Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 23:45
  #1717
Medlem
Kalliassons avatar
Favoritscenen:

https://www.youtube.com/watch?v=N8lyda_ZkLQ

"The King stays the king"

"unless they some smartass pawns"
Citera
2015-05-25, 06:29
  #1718
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalliasson
Favoritscenen:

https://www.youtube.com/watch?v=N8lyda_ZkLQ

"The King stays the king"

"unless they some smartass pawns"
Den scenen tillsammans med Mcnultys och Bodies snack och sen hur cirkeln sluts med Bodies död bakifrån är för mig anledningen att The Wire är den bästa tv-serien som någonsin gjorts.
Citera
2015-07-01, 03:36
  #1719
Medlem
sanchoos avatar
En av de serierna som någonsin skapats. Dock är det jävligt tråkigt att Marlo inte dog. Hans karaktär eller skådespelare kändes så jävla tråkig.
Citera
2015-07-01, 06:34
  #1720
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
En av de serierna som någonsin skapats. Dock är det jävligt tråkigt att Marlo inte dog. Hans karaktär eller skådespelare kändes så jävla tråkig.

Älskade Marlo, både karaktären och skådespelaren. Har aldrig sett en mer iskall "bad guy", så jävla känslokall och kylig. Riktiga psykopat vibbar.
Han dog inte, dock var han tvungen att ge upp "the crown" vilket egentligen var det enda han brydde sej om.
Citera
2015-07-02, 04:55
  #1721
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Älskade Marlo, både karaktären och skådespelaren. Har aldrig sett en mer iskall "bad guy", så jävla känslokall och kylig. Riktiga psykopat vibbar.
Han dog inte, dock var han tvungen att ge upp "the crown" vilket egentligen var det enda han brydde sej om.

Jag förstår inte hur Marlo ens kunde bli "kung"? Han var ju knappast smart i säsong 3?
Citera
2015-07-02, 06:48
  #1722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Jag förstår inte hur Marlo ens kunde bli "kung"? Han var ju knappast smart i säsong 3?

Jag tycker han spelade spelet smart. På vilket sätt menar du att han var osmart?
Dessutom var han helt orädd, och hade lojalt och stabilt folk med sej.
Citera
2015-07-02, 19:49
  #1723
Medlem
Någon som kan uttala sig om den blurayboxen som nyligen släppts, hur är bild och ljudkvaliten håller den svenska textningen måttet?
Var några år sen man såg denna eminenta serien (bästa som någonsin gjorts imo) sugen på att se den igen lär ju vara grymt med 1080p och svensk text.
Citera
2015-07-21, 20:17
  #1724
Medlem
Durcherrss avatar
Kan nån svara på vad som är så speciellt med den här serien? Jag såg första avsnittet och verkar bara vara ytterligare en tråkig Ghetto-serie. Gillar inte sånt.

OZ fångade mig dock rakt av i första avsnittet.
Citera
2015-07-21, 20:45
  #1725
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Kan nån svara på vad som är så speciellt med den här serien? Jag såg första avsnittet och verkar bara vara ytterligare en tråkig Ghetto-serie. Gillar inte sånt.

OZ fångade mig dock rakt av i första avsnittet.
Jag har just börjat se denna och är inne på andra säsongen. Detta klipp sammanfattar det hela:

Family guy Breaking bad (and The Wire) 1080P
https://www.youtube.com/watch?v=l4LhXycJ7rI



Se några till avsnitt så kommer du se att den är grym! I första avsnittet så har de inte ens påbörjat avlyssningen. Och i andra säsongen har du en ganska rolig konflikt mellan polska hamnarbetare och polska poliser i Baltimore!
__________________
Senast redigerad av NixYO 2015-07-21 kl. 20:48.
Citera
2015-07-21, 21:05
  #1726
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag har just börjat se denna och är inne på andra säsongen. Detta klipp sammanfattar det hela:

Family guy Breaking bad (and The Wire) 1080P
https://www.youtube.com/watch?v=l4LhXycJ7rI



Se några till avsnitt så kommer du se att den är grym! I första avsnittet så har de inte ens påbörjat avlyssningen. Och i andra säsongen har du en ganska rolig konflikt mellan polska hamnarbetare och polska poliser i Baltimore!

Haha

Lika bra att ge resten av serien en chans om det stämmer.
Citera
2015-07-22, 09:37
  #1727
Medlem
Tog och började se igenom den igen för någon månad sen nu när den kommit i 720p.

Bara sista avsnittet kvar nu. Trist. Kanske blir en ny vända snart igen.

Citera
2015-07-23, 09:57
  #1728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarp
Tog och började se igenom den igen för någon månad sen nu när den kommit i 720p.

Bara sista avsnittet kvar nu. Trist. Kanske blir en ny vända snart igen.


Perfekt sätt att ha ihjäl honom på, att folk dör när de minst anar det är ju ett mönster som följer hela serien. Förråd av sitt eget blod (Prop Joe), i ett möte där man ska försöka ställa allt till rätta (sobotka), avrättad av sina bästa vänner (Wallace) eller helt enkelt mördad av en liten unge när man ska handla cigg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback