2017-05-07, 10:17
Medlem
emma80s avatar
Jenny Strömstedt ska intervjua Torkel Petersson och någon mer från tv-serien Torpederna.

- Känner ni er så?
- Som torpeder?
- Ja.

Jag vet inte om hon hade tänkt det som en kul fråga, lite spexigt sådär, men det framstod mest som krystat och Torkel skrattade bort det innan det klipptes till reklam.

Vet inte om jag vågar se huvudintervjun, ens med skämskudde, efter reklamen.

Det är som om någon som spelar våldtäktsman eller rasist på film eller i serie skulle få frågan som privatperson/skådis i en intervju om han känner sig som en våldtäktsman eller rasist.
Citera
2017-05-07, 10:44
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jenny Strömstedt ska intervjua Torkel Petersson och någon mer från tv-serien Torpederna.

- Känner ni er så?
- Som torpeder?
- Ja.

Jag vet inte om hon hade tänkt det som en kul fråga, lite spexigt sådär, men det framstod mest som krystat och Torkel skrattade bort det innan det klipptes till reklam.

Vet inte om jag vågar se huvudintervjun, ens med skämskudde, efter reklamen.

Det är som om någon som spelar våldtäktsman eller rasist på film eller i serie skulle få frågan som privatperson/skådis i en intervju om han känner sig som en våldtäktsman eller rasist.
Japp ungefär som det legendariska klippet från SVTs morgon-TV då Micke Leijnegard tog Peter Settman som ett exempel på en man som brukar åka ut till förorten och köpa sex av barn i lägenhetsbordeller.

https://www.svtplay.se/klipp/11161749/konstig-stamning-med-micke-leijnegard-och-peter-settman
Citera
2017-05-07, 10:50
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Japp ungefär som det legendariska klippet från SVTs morgon-TV då Micke Leijnegard tog Peter Settman som ett exempel på en man som brukar åka ut till förorten och köpa sex av barn i lägenhetsbordeller.

https://www.svtplay.se/klipp/11161749/konstig-stamning-med-micke-leijnegard-och-peter-settman
Haha, vad i helvete, detta hade jag helt missat.

I teorin har han rätt i att det skulle kunna vara vem som helst, i praktiken var det bisarrt att dra exemplet på det viset.
Citera
2017-05-19, 09:53
Avslutad
Såg ni trisskraparen idag?
Han som arbetade med att lära barn som hade det svårt med språket svenska.
Han kunde knappt svenska själv och svarade helt fel på Steffos fråga, eftersom han inte förstod vad han sa.

Är det så här det har blivit nu?
Man lär ut saker man inte behärskar ens dugligt själv, till andra.
Citera
2017-05-19, 10:00
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Han kunde knappt svenska själv och svarade helt fel på Steffos fråga, eftersom han inte förstod vad han sa.

Som en person som är deltid på skola (jobbar inte som lärare) kan jag inte säga att jag är förvånad. Kvaliteten på språkkunskaperna, även hos infödda, är riktigt låg. Det hänger plakat och affischer med stavfel, särskrivningar och tokig meningsbyggnad överallt och ingen reagerar.

Men på ett sätt är det väl bra att denna härliga mångfald får tv-tid. Det är ju så det ska vara, eller hur? Nu kanske inte den här killen bryr sig, men ett antal härliga rasifierade debattörer lär ju jubla.
Citera
2017-05-19, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Som en person som är deltid på skola (jobbar inte som lärare) kan jag inte säga att jag är förvånad. Kvaliteten på språkkunskaperna, även hos infödda, är riktigt låg. Det hänger plakat och affischer med stavfel, särskrivningar och tokig meningsbyggnad överallt och ingen reagerar.

Men på ett sätt är det väl bra att denna härliga mångfald får tv-tid. Det är ju så det ska vara, eller hur? Nu kanske inte den här killen bryr sig, men ett antal härliga rasifierade debattörer lär ju jubla.
Men, varför ser inte folk det sanslöst korkade med detta?!
Hörde att förskolebarnen idag pratar 140 olika språk. Och det tycker givetvis alla är bra, inkl. Förskollärarna.
Citera
2017-05-20, 00:33
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3915721

Jenny: Du har familj kvar i Damaskus oroar du dig för dem?
Trissmannen: Ehm..uhmmm... det funkar...
Steffo: Det funkar? Ehmm... det är skönt det då... för dem.....

Cringe....

Fortsättning är fan ännu värre..

Steffo: Åker du tillbaks till Damaskus då och då eller?
Trissvinnaren: Nä nä.

EN FLYKTING SOM ÅKER TILLBAKA TILL SYRIEN MITT UNDER BRINNANDE KRIG? VAD I HELVETE ÄR DET FÖR EN HJÄRNDÖD FRÅGA, STEFFO DUMJÄVEL!
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2017-05-20 kl. 00:38.
Citera
2017-05-20, 11:28
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3915721

Jenny: Du har familj kvar i Damaskus oroar du dig för dem?
Trissmannen: Ehm..uhmmm... det funkar...
Steffo: Det funkar? Ehmm... det är skönt det då... för dem.....

Cringe....

Fortsättning är fan ännu värre..

Steffo: Åker du tillbaks till Damaskus då och då eller?
Trissvinnaren: Nä nä.

EN FLYKTING SOM ÅKER TILLBAKA TILL SYRIEN MITT UNDER BRINNANDE KRIG? VAD I HELVETE ÄR DET FÖR EN HJÄRNDÖD FRÅGA, STEFFO DUMJÄVEL!

Alltså, TV4-journalisterna sitter verkligen i sin egen lilla bubbla. Snacka om totalt verklighetsfrånvända.
Citera
2017-05-22, 00:31
Medlem
Ibland undrar man om det är nyhetsmorgon eller barnmorgon man tittar på. Exempelvis inslaget om Slime..

https://www.youtube.com/watch?v=F94VFXvoie8
Citera
2017-07-28, 10:04
Medlem
Ordentlig upskirt på Jenny Alversjö i dagens Nyhetsmorgon kring kl 9.30.
(När hon flyttar sig i soffan.)
Citera
2017-07-28, 17:26
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Så har det ju varit länge. Skolan är ett skämt i dagens Bimbo-Sverige. Ytterst få infödda behärskar språket längre heller, framför allt yngre.
Citera
2017-07-28, 17:51
Medlem
Var det en zigenare idag som skrapade triss? Vart ifall ifrån Rumänien och varit här 6 månader. De lurade honom att han vunnit 500'000 kr när det endast var 100'000 kr. Det räcker väl till en herrgård där hemma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in