2013-07-12, 21:24
Medlem
Olegskis avatar
Kan man säga att ett reserverat belopp inte kan misslyckas? Beställde ett mobilskal från samsung och det har gått 1 vecka nu. Kan jag vara lugn att det inte kommer bli något fel i betalningen? Har ingen koll på hur det här med bankens system funkar och har inte handlat på internet mycket då jag bott nära ett stort handelsområde som haft allt jag behövt tidigare.

Varan har dessutom levererats.
Senast redigerad av Olegski 2013-07-12 kl. 21:29.
Citera
2013-07-12, 22:02
Medlem
Jo men visst kan själva bokningen misslyckas av någon anledning.

Om det är en internationell betalning så kan det säkert dröja ett tag innan betalningen görs. Om något går fel är det inte säkert att bankerna kan/hinner fixa till problemet, så det är slutligen upp till handlaren att märka att pengarna inte dyker upp på kontot och börja tjafsa med sin bank, och det kan ju dels ta lite tid innan de märker det, och dels kanske de inte tycker att det är värt jobbet.

Jag har för mig att efter 60 dagar så har handlaren inte rätt att få sina pengar, men det kanske gällde på stenåldern.
Citera
2013-07-15, 05:08
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blip99
Jo men visst kan själva bokningen misslyckas av någon anledning.

Om det är en internationell betalning så kan det säkert dröja ett tag innan betalningen görs. Om något går fel är det inte säkert att bankerna kan/hinner fixa till problemet, så det är slutligen upp till handlaren att märka att pengarna inte dyker upp på kontot och börja tjafsa med sin bank, och det kan ju dels ta lite tid innan de märker det, och dels kanske de inte tycker att det är värt jobbet.

Jag har för mig att efter 60 dagar så har handlaren inte rätt att få sina pengar, men det kanske gällde på stenåldern.

Har du varit med om något liknande förut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in