2015-05-04, 23:48
Medlem
black-swans avatar
Som stockholmare så bör man påminna vilka politikernas uppdragsgivare är. Kontaktuppgifter finns på nedanstående länkar:
Man ska givetvis även anmäla alla zigenarläger till kommunen (08-508 00 508).

När det gäller den politiska ståndpunkterna så är det mig veterligen enbart en rödgrönsrosa röran som står bakom kåkstäderna, varför de har störst behov av feedback.
2015-05-04, 23:50
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Förortsborna får stå ut med mycket. I Stockholms innerstad blir det protester när fint folks barn trampar i zigenarbajs, några överklassdamer lekar välgörenhet. Se länken för internt bråk på Gärdet.

http://imgdrop.se/UPL/1430768660fkb.jpg
Stockholm med omnejd!
Nu stundar Norges nationaldag. Därför bjuds nu upp till en riktig folkfest på Gärdet!

Under senare delen av 1600-talet användes området som militärt övningsområde under Karl XI:s styre. Än idag finns, mellan Hakberget och Borgen, en skans - dvs en försvarsansläggning - bevarad från denna tid, som heter just Karl XI:s skans. Efterträdaren, Karl XIV Johan, hade sommarbostad på Rosendals slott och brukade övervaka exercisen på Gärdet under sommarmånaderna. Marken tillhörde mellan 1880-1920-talet Kronan och användes för högskolor och sjukhus. I slutet av 1920-talet styckades marken av och Gärdesstaden bildades. Idag vandrar boende runt i mänsklig avföring.

Varmt välkommen att plocka zigenarexkrement på Gärdet 17'e Maj!

Särskilt tack till Brf Kulan som driver verksamhet för utsatta EU-migranter.
2015-05-05, 00:04
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Dessa dyra "avhysningar" börjar faktiskt bli aningen patetiska. Det enda dessa avhysningar resulterar i är att kommunen får städa upp den skit som zigenarna inte vill ha med sig till sitt nya läger Och notan står givetvis vi skattebetalare för. Samma dag som ett läger avhyses så har redan ett nytt läger
etablerats 1 km bort Veckan innan.

Många som läser det jag skriver kanske tror att jag skämtar när jag påstår att avhysningarna enbart fungerar som städning , men tyvärr, det är inget skämt utan en bitter sanning. Många av de husvagnar som används har jag sett på flera olika platser där läger påstås ha avhysts. Dessa husvagnar lyckas man dock flytta innan avhysningarna genomförs och det som lämnas kvar är bara sopor och bajs. Den främsta orsaken till detta är att kronofogdemyndigheten i god tid informerar om såna här aktioner med lappar och tolkar innan de genomförs.

Beslagta och förstör deras fordon och husvagnar omedelbart. Dessa är obesiktigade, oskattade, oförsäkrade och Har inget att göra vare sig i skogen eller ute på vägarna.
De lämnade kvar sin övernattningsbil(EPA272) efter att ha flyttat husvagnslägret som tidigare stod vid Hökarängens bollplan,och efter att de hade flytat från sitt läger vid Älvsjö industriomårde så lämnade de också kvar sin övernattningsbil,som om jag inte minms fel (bilder finns i mina tidigare uppdateringar i tråden) var en Volvo V40.

Hur fattig man är om man i skogen dumpar en relativt ny bil som desutom var i rätt gott skick låter jag er avgöra.
Senast redigerad av rojas 2015-05-05 kl. 00:11.
2015-05-05, 04:49
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
De lämnade kvar sin övernattningsbil(EPA272) efter att ha flyttat husvagnslägret som tidigare stod vid Hökarängens bollplan,och efter att de hade flytat från sitt läger vid Älvsjö industriomårde så lämnade de också kvar sin övernattningsbil,som om jag inte minms fel (bilder finns i mina tidigare uppdateringar i tråden) var en Volvo V40.

Hur fattig man är om man i skogen dumpar en relativt ny bil som desutom var i rätt gott skick låter jag er avgöra.

Dessa bilar lär ha varit trasiga på något sätt och det besvär som en flytt av dessa bilar skulle innebära lär inte ha vägts upp av nyttan att flytta dessa.

Både du och jag vet att det kommer nya övernattningsbilar.
2015-05-05, 05:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av black-swan
Som stockholmare så bör man påminna vilka politikernas uppdragsgivare är. Kontaktuppgifter finns på nedanstående länkar:
Man ska givetvis även anmäla alla zigenarläger till kommunen (08-508 00 508).

