxå berört mej mer känslomässigt. Har många gånger ryst och även klämt fram en och annan tår under vissa scener, vilket inte alls har hänt lika ofta med the Wire. Enda gången jag kan komma på är väl när bubblez äntligen får komma upp och äta hos sin syster.
Senast redigerad av stearling_morrison 2012-06-25 kl. 22:36.
Citera
2012-06-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Att det gick från realistiskt och trovärdigt till inte alls så speciellt realistiskt och trovärdigt, som tex Omar som nästan framstog som övermänsklig (inkl hoppet) , samt hela "seriemördar" grejen som mest kändes som enorm fantasibrist.

Ironiskt egentligen att "media" aspekten blev var det hela fallerade sett till skaparnas erfarenhet av just detta medium.

Säsong 5 känns i mitt tycke som halvfärdig. Dessutom tror jag att man borde ha kunnat integrera media bättre i de övriga säsongerna. En poäng som man vill visa är hur besparingar/effektiviseringar slår mot en tidning. "media-temat" såsom det används i säsong 5 känns lite malplacerat jämfört med resten av säongerna. Det passar inte riktigt in i seriens röda tråd. Dock är de sista två avsnitten väldigt bra när det gäller att s a s knyta ihop trådarna från övriga säsonger. Vädigt få tv-serier lyckas hålla ihop storyn så som det görs i the wire.

En anledning till att många inte gillar serien torde vara att den ligger för nära verkliga förhållanden.

Själv är man väl närmast en wireoholic
Citera
2012-06-27, 17:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Tänkte köpa DVD-boxen. Är det värt det? Bilden jag haft på datorn (laddat ner från TPB) har varit helt okej. Är det lika bra/bättre på DVD? Är det bra extramaterial? Har alltid varit en pirat men denna serie känner jag att man måste betala för som tack för alla fantastiska avsnitt.
449:- på cdon.com. Done deal.
Citera
2012-06-28, 04:35
Medlem
Parniels avatar
Kanske är lite sen, eller aa jävligt sen... Men men, har precis börjat följa The Wire då min polare tjatat på mig i 2 år nu. Ligger på s01e03 än så länge. Känns som en bra serie att följa, och McNulty är så jävla cool. Ska bli roligt att följa serien!
Citera
2012-06-28, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Kanske är lite sen, eller aa jävligt sen... Men men, har precis börjat följa The Wire då min polare tjatat på mig i 2 år nu. Ligger på s01e03 än så länge. Känns som en bra serie att följa, och McNulty är så jävla cool. Ska bli roligt att följa serien!

Kämpa på! Ge inte upp om den känns seg, tog mig 2-3 veckor att se första 3 avsnitten för jag tyckte det var en så seg serie, nu när jag ska se om serien så känns första avsnitten jävligt sega, fastän jag vet hur sjukt bra det blir sen så tar det emot, men efter 5-6 avsnitt går det inte att stänga av.
Senast redigerad av Timzen 2012-06-28 kl. 05:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in