2015-05-05, 14:48
Bannlyst
Högdalen är i full färd med att avyttras. Vissa HEN-feminister passade på att hoppa sönder några husvagnar i protest. Samtliga husvagnar som var kvar kommer flyttas, och förstöras.

Det lät som att man i samma veva kommer direktflytta de eventuella nya lägren som uppstått sen delgivningen kom...
2015-05-05, 14:54
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djmarty
Vissa HEN-feminister passade på att hoppa sönder några husvagnar i protest.

Ja det går naturligtvis bra eftersom det är någon annans husvagnar.
2015-05-05, 15:23
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Om nu dokumentet är äkta så vore det intressant att veta vad omkringliggande brf:er anser om att underlättar för tiggarna att stanna kvar men även i längden utöka sin verksamhet.

Vad grannar anser om tiggare spelar ingen roll. Finns inga lagliga möjligheter att stoppa tiggeri. Kan vara en ny marknad för MC-gängen, vräka och håll rent från tiggare.
2015-05-05, 15:36
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djmarty
Högdalen är i full färd med att avyttras. Vissa HEN-feminister passade på att hoppa sönder några husvagnar i protest. Samtliga husvagnar som var kvar kommer flyttas, och förstöras.

Det lät som att man i samma veva kommer direktflytta de eventuella nya lägren som uppstått sen delgivningen kom...

Tog faktiskt en sväng förbi lägret som låg vid Örbyleden (mittemot gubbängens ip ).

Två st gräv/shackt 'städpatrullen' maskiner körde runt på området och tömde skräp i röda container.

Böt några ord med chauffören och tog 2 kort, dock var avhysningen mer eller mindre avklarad och det var bara små krafs som tömdes i containern.

återkommer med bilderna ifall det finns intresse
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2015-05-05 kl. 15:53.
2015-05-05, 16:02
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Vad grannar anser om tiggare spelar ingen roll. Finns inga lagliga möjligheter att stoppa tiggeri. Kan vara en ny marknad för MC-gängen, vräka och håll rent från tiggare.

Det går fortfarande som boende att ha synpunkter på hur andra underlättar tiggeriet och olaglig ockupation av ett område som i längden sänker värdet på bostadsrätten men även gör området mer osäkert.
2015-05-05, 16:14
Medlem
Avhysning på flera platser i Stockholm

Citat:
– De går runt till ena läget efter andra. Nu är de i det ena lägret inne i skogen i Hökarängen. De kör in med traktor och hämtar husvagnar för bortforsling. Det är husvagnar som föreningen Hem äger. Jag står som ägare för tio husvagnar, men ingen har ringt mig, säger Sven Hovmöller.

Underbart att det vidriga gamla kräket Hovmöller går omkring där och gråter över sina husvagnar. Man får hoppas att de kördes direkt till skroten. Kanske skulle de ha tagit med Sven när de ändå höll på.
2015-05-05, 16:32
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Tog faktiskt en sväng förbi lägret som låg vid Örbyleden (mittemot gubbängens ip ).

Två st gräv/shackt 'städpatrullen' maskiner körde runt på området och tömde skräp i röda container.

Böt några ord med chauffören och tog 2 kort, dock var avhysningen mer eller mindre avklarad och det var bara små krafs som tömdes i containern.

återkommer med bilderna ifall det finns intresse
Intresse finns,var god och ladda upp bilderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Aristides

Underbart att det vidriga gamla kräket Hovmöller går omkring där och gråter över sina husvagnar. Man får hoppas att de kördes direkt till skroten. Kanske skulle de ha tagit med Sven när de ändå höll på.
Vad bra att herr Hovmöller erkänner att han ligger bakom bosättningarna,då vet vi vem avhysnings och saneringsnotan ska skickas till.
2015-05-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Intresse finns,var god och ladda upp bilderna.

Vad bra att herr Hovmöller erkänner att han ligger bakom bosättningarna,då vet vi vem avhysnings och saneringsnotan ska skickas till.

Skulle vara intressant att se om det finns lagrum för detta faktiskt.
Vad gäller om jag ställer till förfogande egen ägd utrustning till tredje part som används i aktivitet som anses som brott enligt Svensk lag (i detta fall troligtvis mot Miljöbalken)?

Kan vara intressant att ta reda på, ska höra efter i min bekantskapskrets.
2015-05-05, 16:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Exakt!!

Denne Hovmöller som så cyniskt utnyttjat zigenartiggarnas situation för att berika sig själv. Som åker runt på möten i Stockholm och vrålar "rasist" till de som är bekymrade och kommer med legitim kritik mot tiggeriet.

Skulle skratta lungorna ur mig om denne cyniske herre fick en dryg faktura för sanering och uppstädning av de läger han hjälpt till att skapa. Lär nog inte hända tyvärr...

Nåja, att han får sina husvagnar förverkade kan man ju alltid glädjas åt. Han har nog råd att köpa nya dessvärre.
2015-05-05, 17:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides

Brukar ytterst sällan bevärdiga en kvällstidning med ett klick, men jag gjorde ett litet undantag här...

Citat:
Flera avhysningar av romer gjordes i dag i Stockholm.
52 personer från totalt tio läger avhystes.
I Hökarängen förlorade 25 personer sina boplatser i husvagnar.
De undrar var de ska ta vägen nu, säger Daniel Krentzel på föreningen HEM.

Jaså, de undrar var de ska ta vägen? Jag har ett förslag som i mina egna ögon inte är så särskilt superradikalt:

Vad sägs om att ni åker hem? Åk tillbaka dit ni kom ifrån, om det nu är Rumänien eller vad det kan vara. Seså, har vi inte varit tydliga nog när vi har fraktat bort era sopor, er avföring och era ruckel? Vad ska vi behöva ta som nästa steg för att ni ska förstå?

Åk hem.
2015-05-05, 17:24
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealWiseman
Skulle vara intressant att se om det finns lagrum för detta faktiskt.
Vad gäller om jag ställer till förfogande egen ägd utrustning till tredje part som används i aktivitet som anses som brott enligt Svensk lag (i detta fall troligtvis mot Miljöbalken)?

Kan vara intressant att ta reda på, ska höra efter i min bekantskapskrets.
Hovmöller är vice ordförande i HEM,en pro-zigensk förening som hjälper zigenarna upprätta de illegala lägren.
Han har således inte bara låtit dem använda huvagnarna utan har med stor sannolikhet också varit med och upprättat de illegala lägren,vilket i sig är ett brott som han och hans gelikar borde lagföras för.
2015-05-05, 17:34
Medlem
Citat:
Hovmöller är vice ordförande i HEM,en pro-zigensk förening som hjälper zigenarna upprätta de illegala lägren.
Han har således inte bara låtit dem använda huvagnarna utan har med stor sannolikhet också varit med och upprättat de illegala lägren,vilket i sig är ett brott som han och hans gelikar borde lagföras för.

Borde man inte kunna upprätta en polisanmälan mot dåren? Att vara direkt anstiftare av illegala bosättningar och indirekt orsaka massiv nedskräpning (kanske också miljöbrott) är ju inte lagligt. Han har i Expressen erkänt sin delaktighet. Hur är det med hans husvagnar, är de skattade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in