• 1
  • 2
2013-07-13, 18:22
Medlem
Skorpan91s avatar
Jag har valt att gå den "Hemska" vägen till en "ökning" av min ekonomi.
Jag kommer samla och leta pantburkar, (inte gå och rota i varenda papperskorg) men samtidigt får jag träning
Jag söker jobb konstant men detta blir en hobby.
Tanken är att varje gång jag varit ute ska jag ge en uppdatering om hur det gick.
Kommer föra mycket statestik.
Har ni tips på vad för statestik?
Har tänkte liknande detta.

Antal burkar per dag :
Burkar/vecka:
Burkar/månad:
Summa per dag:

Första turen blir ikväll!
Återkommer!
Citera
2013-07-13, 18:28
Medlem
fakirens avatar
Antal burkar per dag/vecka/månad.
Antal PET-flaskor per dag/vecka/månad.
Total summa per dag/vecka/månad.

Mer än så behövs inte.
Citera
2013-07-13, 18:30
Medlem
Skorpan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Antal burkar per dag/vecka/månad.
Antal PET-flaskor per dag/vecka/månad.
Total summa per dag/vecka/månad.

Mer än så behövs inte.

Tack!
Det jag "får in".
Kommer jag sätta på fonder.
Citera
2013-07-13, 18:31
Medlem
Hajafintens avatar
Det är ungefär på samma nivå som att sälja sig själv.

Ta ett säljjobb eller börja på donken eller någon annan snabbmatskedja innan du börjar leta burkar som om du vore papperslös.
Citera
2013-07-13, 18:31
Medlem
Även om du går med flera säckar så blir det väl inte jättemycket? En säck = 150 kronor, som mest? Sedan om det är mycket eller lite beror ju på hur din ekonomi ser ut i övrigt. Fast kör på! Du gör ju en god gärning också.
Citera
2013-07-13, 18:33
Medlem
Skorpan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Det är ungefär på samma nivå som att sälja sig själv.

Ta ett säljjobb eller börja på donken eller någon annan snabbmatskedja innan du börjar leta burkar som om du vore papperslös.

Jag har ett säljjobb också. Jobbar 13-21 men inget jag är direkt nöjd med.
Söker även butiksjobb.

Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Även om du går med flera säckar så blir det väl inte jättemycket? En säck = 150 kronor, som mest? Sedan om det är mycket eller lite beror ju på hur din ekonomi ser ut i övrigt. Fast kör på! Du gör ju en god gärning också.

Påsar blir det tillen början...
Min ekonomi är inte den bästa Men precis, en god gärning för naturen OCH för min hälsa!
Citera
2013-07-13, 19:17
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Vilken rolig idé!

Jag förstår att du kanske inte drar in laxar direkt men en liten summa bör det ju bli så småningom och det ska bli kul att få höra hur den växer. Jag ser det mycket som en rolig grej liksom, en liten pyssla.

Dessutom gör du ju miljön en tjänst!
Citera
2013-07-13, 19:20
Medlem
En till viktig sak jag skulle vilja se är nedlagd tid för dagens jakt. Annars förlorar man perspektivet.
Citera
2013-07-13, 19:21
Medlem
Grus-i-skons avatar
Någonting jag verkligen skulle vilja veta är om pantletarna har mutat in sina egna områden? Finns ett ganska stort antal original som håller på i staden jag bor i och de verkar hålla sig till vissa rutter. Ska bli spännande att höra om du råkar ut för revirstrider med andra.
Citera
2013-07-13, 19:30
Medlem
Skorpan91s avatar
Kul med eran respons!
I början kommer jag nog inte lägga så extremt mycket tid, timlönen kommer bli väääldigt dålig
Men kul är det.
Behöver motionen OCH pengarna

Jag funderar även om man kanske ska gå runt i området hos privatpersoner och kolla om dom har burkar dom vill bli av med?
Ska man ange sig göra det åt någon organisation?
Citera
2013-07-13, 19:44
Medlem
Jag är precis hemkommen från en musikfestival. På och utanför festivalområdet såg jag hundratals burkar och flaskor, antingen i soptunnor eller utspridda på campingen.

När jag bodde i studentkorridor brukade gäng med 10-12-åriga pojkar komma vandrande på lördag- och söndageftermiddagarna och fråga efter burkar. De fick alltid napp. Med 14 korridorer om vardera 12 rum i varje hus så blev det väldigt tidseffektivt. Särskilt för de som kom den 1:a maj...

Välj tillfällen och platser där många folk samlas och dricker. Skolavslutningar borde funka bra också.
Senast redigerad av Cinnober 2013-07-13 kl. 19:46.
Citera
2013-07-13, 20:06
Medlem
Jan2013s avatar
Gå in hårt och gör en egen liten dokumentär tycker jag. Jag skulle vilja se.
Jag läste något om en förenkling för stor-pantare som låg i kungens kurva någonstans så det kan du också kolla upp och sliten cykel måste du skaffa om du inte redan har
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in