2013-07-12, 21:27
Medlem
Nintendokids avatar
JHej

Jag har letat som en galning över internet för ett data roaming abonnemang som inte kostar skjortan att använda utomlands.

Mina krav:
15 Gb / månad (10 gb funkar också)
Får inte kosta skortan typ 500kr / månad
Ska främst användas inom EU.

Finns det?
Citera
2013-07-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
JHej

Jag har letat som en galning över internet för ett data roaming abonnemang som inte kostar skjortan att använda utomlands.

Mina krav:
15 Gb / månad (10 gb funkar också)
Får inte kosta skortan typ 500kr / månad
Ska främst användas inom EU.

Finns det?

Du kan ju kolla på Fogg, ett bra exempel. Fungerar idag i land (operatör): Sverige (3), Danmark (3), Irland (3), Storbritannien (3), Norge (ingen info), Österrike (3). De jobbar även på att lägga till följande länder land (operatör): Italien (3), Portugal (Optimus), Nederländerna (ingen info), Tyskland (ingen info), Turkiet (ingen info), Polen (ingen info), Åland (ingen info), Finland (ingen info), Belgien (ingen info).

Du får använda 1GB kostnadsfritt i Sverige, Danmark och Storbritannien. Med Fogg Premium får du tillgång till alla Fogg-länder och 10GB-data för 149kr/månad - ingen bindningstid eller uppsägningstid. Du får dock ingen återbetalning utan du behåller premium-abonnemanget för den period du betalat för.

Kanske det kan vara något, åtminstone i de länder där Fogg fungerar idag - om du enbart söker ett abonnemang för surf, vill säga. Tyvärr finns det inte något riktigt bra roamingabonnemang annars. Du betalar oftast för varje MB du använder i utlandet, vilket blir dyrt. Vissa av operatörerna erbjuder ju också "surfpass" - men det blir också dyrt, t.ex. Telenors 100MB/dygn för 79kr/dygn.
Citera
2014-11-06, 07:23
Medlem
papperskulas avatar
Jag har 10gig surf , men det räcker inte .. Pendlar mycket och är allmänt Iphone-torsk.

Finns det något förutom wi-fi (och använda telefonen mindre) man kan göra för att det ska räcka längre ?
Citera
2014-11-06, 10:33
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Jag har 10gig surf , men det räcker inte .. Pendlar mycket och är allmänt Iphone-torsk.

Finns det något förutom wi-fi (och använda telefonen mindre) man kan göra för att det ska räcka längre ?

Har du tittat om Wifog är nåt för dig? De har ju oändligt med datatrafik, om man tittar på reklam då och då.
Citera
2014-11-06, 12:08
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Har du tittat om Wifog är nåt för dig? De har ju oändligt med datatrafik, om man tittar på reklam då och då.

Har telefon som är bunden till tele2, tänkte mer om man kan ordna med massa inställningar (5s)
Citera
2014-12-07, 12:24
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula

Webbläsaren Opera mini komprimerar sidor och på det sättet får du ner mängden datatrafik. Kanske någon för din?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in