2005-06-14, 09:44
Medlem
ojvamysigts avatar
Det har funnits två radarpar i svensk TV de senaste 15 åren som jag verkligen har uppskattat. Det ena var Claes och Kattis på SVT och det andra var Rickard och Tilde på TV4.

Hur, hur, HUR är det möjligt att någon kom på tanken att befolka Nyhetsmorgons soffa med två av de mest träiga människor som nånsin satt sin fot i mediavärlden?? Jag menar... Jonas Gummesson?? Mannen som gav sand ett ansikte, ffs. Total avsaknad av humor och allmänt oengagerad och opassande som programledare har nog aldrig funnits. Han funkade hyfsat som reporter i Kalla Fakta och Nyheterna, men i morgon-TV känns han nästan obehaglig.

Och Linda, ja Linda. Vad säger man? Linda Nyberg var ung och tuff en gång på TV3 och fick tillslut ett eget program som skrotades tämligen omgående. Skrotningen kan bero på att folk inte tycker om enerverande och ogemytliga fruntimmer med ganska begränsat kunnande och programmet därför hade noll tittare.

Visst kunde Tilde vara lite FÖR engagerad emellanåt och nog hände det att Rickard kom med någon lite VÄL plump kommentar, men de gjorde det till en fröjd att ha Nyhetsmorgon på TV:n när man virvlade runt i lägenheten på morgnarna. Jag blev alltid lika besviken när den ena eller båda två var borta och ersatt av någon annan. Nu är det precis tvärtom - jag längtar efter de dagar då Linda och Jonas är borta!

Här är förresten listan på programledarna för Nyhetsmorgon i sommar:
v 25: Annika Hagström, Peter Lindgren och Steffo Törnquist
v 26: Ulrika Nilsson och Anders Kraft
v 27: Linda Nyberg och Jonas Gummesson
v 28: Suzanne Sjögren och Anders Kraft
v 29: Carina Berg, Lennart Ekdal och Steffo Törnquist
v 30: Malou von Sivers och Thabo Motsieloa (lär bli en rysare!)
v 31: Elisabet Frerot Södergren och Ola Wenström
v 32: Annika Hagström och Jan Guillou
Citera
2005-06-14, 09:57
Medlem
Bosse Buss avatar
v.26 och 28 blir det till att gå upp i ottan. Ulrika och Susanne

vore det inte roligt om det vore två damer eller två herrar samtidigt? Vad tror ni om lite äkta grabbsnack med Jan G och Leif GW?
Citera
2005-06-14, 12:22
Medlem
Malou von Sivers,usch verkar som att hon går runt och har pms hela tiden iallfall om man får döma av hennes humör som hon har i tv rutan
Citera
2005-06-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det har funnits två radarpar i svensk TV de senaste 15 åren som jag verkligen har uppskattat. Det ena var Claes och Kattis på SVT och det andra var Rickard och Tilde på TV4.

Håller med fullständigt, sedan tycker jag att steffo kan va lite kul ibland då han säger saker som kanske inte passar sig i tv.
Annika Hagström är dock inte den roligaste!
Citera
2005-06-14, 22:26
Medlem
storytellers avatar
Någon som minns vem det var som sa det berömda "kryptonit i fittan"?
Det var väl på Nyhetsmorgon...?
Honom vill jag se mer av...
Citera
2005-06-14, 22:36
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Någon som minns vem det var som sa det berömda "kryptonit i fittan"?
Det var väl på Nyhetsmorgon...?
Honom vill jag se mer av...
Staffan Dopping, har jag för mig. Fast vill vi verkligen se mer av honom?
Citera
2005-06-14, 22:38
Medlem
M2ks avatar
'Rickard och Tilde på TV4'... håller definitivt inte med. Yrvaken & Fnisselina, bra att dessa glättiga, tramsiga morgonförstörare är borta. Gummesson & Nyberg är också ett lågvattenmärke, där håller jag med.
Citera
2005-06-14, 22:39
Medlem
storytellers avatar
Staffan Dopping, var det han som hade "Doppings Styrkedroppar"?

Han ser ju dekis ut, ingen bra start på dagen direkt, så vi spolar nog det förslaget ja...
Citera
2005-06-14, 22:48
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Staffan Dopping, var det han som hade "Doppings Styrkedroppar"?
Nu är jag verkligen ute på djupt vatten, men var inte det Annika Dopping?
Citera
2005-06-14, 22:57
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Nu är jag verkligen ute på djupt vatten, men var inte det Annika Dopping?

Du har nog rätt, under en enkel googling hittar jag inget samband mellan Staffan Dopping och "Doppings styrkedroppar" däremot mellan Annika Dopping och programmet i fråga...
Var trots allt ett par år sedan programmet sändes, men jag kan fan svära på att jag sett Staffan's feja i programmet.
Citera
2005-06-14, 23:11
Medlem
padrons avatar
Guillou - så totalt malplacerad att sitta och mysa i en morgonsoffa. Kan nog bli riktigt bra TV
Citera
2005-06-15, 00:44
Bannlyst
Håller med angående Gummesson. Det kan omöjligen finnas en mer tråkig och trög tv-personlighet i detta avlånga landet. Denna dryga imbecill gör ju så att man blir förbannad på morgonen när man smäcker på televisionen - man byter ju t.o.m kanal när han börjar med sina "proffessionella" ifrågasättningar, så jefla pinsam är han. Man kan ju riktigt se hur gästerna och Nyberg sjunker allt mer ner i soffan när han börjar sitt träggel - Gummesson måste helt klart ha en hake på någon i ansvarig i tv4 huset, annars hade det inte funnits en chans i helvfetet att han suttit i rutan. Lägg märke till hans ticks när han hela tiden rycker med armarna framåt. En hel del svordomar gällande denna megafjanten avfyras hemma hos mig när denna sopan uppenbarar sig i tv rutan på mornarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in