2013-07-13, 13:34
Medlem
Citat:
Polisen i Trollhättan har fått nog - nu ska man skydda sig mot spottloskor.

Det är nämligen inte ovanligt att gärningsmän spottar på polisen

Citat:
För att skydda sig från loskorna vill polisen i Trollhättan nu ta hjälp av speciella spotthuvor. Huvorna ska finnas i alla patrullbilar så att poliserna kan ta dem på sig när de börjar bli oroliga för att få spott i ansiktet.

Citat:
I dag åtalades en man vid Vänersborgs tingsrätt för misshandel, efter att ha spottat på polis samtidigt som han bar på en allvarlig smitta.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17124198.ab

Vad är de för reptilliknande brottslingar som gör att polisen känner sig tvingade att klä ut sig som om de vore med i ett tv-program om dödliga ormar?

Identitet på spottkobran i de aktuella fallet?
Senast redigerad av SVKKK 2013-07-13 kl. 13:56.
Citera
2013-07-13, 13:55
Medlem
mrmoonlightss avatar
Det verkar finnas ett system: AB skriver artiklar som är omöjligt att tolka som annat än invandringskritiska. Men diskussionen dumpas till FB. Ja, vilka är det som spottar på polisen? Ja, vilka kan det vara, och varför har det blivit så vanligt?
Citera
2013-07-13, 14:08
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det verkar finnas ett system: AB skriver artiklar som är omöjligt att tolka som annat än invandringskritiska. Men diskussionen dumpas till FB. Ja, vilka är det som spottar på polisen? Ja, vilka kan det vara, och varför har det blivit så vanligt?
Jag håller med om att den typen av människor som spottar på ordningsmakten tillhör det absolut värsta packet som finns och att dem och deras gelikar borde deporteras.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/sd...t-riksdagsvakt
Citera
2013-07-13, 14:11
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17124198.ab

Vad är de för reptilliknande brottslingar som gör att polisen känner sig tvingade att klä ut sig som om de vore med i ett tv-program om dödliga ormar?

Identitet på spottkobran i de aktuella fallet?

Lite kulturberikning måste man anpassa sig efter. Det är inte bara fördelar så som pasta, kebab och kåldolmar.
Citera
2013-07-13, 14:29
Medlem
RevolverRoffes avatar
Jag undrar om inte Aftonbladet missuppfattat något här.

Spotthuvor används inom vissa polismyndigheter redan och används även inom vissa delar av kriminalvården. Huvan sätts på den frihetsberövade och inte personalen.
Citera
2013-07-13, 14:31
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Jag undrar om inte Aftonbladet missuppfattat något här.

Spotthuvor används inom vissa polismyndigheter redan och används även inom vissa delar av kriminalvården. Huvan sätts på den frihetsberövade och inte personalen.
Haha, det var min tanke också, men jag tänkte att jag måste ha missuppfattat något.

Det vore en fantastisk syn med en patrull poliser med dunkla huvor över huvudet och som blinda höns försöker fånga en GM som springer runt och spottar på dem.
Citera
2013-07-13, 17:53
Medlem
_Strebers avatar
Man kanske har uppdaterat texten, men så här står det nu:

För att skydda sig från loskorna vill polisen i Trollhättan nu ta hjälp av speciella spotthuvor. Huvorna ska finnas i alla patrullbilar så att poliserna kan trä på dem på spottbenägna personer.

Googla "spit hood" så får ni se lite exempel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in