När det gäller den politiska ståndpunkterna så är det mig veterligen enbart en rödgrönsrosa röran som står bakom kåkstäderna, varför de har störst behov av feedback.

Titta på partibeteckningar på dem, så ser du att det är bara viljelöst skräckkabinett som styr Stockholm. Du kommer aldrig få dom här politikerna att städa bort tiggarlägren, troligen kommer man göra copy cat på helsingborg , där man upprätta en camping för 10:- och sedan har väktare 24/7 . Vi Skattebetalare får skjuta till en massa pengar för att dalta med kriminella element. Det röda gröna har redan chockhöjt skatten i Stockholm.
2015-05-05, 05:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Enligt användaren Rojas så skulle samtliga läger runt eller på/i toppen avhysas den 5 maj om jag minns datumet rätt.

Rojas rapporterade även att ett nytt läger längs tågspåret ungefär vid cyklopen är påväg att växa fram just nu. Denna plats har tidigare varit ett läger och jag vet att det har skett avhysningar därifrån minst 2 ggr förut.

Jag åkte förbi ett av lägren(det som ligger vid fotbollsplanen vid Fagersjövägen) i helgen och där verkade det som man att man var i full gång med att evakuera/flytta lägret. Observera att det inte var någon avhysning utan en flytt.

i övrigt såg jag många bilar som kördes av Romer runt högdalstoppen, de reg nr som jag hann kolla upp var samtliga avställda. Det är tyvärr viktigare att ta fast folk som kör 10-15 km för fort än att hindra dessa farliga vrak från att rulla på svenska vägar

Att man inte förstör byggnads materialet som används för att bygga dessa läger är konstigt, utan det få ta med sej byggnads materialet ifrån gamla platsen till nya platsen.
2015-05-05, 06:06
Bannlyst
Härligt med zigenarbajs, doften måste vara en sensationell odör!

Men vad fan alltså, vad håller politikerna på med? Dom skulle aldrig acceptera eländet i närheten av deras egna bostäder.

Jag spyr på pk.
2015-05-05, 08:20
Medlem
Citat:
Förortsborna får stå ut med mycket. I Stockholms innerstad blir det protester när fint folks barn trampar i zigenarbajs, några överklassdamer lekar välgörenhet. Se länken för internt bråk på Gärdet.

Blir nog en väldig rusning till det arrangemanget. Fint också att de erbjuder "lättare förtäring" innan bajsplockandet. Man vill ju inte inta alltför stabbiga rätter innan man ägnar sig åt sådana aktiviteter.
Senast redigerad av Aristides 2015-05-05 kl. 08:23.
2015-05-05, 10:27
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Härligt med zigenarbajs, doften måste vara en sensationell odör!

Ja, grillad igelkott borde ge en "intressant" odör som de flesta svenskar säkert upplever som lite pikant.

Citat:
Ursprungligen postat av HellionRebellion
Men vad fan alltså, vad håller politikerna på med? Dom skulle aldrig acceptera eländet i närheten av deras egna bostäder.

Zigenartiggarna, eller i alla fall deras bossar, är tillräckligt gatusmarta och sluga för att inte sätta sig på platser där beslutsfattare och inflytelserika personer kan bli störda personligen. Exempel: När såg du en tiggare utanför Dramaten senast?

Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Blir nog en väldig rusning till det arrangemanget. Fint också att de erbjuder "lättare förtäring" innan bajsplockandet. Man vill ju inte inta alltför stabbiga rätter innan man ägnar sig åt sådana aktiviteter.

Jag åker känslomässig slalom mellan äckel, skratt och skadeglädje när jag läser om detta. Jag undrar om någon enda av dessa människor kommer att ta lärdom och inse att zigenarvurmande endast ger bajs i slutänden?

Knappast troligt.
2015-05-05, 11:04
Medlem
Är vi säkra på att detta inte är en hoax?
2015-05-05, 11:09
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealWiseman
Är vi säkra på att detta inte är en hoax?

Tyvärr är det sant. Dokumentet från trovärdig källa.
2015-05-05, 14:20
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Om nu dokumentet är äkta så vore det intressant att veta vad omkringliggande brf:er anser om att underlättar för tiggarna att stanna kvar men även i längden utöka sin verksamhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in