2013-07-11, 19:43
Medlem
Headbangarens avatar
Hejsan!

Vad tycker folket om mitt beteende idag?

Skulle egentligen gått till jobbet, jobbar 7-15.30. Men när klockan ringde tänkte jag bara "Nej, jag vill inte", vilket gjorde att jag ringde och sjukanmälde mig. Så istället har jag suttit i soffan och lirat tv-spel, druckit öl i min ensamhet och lyssnat på podcast.

Men är det dålig moral, egentligen? Ska man inte kunna ta semester när man vill?
Citera
2013-07-11, 19:54
Medlem
jag brukar göra så ibland , och jag har dålig moral tror jag (A)
Citera
2013-07-11, 19:55
Medlem
Vad tycker du själv?

Det är ju i alla fall lätt att konstatera att det här landet inte skulle gå runt om alla hade samma arbetsmoral som du.
Citera
2013-07-11, 20:00
Medlem
Lubrixs avatar
Händer det bara nån gång så tycker jag inte det är så farligt, men börjar man göra det flera gånger i månaden så tycker jag att det är dålig moral.

Jag har själv sjukanmält mig typ 3 gånger från jobbet när jag har varit sjukt trött och typ bara sovit två timmar. Skulle aldrig göra det om jag hade sovit 7-8 timmar och bara lagom trött.
Citera
2013-07-11, 20:13
Medlem
Bisarros avatar
Att du ens tänker tanken att du kanske har dålig moral för att du gör så visar hur omoraliskt samhället är. Det är någon som anställer dig för att tjäna på det, och den som gör det vet att du kan missköta dig hur mycket som helst, men den som anställer sig tycker att det är värt att ta risken för den kan tjäna på dig. Du går dit när du vill, annars får de väl sparka dig. Inte svårare än så. Lira ditt tv-spel och känn dig stolt. Hoppas du lyckas. Men jag är osäker.
Citera
2013-07-11, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Att du ens tänker tanken att du kanske har dålig moral för att du gör så visar hur omoraliskt samhället är. Det är någon som anställer dig för att tjäna på det, och den som gör det vet att du kan missköta dig hur mycket som helst, men den som anställer sig tycker att det är värt att ta risken för den kan tjäna på dig. Du går dit när du vill, annars får de väl sparka dig. Inte svårare än så. Lira ditt tv-spel och känn dig stolt. Hoppas du lyckas. Men jag är osäker.
Hur mår du egentligen, Bisarro? Tvångstankar?
Citera
2013-07-11, 21:00
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Hur mår du egentligen, Bisarro? Tvångstankar?
Vad har det med tråden att göra? Va? Vad pratar du om? Du gör mig osäker.
Citera
2013-07-11, 21:08
Medlem
När du skriver under jobbkontraktet är ditt moraliska ansvar att vara dygdig gentemot arbetsgivaren. Men som tur är,Ts, kan de filosofiska dogmerna upplevas aningen inkonsekventa och oförenliga beroende på hur man väljer att interpretera den filosofiska världsbilden.

Skyll på den biologiska determinismen om din chef klagar över att du är lat på jobbet.
Senast redigerad av Nigeralia 2013-07-11 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in