Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-09, 02:36
Medlem
11ans avatar
Vill bara varna alla för spoilers!

Sök inte på The Wire på youtube, och håll er borta från imdb forumet.
Citera
2008-01-09, 11:28
Medlem
brcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hittade det här på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=8gLvic55FXs
Är det något från säsong 5?
Förövrigt, varför är alla mina svar i denna tråden borta?!?

Nä, inte är det från säsong 5. Jävligt skön scen iaf, iofs tycker jag att alla scener med Omar är underbara. Definitivt en av favoriterna i serien. Vilken säsong är det när Omar kommer in i rätten med "slips" och läxar upp advokaten? Sjukt bra.
Citera
2008-01-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brck
Nä, inte är det från säsong 5. Jävligt skön scen iaf, iofs tycker jag att alla scener med Omar är underbara. Definitivt en av favoriterna i serien. Vilken säsong är det när Omar kommer in i rätten med "slips" och läxar upp advokaten? Sjukt bra.
Säsong 2.
Citera
2008-01-09, 14:53
Medlem
Hanksters avatar
Efter att ha ignorerat the Wire tog jag mig tid och kollade igenom dom fyra första säsongerna under julhelgen och man kan ganska snabbt konstatera att det är ännu en serie som "förstör" i princip alla andra polis- och rättegångsserier precis som Oz förstörde alla fängelseserier för mig. Jag försökte kolla på Shark med James Woods häromdagen men det kändes enbart löjligt och alla kvinnor såg ut som fotomodeller.

Det finns inga kriminalserier som är i närheten av det djup, den komplexitet, realism och känsla som the Wire förmedlar. Inte för att jag har något att jämföra med i verkligheten när det kommer till realismen, men att killen som spelar Bubbles fick en sil till skänks av en riktig junkie när han var "in character" säger väl det mesta.

Otroligt bra.
Citera
2008-01-10, 20:56
Medlem
avazzas avatar
Börjar bli löjligt sugen på avsnitt 3, finns det nån som kan bekräfta till 100% att det inte finns ute så min hjärna kan släppa det och jag kan vänta som en snäll pojke inför julafton?
Citera
2008-01-11, 10:27
Medlem
j0h2ns avatar
Ja, det finns inte ute. Har gett upp mitt febrila letande för ett gäng dagar sen :-)
Citera
2008-01-11, 11:24
Medlem
sinep guss avatar
Kanske redan är diskuterat, men jag har alltid trott att karaktären Snoop är en ung kille... så fel så fel man kan ha...

Rollbesättingen och klippningen i serien är i världsklass.
Grymt imponerad.
Citera
2008-01-12, 11:35
Medlem
Continental Ops avatar
trodde oxå det var en feminin kille bara, en halv säsong typ tills jag läste imdb

har svårt att hålla mig borta därifrån och nu igår gick jag in i en tråd där det stod minor spoiler o på första raden fanns en major spoiler

nån som sett några engelska subs än?
Citera
2008-01-12, 20:40
Medlem
langaocbs avatar
Hur många avsnitt av s05 finns som torrent, någon snäll som kan länka ? Skulle ju kunna söka men en del avsnitt var väl "felmärkta"?
Har sett om säsong 1 i veckan, mycket man hade glömt, Denna scen är ju teve-historia http://www.youtube.com/watch?v=KQbsnSVM1zM .
Någon som vet vad Diangelos båda flickvänner i säsong 1 heter (i verkligheten alltså)? Han har bra smak må jag säga .
Citera
2008-01-12, 20:56
Medlem
Continental Ops avatar
1-2 och 5-7 finns ute men alla gapar om 3-4 som ingen verkar hitta
jag har tagit hem dem från mininova, hade inga problem att hitta dem, men jag har hört att de försvinner med jämna mellanrum, kommer och går kan man säga

jag hade nog kunnat tänka mig att kolla på 1-2 om det fanns subs

tittade på första 30 min på Superbad precis, orkar inte kolla mer för den e så pinsam och tjatig, men han den fete snubben sa "for sure" med exakt samma uttal som Omar Little gör där utanför läskaffären och det skulle vara nåt slags skämt, vad handlar det om liksom eller är det bara jag som är knäpp i huvet?
Citera
2008-01-13, 02:52
Medlem
ColdLines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
1-2 och 5-7 finns ute men alla gapar om 3-4 som ingen verkar hitta
jag har tagit hem dem från mininova, hade inga problem att hitta dem, men jag har hört att de försvinner med jämna mellanrum, kommer och går kan man säga

jag hade nog kunnat tänka mig att kolla på 1-2 om det fanns subs

tittade på första 30 min på Superbad precis, orkar inte kolla mer för den e så pinsam och tjatig, men han den fete snubben sa "for sure" med exakt samma uttal som Omar Little gör där utanför läskaffären och det skulle vara nåt slags skämt, vad handlar det om liksom eller är det bara jag som är knäpp i huvet?

Så du sitter asså på episode 3-4?
Är du säker på att du inte tog hem Wire In The Blood ist för The Wire?
Men om du nu sitter på fungerande episoder av 3-4 skulle du då inte kunna ta och slänga upp dom på tex http://rapidshare.com/ eller ngt? Så att vi andra också kan få ta del av dem?
Citera
2008-01-13, 03:34
Medlem
Continental Ops avatar
vaffan ja sa inte att jag sitter på 3-4, ingen verkar göra det, jag skrev ju att 1-2 o 5-7 är ute, de har jag men har inte kollat på dem.
Det finns nån tråd på imdb som börjar med att nån jävel säger att 3-4 har läckt men den verkar bara vara full av bullshit

ta det lugnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in